שתף קטע נבחר

הסכסוך בין פיב"א ליורוליג נמשך

גם ניסיון פשרה בין הצדדים כדי לפתור את בעיית מוקדמות המונדובאסקט לא צלח. ראשי פיב"א מוכנים לוותר לשחקני ה-NBA והליגה הסינית, אך לא לאלו שמשתתפים במפעל האירופי הבכיר

לאחר פגישה בין הצדדים, הנהלת היורוליג הוציאה הערב (שישי) הודעה לתקשורת בנוגע לסוגיית לוחות הזמנים שקבעה פיב"א למשחקי מוקדמות אליפות העולם, שיתחילו במהלך חודש נובמבר.

 

כידוע, פיב"א וראשי היורוליג מנהלות מלחמה מתמשכת מאחר ושתיהן הקימו מפעל באירופה. פיב"א עם ליגת האלופות – היורופקאפ והיורוליג עם המפעל היוקרתי ביבשת, אליו מתווסף גם היורוקאפ.

 

היורוליג בבעיה. בוגדנוביץ' חוגג את הזכייה של פנרבחצ'ה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
היורוליג בבעיה. בוגדנוביץ' חוגג את הזכייה של פנרבחצ'ה(צילום: EPA)

 

ראשי פיב"א החליטו להקנות פטור ממשחקי הנבחרות רק לשחקני NBA ושחקנים שלוקחים חלק בליגה הסינית מאחר ולא יספיקו להגיע בטיסה למשחקים באירופה, מה שבעצם יוצר אפלייה לעומת שחקני היורוליג, שלא קיבלו פטור. בנוסף, לא נמצא פיתרון לבעיית ההתנגשות עם המשחקים.

 

בפגישה האחרונה בין הצדדים שנערכה היום פיב"א הציעה להעביר את המשחקים בחודשים נובמבר ופברואר מיום חמישי ליום שישי כך שלא יתנגשו עם משחקי היורוליג.

 

אך הצעה זו לא באמת מביאה לפיתרון הוגן מאחר והיא גורמת לכך ששחקנים יאלצו לשחק יום אחרי יום, כאשר בנוסף שחקנים שלא משחקים במדינות הבית שלהן יצטרכו לטוס ליעד המשחק תוך פחות מ-24 שעות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
פנרבחצ'ה בגמר האחרון
צילום: EPA
מומלצים