שתף קטע נבחר

אחרי ההפסד לחולון: דאגה מהיכולת של אלכס טיוס

במכבי ת"א רואים שהסנטר חזר ליכולת החלשה שלו מתחילת העונה ומקווים שמדובר במעידה חד פעמית. פארגו אחרי ה-100:95 לסגולים: "עדיין מנסה לשוב ליכולת שלי". ג'ונס: "החזרה של וולדן הכניסה אותנו למומנטום"

 

"אם ננצח ביום חמישי את אולימפיאקוס אף אחד לא יזכור את המשחק הזה", אמרו במכבי תל אביב אחרי ההפסד אתמול 100:95 להפועל חולון.

 

לטבלת ליגת העל בכדורסל

 

במהלך המשחק יאניס ספרופולוס נראה אובד עצות לא מעט פעמים, לקח פסקי זמן אחרי כל טעות משמעותית, אבל גם זה לא עזר כששחקניו כבר משחק שני ברציפות (יחד עם ההפסד בבאסקוניה) מציגים הגנה רכה, בדומה ליכולת שלהם בחצי הראשון של העונה. בקבוצה מתחילים להתגעגע להגנה של דיאנדרה קיין הפצוע, שייעדר גם בשלושת השבועות הקרובים.

 

יאניס ספרופולוס (צילום: אורן אהרוני)
ספרופולוס. אובד עצות(צילום: אורן אהרוני)

 

היחיד שתיפקד, וגם זה היה רק במחצית הראשונה, היה ג'רמי פארגו, שהוביל את רשימת הקלעים עם 18 נקודות. יחד עם זאת, במהלך המשחק אפשר היה לראות שיש לו עדיין חלודה להוריד עם סדרת קבלת החלטות לא טובה, איבודי כדור וכפייה של עצמו על המשחק לאורך שלבים ארוכים בהתמודדות.

 

"אנחנו צריכים להיות טובים יותר, הייתה לנו הזדמנות לנצח", אמר פארגו בסיום. "צריך לתת קרדיט לחולון הם קלעו זריקות קשות בדקות האחרונות. אני לא חושב שאני בורח ממגע, אני עושה הכי טוב כדי להכין לשחקנים מצבי קליעה. אני עדיין מנסה לחזור להיות מי שאני. דיברנו על הדברים שאנחנו צריכים לשפר, אנחנו צריכים להיות אגרסיביים יותר בהגנה וגם בהתקפה. יש לנו זמן להתכונן ולבוא מוכנים יותר ליום חמישי"

 

בקבוצה התאכזבו בעיקר מאלכס טיוס, שסיים את הערב עם אפס נקודות ואפס ריבאונדים ב-16 דקות, אבל השורה הסטטיסטית לא הייתה הבעיה העיקרית אלא שפת הגוף שלו. נראה שבדומה לקבוצה, גם המתאזרח חוזר להרגלים הרעים שלו מתחילת העונה בה הפגין חוסר חשק מוחלט משני צדי המגרש.

 

אלכס טיוס בפעולה (צילום: אורן אהרוני)
טיוס. נראה כמו הצל של עצמו(צילום: אורן אהרוני)

  

הדבר היחיד שמעודד את מכבי ת"א זו העובדה שיש להם שלושה ימים להתכונן למשחק, לעומת שבוע שעבר בו שיחקו ארבע פעמים. בקבוצה מודעים לכך שאחרי שני ההפסדים האחרונים מעבר לעבודה על הפן ההגנתי הם יצטרכו להרים את השחקנים מנטלית, אבל בטוחים שכל אחד מודע לחשיבות המשחק בחמישי.

 

ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "אני חושב שנתנו לרגשות לשלוט בנו. לא היינו מרוכזים וחולון היא קבוצה טובה שמתעלה בזכות הקהל שלה. כמו בכל משחק אנחנו מנסים ללמוד ממנו וזה מה שנעשה גם הפעם. אנחנו תמיד רוצים לנצח, יש לחץ להצליח כי אנחנו תחרותיים. כל משחק יותר חשוב מקודמו וזה טוב לנו, זה גורם לנו להתרגש ולהיות ממוקדים ואנחנו צריכים להשתמש בזה בדרך הנכונה ולשחק כדורסל טוב יותר".

 

חולון: הכל מוכן למשחק העונה

אצל המנצחת חגגו את הניצחון שהיה הרביעי שלהם בשתי העונות האחרונות על הצהובים. אבל עם הכבוד, לחולון יש משחק סופר קריטי בשלישי (21:00) בבית נגד נאנטר, שאפשר בקלות להגדיר כמשחק על כל העונה. ניצחון והסגולים יעפילו שלב בליגת האלופות, הפסד והם יסיימו את חלקם במפעל. בחולון החליטו כי גם אם יודחו, בניגוד לקבוצות אחרות בליגת האלופות, הם יסכימו לרדת ולשחק בשמינית גמר היורופקאפ, המפעל בו לוקחת חלק עירוני נס ציונה.

 

את מרב המחמאות, איך לא, גרף קורי וולדן, העוגן של דן שמיר העונה. הגארד, שחזר לאחרונה מארצות הברית שם שהה בעקבות מות סבתו (החמיץ שני משחקים), סיים עם 26 נקודות וסחף אחריו את המקומיים.

 

קורי וולדן מול ג'רמי פארגו  (צילום: אורן אהרוני)
וולדן. ה-MVP של העונה?(צילום: אורן אהרוני)

מייק קרטר מלהיב את הקהל (צילום: אורן אהרוני)
מייק קרטר. "המשוגע" הגיע להיכל טוטו(צילום: אורן אהרוני)

 

דקוואן ג'ונס, שקלע 22 נקודות (4 מ-7 לשלוש), סיכם את הערב: "אנחנו ניזונים מהאנרגיות של הקהל. החזרה של קורי הביאה לנו מומנטום חיובי. ידענו שבשלב מסוים מכבי ישובו למשחק והם יקלעו זריקות קשות, אבל צריך לתת קרדיט להגנה שלנו שגרמה להם להגיע למצבים הלא פשוטים האלה".

 

לחולון כאמור אין יותר מדי זמן לנוח, שכן כבר מחר היא תשחק נגד נאנטר. "אנחנו צריכים להתאושש מהר מבחינה פיזית. אנחנו מקצוענים ויודעים לעשות את זה. התאריכים היו ידועים מראש", אמר ג'ונס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אלכס טיוס
צילום: אורן אהרוני
מומלצים