שתף קטע נבחר

שישו ושמחון: הפועל אילת ניצחה את חולון 86:100

עמית שמחון להט עם שיא קריירה של 29 נקודות והוביל את הקבוצה של שרון דרוקר בתצוגה התקפית מרשימה, בדרך ל-1:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף - כל זה למרות ההיעדרות של דימיטריוס טרדוול והעובדה שקיצ'ן וניב ברקוביץ' נפצעו גם הם במהלך המשחק. ג'ורדן המילטון ירק על שמחון - ונקנס, יעמוד לוועדת משמעת פנימית

בעונה שעברה עמית שמחון הפתיע את הפועל חולון והדיח אותה ברבע גמר הפלייאוף יחד עם מכבי חיפה. השנה שמחון מנסה לעשות אותו דבר, הפעם עם הפועל אילת. הישראלי הנהדר רשם היום (שישי) שיא קריירה של 29 נקודות בניצחון של אילת 86:100 על חולון, שהשווה את סדרת רבע הגמר ל-1:1.

 

במהלך הרבע הראשון התרחשה תקרית מכוערת: ג'ורדן המילטון (שהגיע לחולון על תקן כוכב במקום גלן רייס ג'וניור ובלט במשחק הקודם עם 28 נקודות) ירק על פניו של שמחון, אבל ספג מהשופטים עבירה טכנית בלבד ולא הורחק.

 

שרון דרוקר (צילום: עוז מועלם)
שרון דרוקר(צילום: עוז מועלם)
 
אחרי ההפסד 89:83 במשחק הראשון בסדרה, הפועל אילת ידעה שהיא באה למשחק השני בתנאים לא אידיאליים. דימיטריוס טרדוול, מהשחקנים החשובים שלה העונה, לא כשיר למשחק הערב לאחר שסובב את ברכו. למרות העובדה הזאת, הקבוצה של שרון דרוקר פתחה בסערה והובילה ב-20 הפרש כבר במחצית הראשונה - 13:33.
 
חולון הצליחה לצמצם אבל המארחת לחצה שוב על הדוושה, ויכולת הטובה של שמחון ושל אריק גריפין מנעו כל סיכוי לקאמבק. היה זה המשחק ההתקפי הטוב ביותר של אילת העונה והפעם הראשונה שבה היא קולעת מספר נקודות תלת-ספרתי. מדובר בניצחון השלישי העונה של אילת על חולון בשלושת המפגשים ביניהן עד כה במסגרת הליגה. הצרות מבחינת דרוקר נוגעות לפציעות שנערמות בזו אחר זו: מלבד טרדוול, דרווין קיצ'ן נפצע במהלך המשחק, וניב ברקוביץ' ספג היום מכה בפניו ושבר את אפו. כבר מחרתיים (ראשון) יתקיים בחולון המשחק השלישי בסדרה.
 

הפועל חולון בני הרצליה  (צילום: עוז מועלם)
ג'ורדן המילטון. לא הורחק למרות היריקה שתועדה במצלמות(צילום: עוז מועלם)
 

 

בעקבות התקרית, המינהלת החליטה לקנוס את המילטון ב-5,000 שקל ומסרה: "אנו רואים בחומרה את מעשיו של ג'ורדן המילטון. קשה לראות מעשה כזה של שחקן במהלך משחק. אנו נפעל שכבר החל מהמשחקים הבאים בפלייאוף הנוכחי האיגוד ירחיק שחקנים אוטומטית למשחק אחד על מקרי אלימות דומים.

אנו בטוחים כי בית הדין של האיגוד יעשה הכל על מנת להרתיע שחקנים להתנהג התנהגות אלימה ובלתי ראויה".

 

בחולון הגיבו ואמרו: "ראשית, אנו מגנים באופן נחרץ התנהגות שכזאת, הגם שהגיעה לאחר פרובוקציות מצידו של עמית שמחון, פרובוקציות שהחלו עוד במשחק בחולון. השחקן עצמו הביע צער עמוק והתנצל על המקרה. המילטון יעמוד לוועדת משמעת פנימית במסגרת המועדון לפני אימון הקבוצה".

 

קלעים

להפועל אילת: עמית שמחון 29 נקודות (5 מ-13 לשלוש, 6 ריבאונדים), אריק גריפין 20, ג'ורדן לויד 15 (8 אסיסטים, 0 איבודים, 6 ריב'), אפיק ניסים 10 (בפחות מ-11 דקות), פרדריק בורדיון 9 (3 מ-4 לשלוש), אייזיק רוזפלט 8 (6 ריב'), דרווין קיצ'ן 3 (6 אסיסטים), ניב ברקוביץ', עמית ביר-כץ ודניאל ראובן 2 כ"א. רועי אינדיק שותף ולא קלע.

 

להפועל חולון: ג'ו אלכסנדר 21 נקודות, טו הולוויי 16 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), טיישון תומאס 16, חנן קולמן 12, טי.ג'יי קליין 7, גיא פניני 6, ג'ורדן המילטון 5 (5 ריב'), תמיר בלאט 3. שלומי הרוש שותף וסיים ללא נקודות.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

דרוקר: "הלוואי שהיו לי עוד 10 שמחונים" 

שרון דרוקר סיפר על ההכנה למשחק: "בחדר ההלבשה ביקשתי דבר אחד: תראו מה זה פנים של פלייאוף וגוף של פלייאוף. הראינו את זה בפתיחה יוצאת מהכלל, שיחקנו שוטף והתקפי, אבל אני יוצא עם ספירת פצועים: טרדוול, דרווין קיצ'ן וגם ניב ברקוביץ' ששבר את האף. נצטרך לראות מי יוכל לשחק עוד יומיים. הם יותר עמוקים מאיתנו, אבל יש לנו לב גדול".

