שתף קטע נבחר

מכבי ת"א הדיחה את הפועל ת"א מהגביע

אחרי שהוסר חוסר הוודאות בנוגע לקיום הדרבי ושידורו, הצהובים היו גדולים על היריבה העירונית וניצחו בחוץ 85:96 בדרך לחצי הגמר. טיוס הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות עם 20 נקודות ו-12 ריבאונדים. רגב פנאן התעמת עם אוהדי הפועל שקיללו אותו, חפצים נזרקו לעבר אנשי מכבי

דיאנדרה קיין ופייר ג'קסון חגגו בדרייב אין (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דיאנדרה קיין ופייר ג'קסון חגגו בדרייב אין(צילום: עוז מועלם)

 

הדרבי של תל אביב הוא גם כך משחק טעון, אך בשבוע האחרון הסאגה סביבו והמלחמה על הזזת התאריך הפכו אותו לחם הרבה יותר. בסופו של דבר מכבי תל אביב ניצחה את הפועל תל אביב 85:96 בהיכל קבוצת שלמה ועלתה לחצי גמר גביע המדינה על חשבון היריבה המושבעת. ביום שלישי שתי הקבוצות ייפגשו שוב, הפעם למפגש יוקרתי קצת פחות במסגרת הליגה בהיכל מנורה מבטחים.

 

הפועל ירושלים עלתה לחצי הגמר

 

האדומים הגיעו ללא ג'רל מקניל המושעה ובהיעדרו אדריאן בנקס התעלה עם 28 נקודות - אבל זה לא היה מספיק מול העומק והאיכות של מכבי, שעלתה ליתרון דו-ספרתי במחצית השנייה ולא שמטה אותו עד לסיום. אלכס טיוס הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות אצל המנצחת עם 20 נקודות ו-12 ריבאונדים.


מכבי תל אביב בחצי הגמר. פייר ג'קסון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מכבי תל אביב בחצי הגמר. פייר ג'קסון(צילום: עוז מועלם)

 

והייתה גם התנהגות מכוערת מצד חלק מאוהדי הפועל תל אביב ביציעים. בהפסקת המחצית רגב פנאן, מאמן הכושר של מכבי ת"א ובנו של מוני פנאן המנוח, התעמת עם אוהדי הפועל שקיללו אותו במהלך החימום. פנאן דרש מכוחות האבטחה לטפל באוהדים ובאותו זמן נזרקה לעברו כוס שתייה. מאוחר יותר מצית שנזרק מהיציע נפל קרוב למאמן מכבי נבן ספאחיה.

 

מכבי תל אביב, שזכתה בגביע בשמונה השנים האחרונות, הסתדרה גם ללא דשון תומאס הפצוע ויובל זוסמן החולה, שבקבוצה מקווים כי יתאושש לקראת המשחק הבא. גם ארט פרחוסקי לא נרשם למשחק. עם ניצחונה של מכבי ת"א הושלמה תמונת העולות לחצי גמר הגביע, והיא כוללת מלבד הצהובים את הפועל ירושלים, הפועל חולון ומכבי אשדוד.

 

רגב פנאן איבד את שלוותו בעקבות קריאות מכוערות מהיציעים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
רגב פנאן איבד את שלוותו בעקבות קריאות מכוערות מהיציעים(צילום: עוז מועלם)

דיאנדרה קיין ניסה להרגיע את פנאן (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דיאנדרה קיין ניסה להרגיע את פנאן(צילום: עוז מועלם)

נבן ספאחיה ניגש להרים מצית שנזרקה לעברו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
נבן ספאחיה ניגש להרים מצית שנזרקה לעברו(צילום: עוז מועלם)

 

קלעים

למכבי תל אביב: אלכס טיוס 20 נקודות ו-12 ריבאונדים (80% מהשדה), מייקל רול 19 (7 אסיסטים), פייר ג'קסון 18 (7 אס'), ג'ייק כהן 16 (4 מ-4 לשלוש, 6 ריב', 6 איבודים), ג'ון דיברתולומאו 12, דיאנדרה קיין 6 (6 ריב'), ג'ונה בולדן 3, נוריס קול 2. כרם משעור ואיתי שגב שותפו ולא קלעו.

