שתף קטע נבחר

ג'ייק כהן: "משוכנע שנהיה נבחרת טובה יותר"

למרות התבוסה המהדהדת שחטפו מיוון, בנבחרת ישראל מאמינים שהעתיד יהיה ורוד. סנטר מכבי ת"א, מנקודות האור היחידות של עודד קטש במשחק בכרתים, יודע שמדובר בתהליך ארוך: "אפשר לומר 'זהו, נפסיק לאבד כדורים', אבל זה לא יהיה נכון - יקח זמן עד שנלמד את השיטה"

הסנטר ג'ייק כהן, מנקודות האור היחידות בתבוסה המהדהדת של נבחרת ישראל מול יוון , דווקא רואה את הדברים אחרת ונשאר אופטימי לגבי ההמשך.

 

שחקניו של עודד קטש עמדו בלחץ 12 דקות בדיוק, ומשם העסק רק הידרדר. את סימני הדאגה על פניהם לקראת המשך מוקדמות גביע העולם 2019 אי אפשר היה להסתיר. זה נגמר בתבוסה, 82:61, שהנחיתה אותנו בעוצמה אל הקרקע הכואבת.

 

כהן. אופטימי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כהן. אופטימי(צילום: אורן אהרוני)

ברבע הראשון זה עוד נראה טוב עבור הנבחרת של קטש, אחרי שהמארחת לא הצליחה לקלוע במשך ארבע דקות, מה שאיפשר לנבחרת לרוץ 0:10 בקלילות ולסיים עשר דקות של כדורסל ביתרון. העובדה שהנבחרת נשארה קרובה כמובן הייתה רק אשליה. בתחילת הרבע השלישי היוונים לא השאירו מקום לספק והקפיצו את ההפרש ל־12 הפרש כשקלעו 9 נקודות תוך דקה וחצי. מכאן הדרך לתבוסה ישראלית הייתה בלתי נמנעת.

 

נקודות האור היחידות היו המתאזרחים ג'ייק כהן, שקלע עשר נקודות והוריד שישה ריבאונדים, וריצ׳רד האוול, שסיים עם 13 נקודות ותשעה ריבאונדים. החולשה של הנבחרת נבעה מחוסר התיאום המשווע, שהוביל ללא פחות מ־26 איבודי כדור. אבי בן שימול היה אחראי לשישה מהם, כהן ותמיר בלאט לחמישה כל אחד.

 

"אפשר להגיד 'זהו, נפסיק לאבד כדורים', אבל זה לא יהיה נכון - יקח זמן עד שנלמד את השיטה", אמר כהן על כמוד איבודי הכדור המוגזמת, "זה תהליך שאי אפשר לגרום לו לקרות מהר מדי".

 

האוול. מנקודות האור היחידות (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
האוול. מנקודות האור היחידות(צילום: FIBA.COM)

"מאכזב להפסיד", אמר כהן, "אבל אני אופטימי מאוד לגבי ההמשך. רק לאחרונה התכנסנו ולא שיחקנו יחד הרבה זמן. יש אנרגיה טובה בחדר ההלבשה, למרות העובדה שלא שיחקנו טוב והפסדנו. יש עוד דרך ארוכה".

 

"למזלנו יש לנו הזדמנויות להשתפר", סנטר מכבי ת"א, "צריך לתת הרבה קרדיט ליוון, הם שיחקו טוב מאוד ונתנו לנו חומר לחשיבה לקראת המשחק הבא. צריך ללמוד מהטעויות ולהשתפר. כשנתכנס בפעם הבאה בפברואר, אני משוכנע שנהיה נבחרת טובה יותר, בעיקר בגלל הניסיון שרכשנו מול יוון".

 

מי שאיכזב במיוחד היה הקפטן החדש גל מקל. אחרי ההחלטה של קטש "להצעיר" את הנבחרת, רכז גראן קנאריה אמור היה להיות מי שיוביל את העסק, מנהיג החבורה. מה קרה בפועל? מקל סיים עם 3 נקודות, 4 ריבאונדים ומינוס 6 במדד. הוא גם ספג שתי עבירות תוך שלוש דקות וירד לספסל, וכשעלה נראה לא מרוכז וקיבל החלטות גרועות בהתקפה.

 

מקל. נעלם (צילום: אפרת עמורבן) (צילום: אפרת עמורבן)
מקל. נעלם(צילום: אפרת עמורבן)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ג'ייק כהן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים