שתף קטע נבחר

למרות התבוסה בדרבי: מעמדו של דני פרנקו יציב

בהפועל ת"א לא שוכחים למאמן את ההעפלה לפיינל פור בעונה הקודמת והוא ימשיך לקבל קרדיט אחרי ה-89:57 למכבי. לפחות זר אחד יוחלף בתקופה הקרובה. תומר גינת: "שיחקנו בצורה מביכה, נראה כאילו זלזלנו בקהל". וגם כל השיאים השליליים מהדרבי ה-117

 

שש דקות בלבד בתוך הדרבי התל-אביבי לקח לעיתונאים ביציע התקשורת בהיכל מנורה מבטחים לפתוח את אגף ההיסטוריה באתר מינהלת הליגה ולחפש בתוצאות כל הזמנים את התבוסות הכי גדולות של הפועל ת"א למכבי ת"א. באותו הזמן לוח התוצאות במרומי ההיכל הראה 5:23 לצהובים.

 


לטבלת ליגת העל בכדורסל

 

בסופו של דבר מכבי ת"א לא הצליחה לרשום את ניצחונה הגדול בהיסטוריה על האדומים (54 הפרש בשנת 2004 - 74:128), אבל זה לא ממש שינה ל-7,000 האוהדים המקומיים שהגיעו לעודד את קבוצתם וראו אותה מטיילת ל-57:89 קליל.

 

צוף בן משה הפועל תל אביב (צילום: עוז מועלם)
שום דבר לא הלך להפועל ת"א בדרבי. בן משה מול רול(צילום: עוז מועלם)

 

דני פרנקו (צילום: עוז מועלם)
בהפועל לא שוכחים לו את העבר. פרנקו(צילום: עוז מועלם)

 

מצחיק לחשוב שבהפועל ת"א התעסקו לפני המשחק בסוגיית סקוטי ווילבקין והאם הגארד הפצוע באצבע ישחק או לא. מי שהגיע לאימון המסכם של מכבי ת"א ראה שווילבקין כלל לא יכול להתאמן והיה ברור שנבן ספאחיה לא יסכנו לפני ברצלונה בחמישי. עד הכניסה להיכל האדומים עדיין חשבו שמדובר בתרגיל של המארחת. 10 דקות לפני הג'אמפ בול הודיעה הקבוצה כי ווילבקין באמת לא ישחק, אבל איך נגיד זאת בעדינות, זה לא עזר ליריבה יותר מדי.

 

למרות התבוסה, מעמדו של דני פרנקו יציב. במועדון לא שוכחים למאמן את העובדה שהיה הראשון שהצעיד את האדומים לפיינל פור מאז ששבו לליגת העל ב-2012, הישג שמאמנים כמו ארז אדלשטיין ועודד קטש לא הצליחו להגיע אליו. מצד שני, גם פרנקו ספג ביקורת על ההכנה של הקבוצה למשחק וחילוקי הדעות בינו לבין ההנהלה בנוגע ללא מעט דברים מקצועיים לא תורמת לאווירה.

 

אם ננסה להסתכל על המשחק מבחינה מקצועית, אפשר לראות כי הזרים של הפועל ת"א פשוט לא התייצבו לדרבי. דאלאס מור, ג'מאל שולר, ג'ונתן הולמס ואלאדה אמינו חיברו יחד 25 נקודות בלבד, נתון שזר אחד טוב צריך לתת לבד במשחק. תומר גינת, שסיים כקלע המוביל של המפסידה עם 13 נקודות, התייחס לסוגיית הזרים: "הליגה הזאת מבלבלת. זרים חדשים שבאים אליה, אם הם לא מגיעים ונושכים, אז זה נראה ככה ומפסידים משחקים".

 

זה לא סוד שבהפועל תל אביב הבינו שהם יהיו חייבים לבצע לפחות שינוי אחד בזרים אם לא שניים. בצוות המקצועי מעדיפים נכון לעכשיו להביא רכז טהור, אבל אם עד לאחרונה הכיוון היה לשחרר את מור, היכולת המאכזבת מאוד של שולר גורמת להם לחשוב בשנית בנוגע לעתידו. גם עתידם של אמינו והולמס לא מובטח, אבל בעקבות המצב הכלכלי הלא פשוט בו נמצא המועדון, רוב הסיכויים כי בהנהלה לא יבצעו יחד שני שינויים שיכבידו משמעותית על התקציב.

 

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (צילום: עוז מועלם)
הפנים של שחקני הפועל ת"א אומרות הכל(צילום: עוז מועלם)

 

אם אחרי כל משחק חלק מחברי ההנהלה יוצאים החוצה, מחייכים גם בימים של הפסדים ומברכים את האוהדים המסורים לשלום, אתמול התמונה הייתה שונה לחלוטין ביציאה משער תשע בהיכל

 ביד אליהו. יושב הראש רמי כהן, נציג הבעלים הפרטיים ידידיה רפפורט, ושני חברי הנהלה נוספים, חיים יצחקי ואריה מנדל, הסתודדו בצד ושוחחו במשך דקות ארוכות על מצב הקבוצה ונראו מודאגים מאוד. חיוכים הפעם לא היו שם.

 

"זה לא משנה כמה שחקנים טובים או מוכשרים כשאתה בא למשחק בגישה כזאת. אנחנו לא יכולים להיראות ככה, נצטרך להרים את עצמנו מהר מאוד כדי לעשות משהו עם העונה הזאת", אמר גינת, שהוסיף: "לבוא לדרבי ראשון של העונה בהיכל ולפתוח ב-13:2, זה לא יכול לקרות. שלושה שבועות אנחנו לא מוצאים את עצמנו, זה לא נראה כמו משחק כדורסל, ונצטרך למצוא תשובות מהר מאוד".

 

גינת התנצל בפני 1,100 האוהדים שליוו את הקבוצה למשחק: "להיראות ככה שוב מול הקהל שלנו ולגרום לו לא ללכת לישון, זה משהו שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. אנחנו צריכים לקחת את הימים עד המשחק בחולון (שבת) ולהרים את עצמנו. זה מביך. נראה כאילו אנחנו מזלזלים בקהל, אבל אנחנו לא מזלזלים בהם".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
דני פרנקו
צילום: עוז מועלם
מומלצים