 

להפועל תל אביב: אדריאן בנקס 28 נקודות (9 מ-14 מהשדה), טיי מקי 21 (8 אסיסטים), רביב לימונד 17, תומר גינת 10 (9 ריבאונדים), טוני גפני 5 (7 ריב'), רפי מנקו ומאט האוורד 2 כל אחד. נעם חסון שותף וסיים ללא נקודות.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

אוהדי הפועל תל אביב באו מוכנים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אוהדי הפועל תל אביב באו מוכנים(צילום: עוז מועלם)
 

אוהדי מכבי תל אביב הוסיפו צבע (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אוהדי מכבי תל אביב הוסיפו צבע(צילום: עוז מועלם)

 

ספאחיה: "לא קל לנצח במגרש כזה"

המאמן המנצח נבן ספאחיה אמר בסיום המשחק: "אחרי ההפסד למלאגה היינו קצת בירידה, אבל הוכחנו שאנחנו אותה הקבוצה הטובה שהיינו בתחילת העונה. לא קל לנצח במגרש הזה מול קבוצה שנלחמת. כמובן שתמיד טוב לנצח את הפועל בדרבי, אבל לא נחגוג בשלב הזה של העונה. היו לנו כמה הופעות של שחקנים טובים ואלכס טיוס היה אחד מהם, אני שמח שכך זה נגמר".

 

"במחצית השנייה עשינו התאמות הגנתיות וזה עבד, אני רוצה לברך את השחקנים על הניצחון ועל המשחק הטוב", אמר המאמן, "כמובן שיש לנו עוד הרבה מה לשפר, אבל אנחנו במצב טוב". מייקל רול הוסיף: "עשינו עבודה נהדרת הלילה, כיף לנצח. צריך להמשיך לשחק חזק ולנצח גם במשחק הבא".

 

נבן ספאחיה עם טל בורשטיין (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
נבן ספאחיה עם טל בורשטיין(צילום: עוז מועלם)

 

דני פרנקו אמר אחרי ההפסד של הפועל תל אביב: "הרגשתי שלא היה לנו מספיק איזון בהתקפה בין הפנים לחוץ. אולי העובדה שהאוורד היה בבעיית עבירות פגעה בנו. גם אם מקניל היה משחק היום לא בטוח שהיינו מקבלים יותר נקודות מהגארדים, כי הם עשו את המקסימום היום. כשאתה מקבל ממכבי 96 נקודות, אתה לא יכול לנצח אותם. הם קלעו כמה סלים גדולים וניצלו טעויות שלנו. היה לנו קשה מאוד באחד על אחד מולם, וזה גרם לנו לשלם".

 

"לא הייתה שום השפעה למה שהיה מחוץ למגרש", אמר פרנקו. "אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שהם עשו את הכי טוב שהם יכולים. זה לא רלוונטי אם זה מספיק או לא. הרגשתי כבר אחרי הדקה ה-15 שאנחנו מתחילים ליפול. היו דקות במשחק שזה לא הלך והיה קשה. מה שהחזיק אותנו זה ההצגה והתמיכה שקיבלנו מהקהל. זה לא גרם לנו לאבד את השלווה כמו שהיה מול ירושלים וחולון. היום זה רק עזר לנו".

 

בנוגע למשחק הליגה הקרוב מול הצהובים אמר המאמן: "ביום שלישי נצטרך לאושש את מי שיש. אותו סגל יגיע, ונצטרך לסחוט את הלימון כמה שאפשר".

 

טיוס מטביע מעל מקי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
טיוס מטביע מעל מקי(צילום: עוז מועלם)

 

מהלך המשחק

לימונד הקפיץ את הקהל עם שתיים, מהעבר השני טיוס הגיב בדאנק. ג'ונה בולדן ביצע שתי עבירות תוך קצת יותר מדקה. ג'ייק כהן תפר שתי שלשות והעלה את מכבי ל-6:10. ג'קסון וטיוס הקפיצו ל-6:14. הפועל התעוררה ועם הגנה חזקה ובעזרת רביב לימונד (7 נק' ברבע) הצליחה לחזור עד לפיגור שתיים בלבד. 20:22 למכבי ת"א בסוף הרבע.