 

ג'ו אלכסנדר (צילום: ראובן שוורץ)
דרווין קיצ'ן הצטרף למסדר הפצועים(צילום: ראובן שוורץ)

על עמית שמחון אמר המאמן: "הקשר שלי איתו די ידוע, אנחנו יחד עוד מגלבוע. אני אוהב לתת לו עוד דברים לעשות על המגרש, סמול-פורוורד מודרני צריך לעשות את זה. הלוואי שהיו לי עוד 10 שמחונים".

 

שמחון עצמו אמר בסיום: "אפשר להגיד שזה המשחק הכי גדול בקריירה שלי. אני שמח כל כך שניצחנו והחזרנו לפה את הסדרה לעוד משחק, זה מגיע לקהל ולמועדון. יש פה הרבה אופי, ידענו שאנחנו חסרים שחקן חשוב כמו טרדוול, אז כל אחד נתן יותר". על התקרית החמורה מול המילטון הוא אמר: "ג'ורדן המילטון ירק לי על הראש, אני משתדל לא להתייחס לזה. זו עבודה של השופטים לראות את זה".

 

מאמן חולון, דן שמיר, אמר על המילטון: "אנחנו קבוצה, אני צריך לראות מה קרה. אני לא לברון ג'יימס שזוכר את כל המהלכים". על ההפסד אמר המאמן: "פתחנו מאוד לא טוב ואז היו כמה דקות שעשינו מה שצריך, זה לא הספיק ונצטרך לשחק טוב יותר בהמשך. צריך לבנות על הגנה ודברים פשוטים שלא עשינו מספיק טוב. הם באו אגרסיביים מאוד, כמו שצריך, נקלענו לבור ולא ידענו לשמור על שקט נפשי כדי לחזור".

 

אפיק ניסים תרם עשר נקודות (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
אפיק ניסים תרם עשר נקודות(צילום: גיל יוחנן)

 

מהלך המשחק

אחרי פתיחה שקולה (7:7), הפועל אילת הצליחה לברוח ליתרון דו-ספרתי עם ריצת 0:10 שהסתיימה בנקודות של אריק גריפין - 8:19. עוד ריצה של אילת (0:12), כולל שלשות של פרדריק בורדיון ועמית שמחון, הקפיצו את התוצאה ל-13:33 מדהים. בין לבין, ג'ורדן המילטון איבד את העשתונות, ירק על עמית שמחון ויצא בזול עם עבירה טכנית בלבד וללא הרחקה. ג'ו אלכסנדר צמצם את התוצאה ושלשה של חנן קולמן השאירה את חולון בחיים - 23:35 לאילת אחרי 10 דקות.

 

אגב, העימות בין שמחון להמילטון החל עוד במשחק הקודם עם טראש טוק לאורך כל ההתמודדות. השופטים לא שלחו לקו פעם אחת את פורוורד חולון, שהתלונן לא מעט והיה עצבני מאוד. חנן קולמן קלע עוד שלשה בתחילת הרבע השני, טיישון תומאס הוסיף שני סלים ופתאום זה רק 35:30 (ריצת 2:17). האורחים ניסו להתקרב, אבל גריפין וקיצ'ן העלו את אילת ל-36:46. בהפסקה - 36:47.

 

דן שמיר. חולון פתחה רע מאוד (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
דן שמיר. חולון פתחה רע מאוד(צילום: יאיר שגיא)

 

גיא פניני קלע סוף-סוף סל ראשון בפלייאוף. מהצד השני גריפין עם הטבעה ושלשה הגדיל ל-40:54. עמית שמחון צלף מבחוץ, הולוויי הגיב לו אבל סל של ביר-כץ החל ריצת 0:7, שנחתמה בטבעה נוספת של גריפין - 47:64. אלכסנדר קלע שני סלים, שמחון המשיך ללהוט מעבר לקשת אבל בלאט עם 3 מ-3 מהקו צמצם ל-67:55. שלשה של בורדיון הגדילה ל-59:75. אפיק ניסים עלה מהספסל וקלע נקודות. 61:77 להפועל אילת בסוף הרבע השלישי.


הפועל אילת מכבי תל אביב  (צילום: מאיר אוחיון)
ג'ורדן לויד(צילום: מאיר אוחיון)

 

אילת לא ספגה אף סל שדה במשך שתי דקות וחצי וגריפין במהלך של שלוש נקודות השווה את הפרש השיא במשחק, 63:83. מחזיקת הגביע צמצמה עם שש נקודות רצופות, אבל ניסים ולויד שמרו על היתרון הבטוח, 72:87. תומאס עם חמש נקודות רצופות צימק ל-89:77. שמחון שבר שיא אישי והגיע ל-29 נקודות עם שלשה, לויד קבע 79:96. דרוקר העלה את המחליפים מקצה הספסל - רועי אינדיק ודניאל ראובן. האחרון גם קלע את הנקודה ה-100 של אילת וקבע 86:100 בסיום.


פורסם לראשונה 01/06/2018 13:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
עמית שמחון
צילום: עוז מועלם
מומלצים