שתף קטע נבחר

ארגון השחקנים והמינהלת לא הגיעו לסיכום

בצל ההכרזה על סכסוך העבודה, התקיימה פגישה בכדי לנסות להימנע משביתה, שאמורה להתחיל ב-17 בחודש. הצדדים לא הגיעו להסכמה, עדיין לא נקבע מועד לפגישה נוספת

בצל ההכרזה של ארגון השחקנים על סכסוך עבודה עם מנהלת הליגה, מנסים הצדדים ליישב את המחלוקת. היום (שני) התקיימה פגישה בניסיון להגיע להבנות עד ה-17 לחודש, התאריך בו אמורה להתחיל השביתה. הצדדים לא הגיעו להסכמה וטרם נקבע מועד לפגישה נוספת.

 

מהמנהלת נמסר: "נציגי המנהלת ונציגי ארגון השחקנים נפגשו הערב. לצערנו, מיד בפתיחת הפגישה נציגי ארגון השחקנים חזרו בהם מההסכמות שהושגו בפגישות הקודמות ולאחר שעתיים הדיון הגיע למבוי סתום. המנהלת תבחן את האופציות להמשך המשא ומתן".

 

ג'ו אלכסנדר. עשוי להיחשב כזר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ג'ו אלכסנדר. עשוי להיחשב כזר(צילום: עוז מועלם)

 

המטרה העיקרית של ארגון השחקנים היא לשמור על מעמדו של השחקן הישראלי ולהאריך לשנים נוספות את ההסכם על החוק הרוסי, שמעתה והלאה ייקרא "החוק הישראלי". כידוע, החוק מחייב את כל הקבוצות לשחק עם שני ישראלים על הפרקט בכל רגע נתון.

 

נושא נוסף שעומד על הפרק הוא הורדת מספר הזרים שיכולים להירשם בטופס המשחק, שכיום עומד על חמישה. בצד השני, לעומת זאת, דירקטוריון מינהלת הליגה החליט בהסכמה כמעט מלאה על ביטול החוק הרוסי, ובנוסף על הרצון להגדיל את מספר הזרים לשישה, כך שהפער והמחלוקת בין הצדדים משמעותיים ביותר.

 

בינתיים, המתווה שעלה על הפרק הוא לשמור על החוק הרוסי בתוספת לשישה זרים, כשהקבוצות שירשמו רק ארבעה שחקנים זרים יקבלו מענק גבוה. ההצעה הזאת גררה לא מעט ביקורת מצד השחקנים הישראלים.

 

אופציה נוספת שעלתה היא להבדיל בין הישראלים "הצברים" למתאזרחים, כשכל קבוצה תוכל לרשום למעשה שמונה ישראלים ששיחקו במחלקות הנוער בארץ או ששיחקו כמתאזרח בנבחרת ישראל, לדוגמא ריצ'רד האוול ואלכס טיוס ששיחקו בנבחרת ייחשבו לישראלים, אך ג'ו אלכסנדר ואדריאן בנקס ייחשבו כזרים.

 


פורסם לראשונה 07/05/2018 14:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ניר אלון ארגון השחקנים
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים