שתף קטע נבחר

אחרי ארבע שנים: עונש רדיוס להפועל ת"א

בית הדין של האיגוד קבע כי האדומים יאלצו לארח את גלבוע/גליל במרחק של 100 ק"מ מהיכל קבוצת שלמה בעקבות זריקת המציתים ע"י האוהדים, ועצירת המשחק מול הפועל ירושלים במחזור האחרון. ספגה גם קנס של 50 אלף שקלים. הקבוצה רשאית לערער

בית הדין של איגוד הכדורסל פסק הערב (חמישי) על עונש רדיוס להפועל תל אביב בעקבות אירועי המשחק נגד הפועל ירושלים במחזור האחרון, וקנס על סך 50 אלף שקלים. כזכור, האוהדים מאחורי הסל (יציע 1) זרקו מציתים לפרקט כשאחד מהם חלף קרוב לראשו של השופט. בעקבות כך המשחק נעצר למספר דקות.

 

תובע האיגוד, עו"ד טל לאור, ביקש להטיל על הקבוצה שני עונשי רדיוס, אבל בית הדין החליט להסתפק באחד. עוד קודם לכן, עו"ד לאור אפשר להנהלת הקבוצה למסור את שמות האוהדים שזרקו את המציתים, אך היא לא עשתה זאת ואף הוציאה אתמול הודעה בנושא.

 

מכה קשה לאדומים (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
מכה קשה לאדומים(צילום: זהר שחר)

 

"בימים האחרונים, מאז המשחק נגד הפועל ירושלים והאירועים שנלוו לו, נפגשה הנהלת הקבוצה עם כל הגורמים המעורבים - משטרה, אבטחה, הנהלת האולם וכן עם היועצים המשפטיים שלה, על מנת ללמוד את האירועים שהתרחשו ולהסיק את המסקנות המתבקשות מכך. בדבר אחד אין ולא יכול להיות ספק. הנהלת הקבוצה מגנה אלימות מכל סוג שהיא ובוודאי אלימות שמגיעה מאוהדי הקבוצה. אין ולא יהיה מקום לאלימות במשחקי הפועל תל אביב".

 

"במשחקים האחרונים אנו עדים לתופעה של השלכת מציתים וחפצים אחרים לפרקט. תופעה זו מסכנת את השחקנים, השופטים ובעלי התפקיד השונים ומעבר לכך אין בינה לבין ספורטיביות דבר וחצי דבר. הנהלת הקבוצה מתחייבת להילחם בתופעות אלימות אלו ולעקור אותן מן השורש בכל אמצעי שיידרש. הקבוצה הזו היא של כולנו, ויש לנו אחריות כלפי כל אוהדי הקבוצה, בכל הגילאים ובכל היציעים".

 

"מפרסומים בתקשורת ניתן היה להבין כי הנהלת הקבוצה שומרת בידיה מידע לגבי משליכי החפצים וכאן המקום להבהיר כי אין כך הדבר. אין מידע כזה בידי ההנהלה וכל החומר מהמשחק נמצא בלאו הכי בידי המשטרה. אנו מבטיחים לקהל אוהדינו כי נעשה את כל שצריך על מנת שחוויית הצפייה במשחקים תהיה ספורטיבית ומהנה וההנהלה מצידה תפעל בכל דרך שכך יקרה".

 

הפעם האחרונה בה נאלצה הקבוצה לערוך משחק רדיוס הייתה במחזור הפתיחה של עונת 2013/14 כשהקבוצה אירחה בגן נר את בני הרצליה, ויונתן שולדבראנד קלע סל ניצחון בדרך ל-75:76. תקנון האיגוד אומר כי עונש רדיוס יחול שמונה ימים ומעלה מהרגע בו נפסק, ולכן האדומים יארחו את משחק הבית הקרוב שלהם נגד הפועל אילת ביום ראשון (20:40) בדרייב אין. משחק הרדיוס יהיה נגד גלבוע/גליל ב-13 בנובמבר, והוא ככל הנראה ייערך באחד מאולמות הצפון. הקבוצה תוכל לערער על העונש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים