שתף קטע נבחר

שידור דרבי הגביע עדיין בספק

למרות ניסיונות תיווך של שרת הספורט, בהפועל ת"א עדיין מתעקשים שלא לאפשר לצוות השידור להיכנס בראשון (21:05) לרבע גמר הגביע מול מכבי ת"א בהיכל קבוצת שלמה. דיי ואומיץ' שוב לא נרשמו בסגל ירושלים למפגש מול הפועל ב"ש (19:30)

 

נכון לכתיבת שורות אלה, רבע גמר גביע המדינה בין הפועל תל אביב למכבי תל אביב (ראשון, 21:05) לא ישודר. כזכור, האדומים זועמים על כך שמועד המשחק שונה משבת לראשון, למרות שאיגוד הכדורסל לטענתם הבטיח להם כי ההתמודדות תשוחק בשבת, וזאת על מנת לאפשר מנוחה של 72 שעות לפני דרבי הליגה בין שתי הקבוצות שייערך בשלישי. בסופו של דבר מי שהרוויחה מכל הסיפור היא מכבי ת"א שקיבלה מנוחה של 72 שעות אחרי משחק היורוליג שלה מול מלאגה.

 

כאות מחאה הם הודיעו כי לא יאפשרו לצוות השידור של ערוץ הספורט לשדר את ההתמודדות. באיגוד הוציאו להנהלת האדומים מכתב התראה על אפשרות לתביעה במידה והמשחק לא ישודר, כאשר האופציות שעלו הן הרחקה מהגביע למספר שנים, הפחתת נקודות וקנס.

 

כהן ועו"ד יצחקי. האדומים לא מוותרים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כהן ועו"ד יצחקי. האדומים לא מוותרים(צילום: אורן אהרוני)

 

הפועל ת"א לא התרגשה ודרשה לראות את הסכם זכויות השידור שנחתם בין האיגוד לערוץ הספורט. לטענתם האיגוד לא סיפק להם את ההסכם למרות מספר פניות בנושא. גם שרת הספורט הוציאה הודעה בה הפצירה בצדדים להוריד את הלהבות ולשדר את המשחק.

 

מבחינה מקצועית אין ספק שהצהובים פייבוריטים לניצחון למרות שהמשחק נערך בהיכל קבוצת שלמה. חסרונו של ג'רל מקניל המורחק יהיה משמעותי מאוד עבור דני פרנקו וקבוצתו שיתייצבו עם שלושה זרים בלבד מול חמישה של היריבה העירונית. בנוסף, גם ההיסטוריה לא עם האדומים. הניצחון האחרון שלהם בגביע על מכבי ת"א היה אי שם בשמינית גמר 1988 באוסישקין - 82:88.

 

מקניל. יישב ביציע (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
מקניל. יישב ביציע(צילום: גיל נחושתן)

 

פרנקו התייחס למפגש נגד מכבי ת"א: "אנחנו לגמרי מרוכזים במשחק, זה התפקיד שלנו. לא מתייחסים לדבר מסביב. לא הייתה הכנה מיוחדת. מדובר בשתי קבוצות טובות. בלי קשר למחר, היעדרות של שחקן כמו ג'רל היא פגיעה מאוד משמעותית, אבל אני מעדיף להתעסק במי שמשחק ולא במי שלא משחק. שחקנים שלא קיבלו עד היום קרדיט כן יקבלו דקות. אני לא בא מהבית ששחקן כזה או אחר ישחק ככה והשני אחרת".

 

רביב לימונד הוסיף: "מה שקורה מסביב לא משפיע עלינו. נתמודד עם חסרונו של ג'רל. נעשה כל מה שצריך כדי לחפות על חסרונו. דרבי זה דרבי ולא צריך להוסיף עוד משהו על החשיבות שלו. תהיה אווירה טובה של כדורסל ואני כבר מצפה לזה".

 

ב"ש תדהים את האלופה?

המשחק הנוסף ברבע גמר הגביע שייערך מחר (19:30) יפגיש את הפועל באר שבע והפועל ירושלים. האלופה למרות כל הבעיות הפנימיות וההדחה המשפילה מהיורוקאפ צריכה לעבור את הקבוצה מהליגה השנייה.

 

אוסטין דיי ואלן אומיץ' שוב לא בסגל של מודי מאור, וזו כבר ממש הצהרת כוונות בנוגע לעתידם של השניים במועדון. אחרי רבע גמר הגביע אחד מהם צפוי לעזוב. בקבוצה אישרו לסוכנים של שניהם לחפש להם קבוצות אחרות. השיקול בשחרורם הוא כספי ולא מקצועי.

 

מאור. מסר ברור לאומיץ' ודיי (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
מאור. מסר ברור לאומיץ' ודיי(צילום: גיל נחושתן)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
רמי כהן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים