שתף קטע נבחר

הלכו לאיבוד: ישראל הפסידה 82:61 ביוון

אחרי הניצחון הקליל על אסטוניה בפתיחת מוקדמות גביע העולם, עודד קטש ושחקניו ספגו הפסד ראשון בכרתים. ישראל איבדה לא פחות מ-26 כדורים, האוול בלט עם 13 נק' ותשעה ריבאונדים. 11 נק' ושמונה אסיסטים לקלאתס

נבחרת ישראל חזרה היום (שני) לקרקע במהירות אחרי הניצחון על אסטוניה בפתיחת מוקדמות גביע העולם, והפסידה 82:61 ליוון בכרתים. עודד קטש קיווה לעוד רגע מאושר באולם בו הוביל את נבחרת העתודה למקום השני באליפות אירופה, אך כמו בגמר בקיץ - היוונים היו גדולים על ישראל.

 

שחקניו של קטש התקשו מאוד מול ההגנה היוונית, איבדו לא פחות מ-26 כדורים ומסרו רק 10 אסיסטים. ריצ'רד האוול בלט עם 13 נקודות ותשעה כדורים חוזרים. ביציע הניפו מספר אוהדים דגלי פלסטין, והם התבקשו על ידי כוחות האבטחה להוריד אותם. במשחק המקביל ניצחה אסטוניה בבית את בריטניה 70:73.

 

האוול. הלך קשה (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
האוול. הלך קשה(צילום: FIBA.COM)

עודד קטש. לא היום של ישראל (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
עודד קטש. לא היום של ישראל(צילום: FIBA.COM)

 

ניק קלאתס, גם בהילוך שני, הראה למה הוא אחד השחקנים הטובים ביורוליג עם 11 נקודות ושמונה אסיסטים, מהם נהנה בעיקר תנאסיס אנדטוקומבו (9 נק'), האח של יאניס ממילווקי, שהיה דומיננטי בצבע. חאריס יאנופולוס הוביל את היוונים עם 13 נק'.

 

קלעו ליוון: יאנופולוס 13, קלאתס וסאקוטה 11 כ"א, אנדטוקומבו 9, וסילופולוס ומרגריטיס 8 כ"א, אתינאיו 6, לארנצקיס 4, וויוקאס 2.

 

קלעו לישראל: האוול 13, בלאט, טימור וכהן 10 כ"א, דוסון 5, בן שימול 4, מקל 3, שוכמן, מנקו וזלמנסון 2 כ"א. אלטיט ובלייזר שותפו ולא קלעו.

 

האוהדים היוונים (צילום: אפרת עמורבן) (צילום: אפרת עמורבן)
האוהדים היוונים(צילום: אפרת עמורבן)

דגל פלסטין ביציע (צילום: אפרת עמורבן) (צילום: אפרת עמורבן)
דגל פלסטין ביציע(צילום: אפרת עמורבן)

 

מהלך המשחק

נקודות ראשונות במשחק לזכות ישראל, טימור שם שתיים במתפרצת. מקל עם שתי עבירות מהירות, בלאט הוקפץ במקומו למגרש. קלאתס העלה ל-4:6 במתפרצת, ישראל התקשתה בהתקפה מול האגרסיביות היוונית. בלאט עם שתי נקודות מהקו ואסיסט לכהן דאג לשוויון 10:10. שלשה של בלאט העלתה ליתרון 10:14, יוון לקחה פסק זמן. בן שימול עם ארבע נקודות רצופות העלה ל-12:18 אך בצד השני שלשה לפני סוף הרבע - 15:18 לישראל אחרי עשר הדקות הראשונות.

 

כבר באמצע הרבע השני לישראל יש 17 איבודי כדור, לעומת שמונה של היוונים, ג'ייק כהן ותמיר בלאט שומרים את ישראל במשחק. ניק קלאתס התעורר וסל ועבירה שלו העלו את יוון ל-30:36. תנאסיס אנדטוקומבו נתן גג ענק לעידן זלמנסון, ובהתקפה מאוחר יותר וסילופולוס חסם את תמיר בלאט. היוונים פיספסו הזדמנות לברוח והמחצית נגמרה ב-32:37.

 

קלאתס. הבוס של היוונים (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
קלאתס. הבוס של היוונים(צילום: FIBA.COM)

דוסון יוצא להתקפה (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
דוסון יוצא להתקפה(צילום: FIBA.COM)
 

יוון פתחה נפלא את המחצית השנייה, קלעה תשע נקודות בדקה וחצי ועלתה ל-34:46. ג'ייק כהן הוריד מהקו לשש הפרש, אבל חמש נקודות רצופות של יאנופולוס הגדילו בחזרה ל-42:53. הכדור האחרון ברבע

 היה בידיים של מקל שהחטיא פעם אחת, לקח ריבאונד ונחסם בניסיון השני. השופטים שרקו לעבירה של שחקן אחר על מקל, ואחרי עצירה ארוכה להתייעצות קלע הקפטן הישראלי אחת משתיים - 47:59 ליוון בסיום הרבע.

 

10 הדקות האחרונות החלו בשואו-טיים אנדטוקומבו שנהנה מאלי-הופ של קלאתס וחסם את האוול - 51:61. יוון שוב הידקה את ההגנה ויצאה לריצת 0:7. בר טימור ניסה להחזיר את הנבחרת לעניינים עם חמש נקודות רצופות, 72:58. אנדטוקומבו ניצל את הזמן שנותר לעוד הטבעה אחת עוצמתית, ובסיום - 61:82 ליוון.


פורסם לראשונה 27/11/2017 16:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים