שתף קטע נבחר

פתיחה מוחצת: הפועל ת"א הביסה את אילת

ללא רביב לימונד הפצוע ואחרי ההדחה המוקדמת מאירופה, האדומים פירקו את הקבוצה של שרון דרוקר 81:100 במחזור הראשון של העונה בליגת העל. דאלאס מור כיכב עם 24 נקודות. דני פרנקו: "הופתעתי לטובה מאיתנו"

 

 

הפועל תל אביב  חגיגה (צילום: אורן אהרוני)
ניצחון ראשון בהילוך ראשון. שחקני הפועל תל אביב(צילום: אורן אהרוני)

 

ככה פותחים עונה. הפועל תל אביב אירחה הערב (שבת) את הפועל אילת למשחק הראשון של עונת 2018/2019 בליגת העל, והביסה אותה 81:100 בהיכל קבוצת שלמה.

 


 

אחרי ההדחה המאכזבת והסוערת מאירופה והתפרעות האוהדים בבלגיה, הקבוצה של דני פרנקו הייתה הערב רמה מעל זו של שרון דרוקר, ולא נתנה לה לנשום. כבר במחצית הראשונה האדומים הובילו ב-28 נקודות הפרש, וההמשך היה גארבג' טיים אחד גדול עם סוף ידוע מראש. 

 

הפועל תל אביב מול הפועל אילת (צילום: אורן אהרוני)
שולר נהנה מהחיים בבכורה בליגה(צילום: אורן אהרוני)

 

הפועל תל אביב מול הפועל אילת (צילום: אורן אהרוני)
דווין תומאס מול אלאדה אמינו(צילום: אורן אהרוני)

 

דאלאס מור היה הכוכב של פרנקו הערב עם 24 נקודות, כשגם ג'ונתן הולמס (15 נקודות ו-11 ריבאונדים) וג'מאל שולר (15 נקודות ו-5 אסיסטים) נתנו את שלהם. בעקבות עונש שספגה הפועל תל אביב בעונה שעברה על התנהגות אוהדיה, ארבע השורות בכל האולם היו סגורות הערב לישיבת קהל (כולל יציע האולטראס).

 

היציעים בהיכל קבוצת שלמה (צילום: אורן אהרוני)
האזור הסגור ביציע(צילום: אורן אהרוני)

 

קלעים

הפועל תל אביב: מור 24, שולר והולמס 15 כל אחד, אמינו 11, גינת 10, מנקו ודלגאס 8, מדר 5, בן משה 4. הפועל אילת: בראיינט 21, זלמנסון 20, שולדבראנד 11, סמית' גוניור 9, תומאס 7, טוקוטו וכהן 5 כל אחד, בורדיון 3.

 

פרנקו: "הופתעתי לטובה מאיתנו"

דני פרנקו: "הופתעתי לטובה מאיתנו, אילת קבוצה יותר טובה ממה שהיא עשתה במחצית הראשונה. זה משחק ראשון של העונה, אתה לא יודע איך זה יתפתח, זה תמיד מוקש. עשינו כמה דברים מול דברים שאילת טובים בהם, לשמחתי זה הצליח, העיקר היה לרוץ, עשינו המון נקודות במתפרצת, זה לא אפיין אותנו עד לפני עשרה ימים. כשקבוצה רצה ועושה 80 אחוז לשלוש ו-70 אחוז לשתיים, זה כנראה טוב. החצי השני היה בעיקר מנטלי, כמה שאתה לא מעיר, תמיד יש ירידת מתח. אילת ניצלו את זה והביאו אותנו למשחק שהוא פחות יפה לעין. בליגה הזאת כל ניצחון שאתה לוקח הוא חשוב".

 

שרלרואה יותר טובה בשתיים או שלוש רמות מרוב הקבוצות בליגה. יש שם גדלים ורמה אחרת מהליגה פה. קבוצה שמשחקת בקצב אחר. היה יותר קשה לשחק מולם מאשר היום. היה לנו זמן לעבוד מאז, חידדנו רוטציה והיררכיה. בגלל זה שיחקנו כדורסל יותר טוב, ועדיין היו דקות שחלק מהדברים האלה באו לידי ביטוי. יש לנו עוד דרך לעשות. לדאלאס יש יכולת לעשות נקודות, אני רוצה שישפיע על הקבוצה יותר, בטח במחצית השנייה. גם הוא שחקן צעיר, כשהרכז שלך הוא הטופ סקורר שלך, בדרך כלל הקבוצות האלה לא הולכות למקומות טובים".

 

דני פרנקו (צילום: אורן אהרוני)
דני פרנקו. "העיקר היה לרוץ"(צילום: אורן אהרוני)

 

שרון דרוקר: "בכדורסל עוברים סרטים שלפעמים אתה לא מצפה להם, שום דבר במשחקי ההכנה לא הכין אותנו לקטסטרופה של החצי הראשון. כל חדירה שלהם, כל שלשה, היו פשוטות וקלות. בחצי השני דיברנו במחצית על כבוד, על אגרסיביות, כי בכל החצי הנורא הראשון עשינו שבע עבירות, לא הייתה סכנה להפועל תל אביב להפסיד במשחק, וזה משאיר לנו הרבה מחשבות כדי למצוא את הנוסחה. זה אתגר גדול. אמרתי להם אחרי 20 דקות כאלה, שזה יהיה השיעור של מה לא לעשות".

 

הראינו שיש לנו כדורסל יותר טוב, הגנה יותר טובה. צריך לדבר עם השחקנים, אין טעם לשים את האצבע על מישהו אחד. זה כל הקבוצה ואני בראשה. זה מה שנעשה השבוע. אנחנו תלויים בהרבה שחקנים שיהיו טובים, יש אנשים שהייתי איתם באש ואני יודע מה הם יכולים לעשות. גם אם לא עושים בכלל משחקים בהכנה, לא צריכים להראות כמו שנראינו בחצי הראשון, זה מה שיכולנו לעשות במסגרת המגבלות".

 

מהלך המשחק

פתיחת המשחק התעכבה בכמה דקות אחרי שלנזל סמית' ג'וניור לא יצא מהשירותים. דאלאס מור היה אחראי לכל שבע הנקודות הראשונות של המקומיים. הרכז הוסיף גם אסיסט לג'מאל שולר - 2:10 (3). אילת רצה 0:7 מסלים של דווין תומאס, ג'יי פי טוקוטו וסמית', אבל מור היה בזון משלו - 11:17 (6). האדומים המשיכו לרוץ. גינת ושולר היו המוציאים לפועל - 16:26 ופסק זמן של שרון דרוקר (9). בסיום הרבע הראשון - 18:29.

 

דני פרנקו הפתיע כשנתן לים מדר וצוף בן משה הצעירים לעלות בחמישייה ברבע השני. אילת לא ידעה לנצל את זה, מור הגיע כבר ל-13 אישיות - 19:34 (13). מדר הצטרף לחגיגה עם שלשה שהקפיצה את הקהל באולם - 20:41 מדהים להפועל ת"א (14). שחקניו של דרוקר פשוט לא היו בפוקוס, המקומיים עשו מה שהם רוצים על הפרקט. אלאדה אמינו רשם שתי הטבעות רצופות - 27:55 (18). ג'ונתן הולמס סגר את המחצית בסל עם הבאזר - 32:60.

 

דאלאס מור מחייך (צילום: אורן אהרוני)
דאלאס מור. איזה משחק(צילום: אורן אהרוני)

 

אילת נראתה קצת יותר טוב בתחילת הרבע השלישי, אבל ההפרש היה עדיין גבוה - 41:65 להפועל ת"א (24). ההמשך היה גארבג' טיים אחד גדול. פרנקו המשיך לתת למדר ובן משה דקות ואילת הורידה מעט לקראת סיום הרבע עם שלוש שלשות של אלייז'ה בראיינט - 62:82.

 

אילת לא המשיכה את המומנטום מסיום הרבע השלישי והמשיכה להיראות אנמית. מור הגיע ל-22 נקודות, הולמס תרם גם הוא נקודות וריבאונדים ובסיום ניצחון סופר משכנע למקומיים - 81:100. במחזור הבא תפגוש הפועל ת"א בחוץ את הפועל באר שבע הקשוחה, אילת תארח בבית את מכבי תל אביב.


פורסם לראשונה 06/10/2018 20:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
רפי מנקו
צילום: אורן אהרוני
מומלצים