שתף קטע נבחר

ניצחון שני להפועל ירושלים – 76:94 על מכבי ראשל"צ

ליגת העל, מחזור שני: אחרי ה-73:83 על בני הרצליה האדומים המשיכו בכושר הטוב של פתיחת העונה ונקמו ביריבתם על ההפסד בחצי גמר גביע ווינר. ג'יימס פלדין (25 נקודות ו-8 ריבאונדים) וכריס ג'ונסון (17 נק') הצטיינו. קטש: "היינו שם באנרגיות, זה מה שמנצח משחקים". שרף על ההפסד השני ברציפות: "ירדנו בביטחון ובכושר"

הפועל ירושלים בתנופה. השחקנים של עודד קטש רשמו הערב (ש') ניצחון שני ברציפות מפתיחת העונה בליגת העל, 76:94 ביתי על מכבי ראשון לציון ונקמו בה על ההפסד בגמר גביע ווינר. כזכור, במחזור הראשון הם ניצחו 73:83 את בני הרצליה.

 


לטבלת ליגת העל בכדורסל

 

ג'יימס פלדין (25 נקודות ו-8 ריבאונדים) וכריס ג'ונסון (17 נקודות) הצטיינו במדי האדומים. לעומת זאת השחקנים של צביקה שרף סבלו מחולשה וספגו הפסד שני ברציפות אחרי המפלה במחזור הראשון מול עירוני נס ציונה.

 

ג'יימס פלדין (צילום: עוז מועלם)
ג'יימס פלדין בדרך לסל(צילום: עוז מועלם)

תמיר בלאט ומרקיס רייט (צילום: עוז מועלם)
תמיר בלאט ומרקיס רייט(צילום: עוז מועלם)
 

 

"ברבע השלישי שמרנו הכי טוב", אמר קטש בסיום. "היינו שם באנרגיות. הקהל שלנו מבין כדורסל, יודע מה אנחנו צריכים לעשות וזה מה שמנצח משחקים. לא מזמן שיחקנו נגד ראשון במשחק שלא היה כיף בו. היום סגרנו מעגל. הראינו באיזו מוכנות צריך להגיע למשחק והיה הרבה כדורסל יפה ומהנה. החיבור בין השחקנים, עם הצוות היה מאוד מהיר ומיוחד. האחוזים לא היו גבוהים, אבל ניצחנו בריבאונד. ג'יימס פלדין היה מדהים, אבל הרבה מהדברים הגיעו ממשחק קבוצתי. יש לנו הרבה מוסרים ואנחנו גם קבוצת קליעה טובה".  

 

ג'יימס פלדין: "הקהל היה מלא תשוקה ועזר לנו. זו היכולת שלי, לפעמים אני נאבק להראות אותה אבל לא מתייחס לזה. אני רוצה תמיד לנצח ושמח שעשינו את זה. חשבנו על ההפסד נגדם בגביע ווינר ודיברנו על זה שצריך לנצח בכל מחיר".

 

עודד קטש הפועל ירושלים (צילום: עוז מועלם)
"הקהל יודע מה אנחנו צריכים לעשות". קטש(צילום: עוז מועלם)

 

צביקה שרף: "הפועל ירושלים הייתה במיטבה וראשון לציון לא הייתה במיטבה. הם נלחמו יותר מאיתנו. כנראה שירדנו בביטחון ובכושר ואני לא מרוצה מההגנה שלנו, ספגנו 60 נקודות במחצית הראשונה וזה היה גרוע. צריך לעבוד על זה ברצינות כדי להשתפר". על מרקיס רייט, שסיים עם אפס נקודות, אמר שרף: "כולם לא היו טובים, גם הוא".

 

צביקה שרף (צילום: עוז מועלם)
"כולם לא היו טובים". שרף(צילום: עוז מועלם)

 

רבע ראשון

לפני שריקת הפתיחה ערכה הפועל ירושלים טקס לכבוד הקפטן לשעבר, יותם הלפרין, שקיבל מליאור אליהו חולצה ממוסגרת ופרחים. קמרון לונג פתח את המשחק עם 9 נקודות רצופות, אליהו צימק ל-6:9 ותמיר בלאט (שלשה) וג'יימס פלדין העלו את האדומים ליתרון 13:17.

 

יותם הלפרין וליאור אליהו (צילום: עוז מועלם)
הטקס לכבוד יותם הלפרין(צילום: עוז מועלם)

 

כריס ג'ונסון צלף שלשה, אבל מהצד השני היה לראשון את איגור קולשוב שהגיב בשלשה משלו וקבע 18:22. פלדין וג'קובן בראון ניצלו את ההגנה הרכה של ראשל"צ והעלו את ירושלים ל-18:28. עוז בלייזר ניסה לצמק עם שלשה, אבל פלדין סיים עם נקודות מחוץ לקשת וקבע עם הבאזר 24:34 לירושלים בסיום הרבע הראשון. 

 

ג'יימס פלדין (צילום: עוז מועלם)
ג'יימס פלדין. קיש: "הוא היה מדהים"(צילום: עוז מועלם)

 

רבע שני

אליהו וטימור הקפיצו את היתרון של ירושלים ל-24:40, עמית עבו ודשון סטיבנס היו אחראים על הנקודות אצל האורחת, אבל הכתומים נראו מפוזרים ובעיקר ניסו לרדוף אחרי המארחת. פלדין וג׳ונסון שאבו אנרגיות מהקהל והחזירו להם עם הצגה על הפרקט. בסיום המחצית הראשונה הוליכה הפועל ירושלים 43:60 אחרי שפלדין שוב קלע עם הבאזר.

 

בר טימור (צילום: עוז מועלם)
בר טימור(צילום: עוז מועלם)

 

רבע שלישי

עם הירידה לחדר ההלבשה בסיום המחצית הראשונה נשרקה עבירה טכנית לבראון. סטיבנס ולונג התחילו להיכנס לקצב וצימקו ל-52:69, אליהו התחיל לחלק אסיסטים לחבריו בזמן

ששחקניו של צביקה שרף סבלו מנרפות הגנתית שאפשרה לירושלמים להקפיץ שוב את היתרון בסיום הרבע השלישי, 54:80.

 

רבע רביעי

הכתומים המשיכו לרדוף אחרי המארחת, אבל עם הגנה חזקה מצד בלאט ואוונס הצליחו המארחים לשמור על היתרון הגבוה. פלדין שלח אסיסט לרג'ואן שעלה לראשונה מהספסל וקבע 65:88. הדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד וירושלים ניצחה 76:94.

 

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 25 (8 ריבאונדים), כריס ג'ונסון 17, ליאור אליהו וג'קובן בראון 11, ג'וש אוואנס (9 ריבאונדים) ותמיר בלאט 9 כ"א, בר טימור 7, יוגב אוחיון 3, עידן רג'ואן 2.

 

קלעו למכבי ראשון לציון: קמרון לונג 20, דשון סטיבנס 14, עמית אבו 11, דייויד וויבר 10, איגור קולשוב ועוז בלייזר 8 כ"א, איתי שגב 5.


פורסם לראשונה 13/10/2018 20:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
ג'יימס פלדין
צילום: עוז מועלם
מומלצים