שתף קטע נבחר

קרוב-רחוק: עוד הפסד להפועל ירושלים ביורוקאפ

האלופה הישראלית רשמה קאמבק הירואי בדקות האחרונות, אבל בסופו של דבר זה הספיק רק להפסד 91:83 לבאיירן מינכן ומאזן 3:0 באירופה. אוסטין דיי רשם ערב שיא של 28 נקודות שלא הספיקו. קציקאריס: "לא פשוט כשמשחקים נגד קבוצה חזקה כזו"

הפועל ירושלים בסכנת הדחה מהיורוקאפ כבר בשלב הבתים, אין דרך אחרת לתאר את המצב של האלופה הישראלית שהפסידה הערב (רביעי) בביתה 91:83 לבאיירן מינכן.

 

  • לטבלאות היורוקאפ

 

אחרי שלושה משחקים במפעל, ירושלים עם שלושה הפסדים ואפס עגול ועגום בטור הניצחונות, וכך יהיה קשה עד בלתי אפשרי להעפיל. מן הפתיחה האלופה הישראלית נקלעה לפיגור, שרק הלך וצמח בדרך ליתרון שיא של 23 נקודות לזכות הגרמנים.

 

אוחיון מול יוביץ' (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
אוחיון מול יוביץ'(צילום: אוהד צויגנברג)
 

משום מה ירושלים החלה את הקאמבק שלה רק חמש דקות וחצי לסיום המשחק ואחרי ריצת 3:19 מרשימה אפילו הגיעה עד מינוס שש, אך לא יותר מזה. אוסטין דיי שוב הראה איזה כוח אדיר הוא בהתקפה עם 28 נקודות ו-9 מ-16 מהשדה, ריצ'רד האוול (13 נקודות ושבעה ריבאונדים) ניסה לעזור בצבע, אבל מלבדם אף אחד לא בדיוק בלט.

 

במחזור הבא השחקנים של פוטיס קציקאריס יפגשו את רג'יו אמליה האיטלקית במשחק בו הם חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי להעפיל. "לא פשוט כשמשחקים נגד קבוצה חזקה כזו", סיפר בסיום המאמן המפסיד. "אין לי הסבר למה התחלנו כל כך לאט. מהג'אמפ בול היינו צריכים לשחק יותר קשוח ולא להתעורר רק ברבע האחרון. אני חושב כעת רק על המשחק ביום ראשון, אני הייתי במצבים כאלה בעבר. חייבים להיות מפוקסים לאורך 40 דקות גם במשחק היורוקאפ בשבוע הבא".

 

קלעו להפועל ירושלים: אוסטין דיי 28, ריצ'רד האוול 13, אלן אומיץ' 10, ג'רום דייסון 9, יוגב אוחיון 7, סטראטוס פרפרוגלו 6, יותם הלפרין ובר טימור 5 כ"א, ליאור אליהו שיחק ולא קלע.

 

קלעו לבאיירן מינכן: ולדימיר לוצ'יץ' 16, מילאן מצ'באן וברנדון הובס 15 כ"א, רג'י רדינג 13, ג'ארד קנינגהאם 10, מאיק צירבס וסטפן יוביץ' 6 כ"א, דווין בוקר 5, אנטון גאבל 3, דנילו בארתל 2, ניהאד ג'דוביץ' שיחק ולא קלע.

 

מהלך המשחק

האורחת פתחה עם 0:6, כשאוסטין דיי היה הראשון שקלע לזכות האלופה הישראלית, אחריו דייסון הוסיף שלשה וזה 8:5 (3). דיי ספג עבירה שנייה וירד לספסל. אקס מכבי ת"א, מאיק צירבס, עלה על הלוח עם שתי נקודות מהעונשין (7:13). ירושלים לא שמרה מחוץ לקשת וקיבלה ארבע שלשות רצופות שהקפיצו את התוצאה ל-10:25 מוחץ. האדומים ניסו להיכנס לצבע הגרמני, אבל ההתקפות נראו נורא והם הירבו להחטיא ולאבד כדורים. 29:10 (9). טימור הלך לכדור אחרון, שלח מסירה החוצה והוסיף חטא על פשע עם עבירה לשלוש זריקות. קנינגהאם ניצל שתיים ובסיום הרבע 12:31 לבאיירן.

 

אוהדי ירושלים נתנו שואו לפני הג'אמפבול (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
אוהדי ירושלים נתנו שואו לפני הג'אמפבול(צילום: אוהד צויגנברג)

 

האוול ואוחיון התחילו את הרבע השני עם נקודות וקיזזו את הפער, 31:17. גם דיי וטימור התחילו להתעורר עם שלשות משלהם, אבל ההפרש נותר גבוה. האדומים המשיכו לייצר נקודות מחוץ לקשת בעזרת דיי, ומצד שני לא הצליחו לשמור בצבע וקיבלו פעם אחר פעם סלים קלים, 31:43 (16). דייסון קיבל מכה בפנים כשנותרו 2:23 דקות למחצית הראשונה וירד להתאושש בחדר ההלבשה. פרפרוגלו ניסה לנגוס בהפרש עם שלשה, אבל לאורחת היה את לוציץ' ומצ'באן, ששמרו על המומנטום של באיירן. אוחיון סחט עבירה מחוץ לקשת ממצ'באן, אבל קלע רק אחת. בסיום המחצית הראשונה 39:51 לאורחת.

 

היכולת המשופרת של ירושלים נמשכה גם בפתיחת המחצית השנייה - דייסון צמצם ל-51:41, אבל האוול ספג עבירה טכנית, מה ששלח את האורחת ל-43:57 בקלילות בדרך לריצה ממנה ירושלים לא הצליחה להתאושש. פרפרוגלו ואומיץ' ניסו להתחיל בקאמבק, אבל הציגו הגנה חלשה ואיפשרו לאורחת לעלות ל-49:70 אחרי שלשה של מצ'באן. שלוש דקות וחצי לסיום הרבע האוול קיבל עבירה רביעית, מצ'באן דייק מהעונשין והשלים ריצת 6:19 (49:72). בסוף הרבע, 55:78 אחרי שלשה של הובס.

 

קציקאריס לא מוצא את הנוסחה (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
קציקאריס לא מוצא את הנוסחה(צילום: אוהד צויגנברג)

 

כולם חשבו שהמשחק הזה גמור וכך גם החל הרבע האחרון עם סוג של גארבג' טיים, אבל פתאום אוסטין דיי הראה איזה כוח התקפי הוא כשנכנס לזון, קלע מכל טווח ובעזרת הגנה טובה של הקבוצה שלו, הפער התקזז עד למינוס 10, 83:73 כשנותרו קצת יותר מארבע דקות על השעון. הדקות האחרונות היו מותחות במיוחד. באיירן לא הייתה קיימת בהתקפה, ירושלים רצה 3:19 והגיעה עד מינוס שש, 85:79. אז ביצע דיי עבירה, בא בטענות אל השופטים, ספג טכנית שנייה ונשלח לחדר ההלבשה. כאן ירושלים נשברה ולמרות נקודות של יותם הלפרין, הניצחון הלך לבאיירן. בסיום 91:83 לקבוצה הגרמנית.


פורסם לראשונה 25/10/2017 19:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
יוגב אוחיון
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים