שתף קטע נבחר

מכבי ת"א הודחה ברבע גמר גביע המדינה

הצהובים הושפלו עם הפסד כואב בבית מכבי, 88:77 לראשון לציון של האקס גיא גודס, ולראשונה מאז 2008 הם לא יהיו בין ארבע האחרונות במפעל. סקוטי ווילבקין הורחק ברבע הרביעי, איגור קולשוב הצטיין עם 18 נקודות

 

שחקני מכבי תל אביב מדוכאים (צילום: אורן אהרוני)
שחקני מכבי תל אביב. תואר אחד הלך(צילום: אורן אהרוני)

שחקני מכבי תל אביב מדוכאים (צילום: אורן אהרוני)
(צילום: אורן אהרוני)

ראשון לציון חוגגת על מכבי תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
ראשון לציון חוגגת על מכבי תל אביב(צילום: אורן אהרוני)

 

לראשונה מאז 2008 - מכבי תל אביב לא תהיה בחצי גמר גביע המדינה. דווקא אחרי הניצחון המרשים על מילאנו ביום חמישי ביורוליג, הצהובים התרסקו הערב (ראשון) בבית מכבי מול מכבי ראשון לציון והאקס גיא גודס - שהדיחו אותם עם 77:88 ענק. הכתומים הצטרפו להפועל תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון שעלו לחצי הגמר אתמול והיום. דווקא מכבי תל אביב לא תהיה שם.

 

 

לפני עשור זה קרה לה מול עירוני נהריה בשמינית הגמר. הערב ראשון הייתה פשוט גדולה עליה, והיא נראית כמו קבוצה אחרת לגמרי לעומת הקבוצה החסרה והחבולה שקיבלה בראש מאותה מכבי תל אביב בהיכל לפני קצת יותר מחודש. אז צביקה שרף עמד על הקווים בראשון, הערב זה היה גודס, ויחד איתו ראשון הצליחה להיות חתומה על הפתעה אדירה.

 

אדם אריאל בטירוף (צילום: אורן אהרוני)
אדם אריאל בטירוף. הצגה כתומה בראשל"צ(צילום: אורן אהרוני)

 

גודס מתחבק עם פארגו (צילום: אורן אהרוני)
גודס עם פארגו. יצא מחייך גם בסיום(צילום: אורן אהרוני)

 

ספרופולוס עצבני (צילום: אורן אהרוני)
ספרופולוס עצבני(צילום: אורן אהרוני)

 

אובראיינט מול סטיבנס (צילום: אורן אהרוני)
אובראיינט מול סטיבנס בבית מכבי(צילום: אורן אהרוני)

 

מכבי תל אביב תפגוש ביום חמישי את ריאל מדריד, וכמו שהיא נראתה הערב, לא בטוח שכדאי לה לעלות הטיסה לספרד. הרבע השני השחור שלה (31:13) הכניס אותה לפיגור 26 נקודות עוד לפני ההפסקה, ולמרות מזעור הנזקים אחריה וצמצום ההפרש, היא לא באמת הצליחה להתקרב לעמדת ניצחון. סקוטי ווילבקין, שניסה להחזיק את האלופה במשחק, הורחק לקראת הסיום אחרי עבירה טכנית שנייה.

 

כוכב הניצחון של ראשון לציון הערב היה איגור קולשוב, שקלע 18 נקודות (5 מ-9 לשלוש). קמרון לונג הוסיף 17, דשון סטיבנס 12, אלכס המילטון ודיימון סימפסון 11 כל אחד, עוז בלייזר 7, נמרוד טישמן 6, אדם אריאל 5 ואיתי שגב, עוד אקס של מכבי תל אביב, נקודה.

 

איגור קולשוב (צילום: אורן אהרוני)
אחד מכוכבי הניצחון של ראשל"צ. קולשוב(צילום: אורן אהרוני)

קיין מול סטיבנס (צילום: אורן אהרוני)
קיין מול סטיבנס(צילום: אורן אהרוני)

 

מכבי תל אביב קיבלה 17 נקודות מווילבקין (3 מ-10 לשלוש), 12 מאלכס טיוס, 10 ממייקל רול, 8 מג'ייק כהן וטאריק בלאק, 7 מיובל זוסמן, 6 מג'ון דיברתולומאו (1 מ-10 מהשדה, 0 מ-7 לשלוש), 5 מג'וני אובראיינט, 3 מאנג'לו קלויארו ונקודה מדיאנדרה קיין.

 

מהלך המשחק

איגור קולשוב פתח בטירוף ועם שמונה נקודות, מתוכן שתי שלשות והעלה את המקומיים ל-4:11 - פסק זמן יאניס ספרופולוס (4). דשון סטיבנס לא ספר את הגבוהים של הצהובים שנפלו ל-17:8 (7). האורחת לא נבהלה ורצה 0:8 אחרי שלשה של ג'ייק כהן - 16:17. המילה האחרונה הייתה של נמרוד טישמן, שתפר צ'אקה משלו - 16:20 לכתומים אחרי עשר דקות.

 

דיימון סימפסון פתח את הרבע השני עם שבע רצופות - 18:27 (12). הכל הלך לכתומים ואדם אריאל עם קליעה מחוץ לקשת סגר ריצת 0:12 מתחילת הרבע, 18:35 (14). הקהל של ראשל"צ שיפשף את העיניים ולא האמין - 22:42 שלוש דקות לסוף החצי. בסיום המחצית הראשונה - 29:51.

 

שחקני מכבי תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
שחקני מכבי תל אביב מדוכאים בבית מכבי(צילום: אורן אהרוני)

 

דשון סטיבנס ואלכס המילטון מול ג'וני אובראיינט (צילום: אורן אהרוני)
דשון סטיבנס ואלכס המילטון מול ג'וני אובראיינט. משחק במעמד צד אחד(צילום: אורן אהרוני)

 

הצהובים התחילו לחזור לעצמם בחצי השני. סל ועבירה של אלכס טיוס הורידו ל-56:41 (24). לונג המשיך עם ערב השלשות הנהדר שלו, אבל האורחת הייתה יותר טובה ברבע השלישי. סל של כהן צימק ל-61:48 וגודס הזעיק פסק זמן. אחרי 30 דקות - 51:65 לראשל"צ.

 

דווקא ראשל"צ פתחה את הרבע האחרון טוב יותר ועלתה ל-51:70 (32). ווילבקין ורול לקחו עליהם את המשחק והורידו ל-74:63 (35). דווקא אז השלשות הפסיקו להיכנס לאורחת וסטיבנס סגר סיפור. לקינוח ווילבקין הורחק בטכנית שנייה בגלל תנועת זלזול לספי שמש. בסיום 77:88 גדול לראשון לציון, שעלתה בסטייל לחצי הגמר.


פורסם לראשונה 30/12/2018 21:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
איתי שגב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים