שתף קטע נבחר

האיגוד להפועל ת"א: "עלולים לספוג הפחתת נקודות והרחקה מהגביע"

היועצת המשפטית של האיגוד, עו"ד רונית אמיר יניב, שלחה מכתב חריף לקבוצה שמאיימת לא להכניס את הערוץ המשדר לדרבי הגביע בעקבות ההחלטה לקיימו ביום ראשון ולא במוצאי שבת: "טובת הספורט מחייבת שידור"

התשובה של איגוד הכדורסל לאיומי הפועל תל אביב שלא לאפשר לערוץ הספורט לשדר את דרבי רבע גמר הגביע בין האדומים למכבי תל אביב ביום ראשון (21:05) הגיעה היום. במכתב חריף ששלחה היועצת המשפטית, עו"ד רונית אמיר יניב, לראשי המועדון, רמי כהן וידידיה רפפורט, היא טענה כי הקבוצה עלולה לספוג קנסות, רדיוס, הפחתת נקודות והרחקה מהגביע בבית הדין.

 

מקניל הושעה לשני משחקים, לא ישחק מול מכבי ת"א

 

"האיגוד מקבל סכום כסף משמעותי עבור מתן זכויות השידור ואינו יכול להפר הסכם זה", כתבה עו"ד אמיר יניב. "איומכם למנוע מהערוץ המשדר להיכנס ולצלם את המשחק עלול לגרום לערוץ לבקש צו עשה נגדכם. כן יגישו הערוץ ו/או המועצה להסדר הימורים בספורט תביעות כספיות נגד האיגוד. הדבר יגרום לכך שהאיגוד יאלץ להגיש הודעת צד ג' נגדכם, ככל שתוגשנה נגדו תביעות אלו".

 

לסיכום כותבת היועצת המשפטית: "קבוצתכם עלולה להיחשף לנזק כספי משמעותי וחשש לעונש משמעתי כבד שעלול להתבטא בקנסות, רדיוס, הפחתת נקודות והרחקה ממפעל גביע המדינה בכדורסל לשנים הבאות. לא נכון לפגוע באיגוד ובקהל צופי הכדורסל בישראל. טובת הספורט מחייבת שהמשחק ישודר".

 

כזכור, הפועל תל אביב זועמת בעקבות שינוי מועד המשחק משבת לראשון. לטענתם סוכם עם איגוד הכדורסל כי רבע גמר הגביע יתקיים בכל מקרה בשבת על מנת לתת לקבוצה מנוחה של 72 שעות לפני הדרבי מול מכבי תל אביב במסגרת הליגה. אלא שאז ההגרלה קבעה כי האדומים ייפגשו את הצהובים בגביע, והכל השתנה.

 

ידידיה רפפורט ורמי כהן. שוקלים את צעדיהם (צילום: ברק חקלאי) (צילום: ברק חקלאי)
ידידיה רפפורט ורמי כהן. שוקלים את צעדיהם(צילום: ברק חקלאי)

 

באיגוד טוענים כי זו הייתה החלטה של הערוץ המשדר ואין להם אפשרות להחזיר את המצב לקדמותו. בהפועל אומרים כי מדובר

בהעדפה ברורה של מכבי תל אביב, שמעדיפה לשחק ביום ראשון ולא בשבת כי יש לה משחק יורוליג הערב. בערוץ הספורט מסבירים שבכל מקרה המשחק המרכזי בגביע תוכנן מבעוד מועד להיות משודר בראשון, עוד לפני שידעו את זהות הקבוצות שישתתפו בו.

 

אוהדי הפועל תל אביב. המאבק של ההנהלה לא נגמר (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
אוהדי הפועל תל אביב. המאבק של ההנהלה לא נגמר(צילום: טל שחר)

 

הפועל תל אביב מסרה כי המכתב הועבר ליועצים המשפטיים של המועדון. בהמשך פרסמה הקבוצה הודעה: "בהמשך למכתב שקיבלנו מאיגוד הכדורסל והופץ לאמצעי התקשורת - ברצוננו לעדכן: ב-26.12 פנתה הפועל תל אביב במכתב לאיגוד הכדורסל בבקשה לקבל את הסכם זכויות השידור של משחקי גביע המדינה שנחתם עם ערוץ הספורט, שהאיגוד טוען כי נחתם. ב-27.12 נפגשו ראשי הקבוצה עם בכירים באיגוד הכדורסל, וביקשו בשנית לקבל את הסכם זכויות השידור של משחקי גביע המדינה, ככל שקיים הסכם שכזה. עד לרגע זה לא הומצא לקבוצה הסכם זכויות השידור של משחקי גביע המדינה".

 

"לאחר קבלת המכתב מאיגוד הכדורסל היום, פנתה הפועל תל אביב שוב, בכתב, לאיגוד הכדורסל בדרישה לקבל לידיה את הסכם זכויות השידור, אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואישור הוועדה הרלוונטית באיגוד שתפקידה לאשר הסכמים מסוג זה. טרם זכינו לקבל הסכם זה בכתב, ככל שהסכם זה קיים", נכתב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים