שתף קטע נבחר

אוהדי הפועל ת"א להנהלה: "אל תופיעו לדרבי"

ארגון האולטראס זועם על כך שהקבוצה שובצה למשחק רבע גמר גביע ווינר נגד מכבי ת"א, למרות שסיימה במקום העשירי בתום העונה הסדירה: "קברניטי הענף החולה בראשות המינהלת החליטו להשתמש בנו כבקרקס נודד תוך כיפוף עקרונות השוויון והאחידות". תגובת המינהלת: "נשמח לראות את הקהל מגיע". פרנקו ושחקניו הפסידו למכבי חיפה 62:61

 

אוהדי הפועל תל אביב בכדורסל או יותר נכון להגיד - ארגון האולטראס, זועמים על מינהלת הליגה ודורשים מהקבוצה שלא להופיע למשחק הדרבי מול מכבי תל אביב שייערך ב-1 באוקטובר במסגרת רבע גמר גביע ווינר.

 

"קברניטי ענף הכדורסל החולה בראשות המינהלת ובעלי עניין אחרים החליטו להשתמש במועדון הכדורסל הפועל תל אביב ובאוהדיו כבקרקס נודד, ולפעול באופן ציני, לא ספורטיבי, תוך כיפוף עקרונות שוויון ואחידות, עת שיבצו את הקבוצה בגביע ווינר, זאת למרות שהקבוצה לא סיימה במיקום המקנה לה השתתפות", נכתב בהודעה שהוציא הארגון.

 

האולטראס. לא יגיעו לדרבי (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
האולטראס. לא יגיעו לדרבי(צילום: ראובן שוורץ)

 

בדברים של האולטראס יש אמת מאחר שרק שמונה הראשונות בתום העונה הסדירה אמורות להשתתף בטורניר, והאדומים כזכור דורגו רק במקום העשירי. בהמשך ההודעה נכתב: "בהתאם לכך, אנו קוראים לכל אוהדי הפועל תל אביב שלא להגיע למשחק הדרבי בגביע ווינר ולמשחקים הבאים בטורניר, במקרה שאלו יתקיימו. כמו כן, אנו מצפים מהנהלת הקבוצה לעמוד לצד אוהדיה, ולא להסכים עוד עם לוליינות לוגית הבאה לטייח מניעים ציניים, מסחריים ותועלתניים, שנוגדים את עקרונות היסוד עליו מתבסס כל ענף ספורט".

 

האוהדים מסבירים למשל שבני הרצליה שסיימה במקום החמישי קיבלה פטור מהטורניר בשל משחק במוקדמות היורופקאפ שייערך שלושה ימים קודם לכן: "היו אמורים להיות לה שלושה ימים מלאים בין שני המשחקים, פרק זמן המהווה הפוגה סבירה בהחלט לקבוצה מקצוענית", נכתב.

 

רמי כהן וידידיה רפפורט. מה הם יחליטו לעשות? (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
רמי כהן וידידיה רפפורט. מה הם יחליטו לעשות?(צילום: עוז מועלם)

 

בהמשך הם כותבים: "אם במקרה של הרצליה ניתן עוד לאתר שמץ של לוגיקה, הרי שה'פטור' שקיבלה מכבי חיפה (שסיימה במקום השמיני) בשל יציאתה לסיבוב הופעות מעבר לאוקיינוס (על דעת עצמה ולקידומה האישי בלבד), חורג מכל גבולות ההיגיון. כל זאת באישורה של המינהלת, וללא נקיטת כל סנקציה מצידה".

 

"בנקודה זו כבר יוצא המרצע מן השק: האם לא הגיוני יותר שאת מקומה של הרצליה תתפוס גלבוע גליל, שסיימה במקום התשיעי והגבוה יותר? אם עד כה ניתן היה לחשוב כי מדובר בצירופי מקרים תמוהים, הרי האקדח המעשן - הכל למען מטרת העל של המינהלת - קיומו של דרבי תל-אביבי במסגרת גביע ווינר".

 

פרנקל. לאוהדים יש טענות קשות נגדו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
פרנקל. לאוהדים יש טענות קשות נגדו(צילום: אורן אהרוני)

 

בתוך כך, שווה לציין את הבדלי הרמות התהומיים נכון לעכשיו בין הסגלים של שתי הקבוצות. בזמן שהצהובים מתכוננים לעוד עונת יורוליג ארוכה עם שחקני NBA בעבר כמו נוריס קול ופייר ג'קסון, האדומים מתקשים עדיין להשלים את הסגל, ונכון להיום בקאדר של דני פרנקו יש רק שני זרים. אין ספק שגם עניין זה עומד לנגד עיניהם של האוהדים שמבינים כי רבע הגמר עשוי שלא להיות ספורטיבי וקבוצתם עשויה להיות מובסת.

 

תגובת מינהלת הליגה: "על אף הסגנון הגס של הודעת אולטראס הפועל ת"א בחרנו לענות בצורה עניינית: מינהלת הליגה אישרה לקבוצת מכבי חיפה להשתתף במסע משחקים בארצות הברית, ורואה כבוד גדול בכך שקבוצה ישראלית משחקת בארצות הברית מול הקבוצות הטובות בעולם, דבר המחזק את תדמיתה של הליגה והכדורסל הישראלי. כמחליפתה של מכבי חיפה בגביע ווינר נקבעה קבוצת גלבוע/גליל".

 

"בהמשך, לפני מספר שבועות בודדים הודיעה פיב"א כי היא משנה את שיטת המשחקים של היורופקאפ והוסיפה שני סיבובי מוקדמות למפעל. לאור רצונה של בני הרצליה להשתתף במפעל ולאור העובדה כי אם הרצליה תעפיל לסיבוב השני של המוקדמות היא לא תוכל לשחק בגביע ווינר, התפנה מקום נוסף בגביע ווינר וכמחליפה נקבעה הפועל ת"א. המנהלת תשמח לראות את הקהל הנהדר של הפועל ת"א מגיע למשחקי גביע ווינר ותומך בקבוצתו".

 

במקביל, ערכה הקבוצה משחק אימון ראשון העונה, והפסידה 62:61 למכבי חיפה ברוממה. המשחק נערך במתכונת מקוצרת של שמונה דקות בכל רבע. אדריאן בנקס בלט עם 17 נקודות אצל המפסידה. וויל גרייבס וברנדון באומן עם 12 כ"א לירוקים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אוהדי הפועל תל אביב
צילום: עוז מועלם
מומלצים