 

מייקל רול וטיי מקי במאבק על הכדור (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מייקל רול וטיי מקי במאבק על הכדור(צילום: עוז מועלם)

פייר ג'קסון עם הכדור (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
פייר ג'קסון עם הכדור(צילום: ראובן שוורץ)

 

נקודות של ג'ייק כהן ושלשה של דיברתולומאו העלו את מכבי ל-22:27, אדריאן בנקס וטיי מקי סידרו לאדומים שוויון. בנקס צלף עוד שלשה כדי להעלות את הפועל ת"א ליתרון - 27:30. תומר גינת בליי-אפ כבר העלה את ההפרש ל-5, 29:34, אבל מכבי חזרה ל-34:34 אחרי שלשה של פייר ג'קסון.

 

קיין החזיר לאורחת את ההובלה. שלשה של ג'קסון וסל של טיוס קבעו 36:41. בנקס המשיך להיות האיש של הפועל תל אביב בדקות האלה, אבל פייר ג'קסון צלף מחוץ לקשת ובסיום המחצית 38:45 לאורחים.

 

ג'קסון בדרך אל הטבעת (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
ג'קסון בדרך אל הטבעת(צילום: ראובן שוורץ)

טיי מקי שואג (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
טיי מקי שואג(צילום: עוז מועלם)

פתיחת המחצית השנייה התעכבה בגלל הכוס שנזרקה על רגב פנאן (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
פתיחת המחצית השנייה התעכבה בגלל הכוס שנזרקה על רגב פנאן(צילום: עוז מועלם)

 

פייר ג'קסון ודיאנדרה קיין העלו את מכבי תל אביב ליתרון דו-ספרתי וטיוס קבע 38:50. מקי נגס בהפרש וצימצם במו ידיו עד ל-50:47. ג'ייק כהן המשיך ללהוט מחוץ לקשת וקבע 49:56 מהשלוש. אלכס טיוס החזיר את הפער לדו-ספרתי (51:62), מאט האוורד יצא בעבירה חמישית בשלב מוקדם.

 

מייקל רול שמר את הצהובים ביתרון עם שני סלים, גינת וטוני גפני סיפקו נקודות בצד השני. רביב לימונד קלע שלשה אבל המילה האחרונה ברבע השלישי הייתה שייכת לג'ונה בולדן, שהוריד את מכבי ת"א ביתרון 12 לקראת הרבע האחרון - 60:72.

 

אדריאן בנקס עשה את שלו, אבל זה לא הספיק (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אדריאן בנקס עשה את שלו, אבל זה לא הספיק(צילום: עוז מועלם)

דני פרנקו משתולל על הקווים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דני פרנקו משתולל על הקווים(צילום: עוז מועלם)

 

שתי שלשות של אדריאן בנקס צימקו ל-78:68, אבל מייקל רול צלף בצד השני כדי לא לתת להפועל תל אביב להתקרב באמת. רפי מנקו קלע סוף-סוף נקודות ראשונות, לפני שרול העלה את מכבי ל-73:87. בנקס נשלח לקו לשלוש זריקות, טיוס שמר על פער בלתי מחיק. בנקס הלוהט צמיצם את הפער ל-10 עם עוד שלשה לאוסף, אבל ג'קסון הגיב עם צליפה משלו מחוץ לקשת. בסיום 85:96 למכבי תל אביב, שמדיחה את הפועל ועולה לחצי גמר גביע המדינה.

 

אוהד הפועל ת"א ניסה להפריע לשידור של ערוץ הספורט (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אוהד הפועל ת"א ניסה להפריע לשידור של ערוץ הספורט(צילום: ראובן שוורץ)

מקי נחסם (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מקי נחסם(צילום: עוז מועלם)


פורסם לראשונה 31/12/2017 20:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אלכס טיוס
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים