שתף קטע נבחר

ניצחון יקר: 73:84 למכבי חיפה על נהריה

הקבוצה של עופר רחימי קטעה רצף של שבעה הפסדי ליגה הודות לרבע רביעי אדיר של 17:34. ברנדון באומן בלט עם 25 נקודות, גם דגן יבזורי הציג יכולת טובה בקאמבק של הירוקים

 

במהלך הרבע השלישי הערב (ראשון) ברוממה בין מכבי חיפה לעירוני נהריה, נדמה היה שהירוקים בדרך להפסד ליגה שמיני ברציפות. האורחת עלתה ל-46:56 והקבוצה של עופר רחימי נראתה נורא מבחינה התקפית. אלא שברבע האחרון הכל התהפך: חיפה השתלטה על המשחק וניצחה 73:84 אחרי רבע רביעי אדיר של 17:34.

 

 

המשחק הוקדם למעשה מהמחזור ה-17 בליגת ווינר. חיפה השיגה ניצחון חמישי העונה (12:5), ועשתה את זה מול הקבוצה של אריק אלפסי שמחזיקה במאזן החוץ הגרוע בליגה (8:1). זה היה הניצחון הראשון של מכבי חיפה בשנת 2018 (ניצחה לראשונה מאז אמצע דצמבר). נהריה הפסידה במשחק חוץ בפעם השמינית ברציפות, ולא ניצחה מחוץ לעין שרה מאז שיצאה מאילת כשידה על העליונה עם 72:86.

 

מכבי חיפה התפוצצה ברבע הרביעי (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
מכבי חיפה התפוצצה ברבע הרביעי(צילום: ראובן כהן)

ברנדון באומן בדרך לעוד שתי נקודות (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
ברנדון באומן בדרך לעוד שתי נקודות(צילום: ראובן כהן)

 

סוף-סוף ניצחון. קופרברג, יבזורי, גראהם ובלייזר (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
סוף-סוף ניצחון. קופרברג, יבזורי, גראהם ובלייזר(צילום: ראובן כהן)

 

ברנדון באומן להט אצל המנצחת עם 25 נקודות (3 מ-4 לשלוש, 7 ריבאונדים), 15 מתוכן ברבע הרביעי. דגן יבזורי הצטיין לצידו במאני טיים וסיים עם 13 נקודות. זאק גראהם תרם 12 ואנחל רודריגס סיים עם שורה סטטיסטית יפה של תשע נקודות, שמונה אסיסטים ושש חטיפות. עוד קלעו למכבי חיפה: רג'ינלד באקנר 8, עוז בלייזר ורועי הובר 7 כל אחד, ווילי וורקמן 2, גוני יזרעאלי 1.

 

קלעו לעירוני נהריה: קורי וובסטר 16 נקודות (7 אסיסטים), אלכס יאנג 15, טיירוש נאש 13 נקודות ו-13 ריבאונדים, איגור נסטרנקו 8 (9 ריב'), יהונתן שולדברנד (5 איבודים), זיו בן צבי 6 (5 איב'), סטו דאגלאס 5, יפתח זיו 2, דנזל ליבינגסטון 1.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

קורי וובסטר (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
קורי וובסטר(צילום: ראובן כהן)

עוז בלייזר שומר על טיירון נאש (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
עוז בלייזר שומר על טיירון נאש(צילום: ראובן כהן)

מהלך המשחק

האורחת פתחה טוב, הרבה בזכות שבע נקודות מהירות של קורי וובסטר. שלשה של זיו בן צבי העלתה כבר ל-7:14. בצד השני, בלייזר וגרהאם הנהיגו ריצת 0:9 והפכו את התוצאה. נדנדת הריצות נמשכה ושלשה של אלכס יאנג העלתה את נהריה לפלוס שש (16:22). אקורד הסיום של הרבע היה של ברנדון באומן, שתפר שלשה מהפינה וקבע 23:24 לחיפה אחרי עשר דקות.

 

קצב המשחק הואט ברבע השני. רועי הובר העלה את חיפה ל-26:29, לפני שוובסטר ויאנג הפכו. באקנר הטביע והעלה שוב את המארחת ליתרון, אבל סטו דאגלאס בשלשה המשיך את הנדנדה. סל של דגן יבזורי חתם את המחצית הראשונה בשוויון - 39:39.

 

יפתח זיו נחוש (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
יפתח זיו נחוש(צילום: ראובן כהן)

פתיחת המחצית השנייה התעכבה בגלל לכלוך על הפרקט שנוצר ממכונת עשן שהופעלה במופע במחצית. מכבי חיפה נתקעה עם שלוש נקודות בלבד ביותר משש דקות. האורחים ניצלו את זה כדי להוביל 42:49. באומן ניסה לצמצם אבל שלשה של וובסטר שמרה את היתרון. נסטרנקו קבע מקו העונשין 46:56. באומן צימק - 50:56 לנהריה לקראת הרבע האחרון.

 

עופר רחימי על הקווים (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
עופר רחימי על הקווים(צילום: ראובן כהן)

 

אלכס יאנג מטביע (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
אלכס יאנג מטביע(צילום: ראובן כהן)

ווילי וורקמן ודניאל קופרברג (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
ווילי וורקמן ודניאל קופרברג(צילום: ראובן כהן)

 

נהריה המשיכה להוביל ואלכס יאנג קבע 52:60. שלשות של באומן ויבזורי צמצמו את ההפרש, והטבעה של באומן צימקה ל-62:60 בדרך לפסק זמן של אלפסי. שלשה של יבזורי כבר העלתה את הירוקים ליתרון - 64:66, 6:21 דקות לסיום. יהונתן שולדברנד קלע שלשה שלפי צילומי הווידאו הייתה מעט אחרי הבאזר לסוף שעון ה-24, אבל השופטים החליטו בסופו של דבר לאשר את הסל.

 

עוד שלשה של דגן יבזורי, נקודות של גראהם וליי-אפ של רודריגס העלו ל-69:76 בדרך לפסק זמן של האורחת. שלשה אדירה של ברנדון באומן, שהקפיץ את השומר שלו, קבעה 69:79 בלתי מחיק - שתי דקות לסיום. מכבי חיפה נראתה כמי שרוצה את הניצחון יותר, וניצחה 73:84, אחרי 17:34 ברבע הרביעי.

 

דגן יבזורי. מאדריכלי הקאמבק (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
דגן יבזורי. מאדריכלי הקאמבק(צילום: ראובן כהן)


פורסם לראשונה 11/02/2018 20:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן כהן
באומן ויבזורי
צילום: ראובן כהן
מומלצים