שתף קטע נבחר

ניצחון קשה למכבי ראשל"צ על הפועל ב"ש

צפו: החבורה של גיא גודס גירדה 66:71 בבית ורשמה ניצחון שלישי העונה על האדומים של רמי הדר, קמרון לונג הצטיין (26 נקודות). שלשת קלאץ' למילר ב-87:89 של גלבוע/גליל בנהריה

 

מכבי ראשון לציון ניצחה הערב (שני) 66:71 את הפועל באר שבע בבית במסגרת המחזור ה-17 בליגת העל, ורשמה ניצחון שלישי העונה על העולה החדשה. הכתומים ניצחו העונה במפגשים בין שתי הקבוצות בסיבוב הקודם בליגה ובגביע ווינר.

 

לטבלת ליגת העל

 

קמרון לונג להט אצל המנצחת עם 26 נקודות, אלכס המילטון הוסיף 16 נקודות, אבל מלבדם איש מהמנצחת לא קלע בדאבל פיגרס. ג'ורדן סווינג היה מצוין מהעבר השני עם 25 נקודות, טיילור ברון סייע לו עם 14. הכתומים עלו למאזן חיובי של 8:9 והורידו את ב"ש ל-9:8.

 

גיא גודס  (צילום: עוז מועלם)
גיא גודס (צילום: עוז מועלם)
 

 

יתר הקלעים לראשל"צ: דשון סטיבנס 8, איגור קולשוב 6, איתי שגב 5, עוז בלייזר ואדם אריאל 3 כל אחד עמית עבו 2. לב"ש: ג'אקים דונלדסון 12, חנן קולמן ורוברט רות'בארט 5 כל אחד, סילאס מלסון ועמית גרשון 2 כל אחד.

  

מהלך המשחק

ראשל"צ פתחה בחמישייה עם המילטון, לונג, קולשוב, סטיבנס ושגב, באר שבע עם סווינג, קולמן, ברון, דונלדסון ואייזנהארט. סווינג התחיל טוב עם אסיסט לדונלדסון ושלשה, סטיבנס העלה את הכתומים על הלוח בסל ועבירה, 3:5. ברון צלף פעמיים מבחוץ, האדומים שמרו מצוין וסווינג הגדיל את הפער ל-7:15. בלייזר ודונלדסון החליפו קליעות עונשין, סימפסון עלה על הלוח גם כן, אבל רות'בארט הציג יד רכה גם מחוץ לקשת ופתח פער דו-ספרתי, לפני שעבו הוריד ל-16:24 לב"ש בסיום הרבע הראשון.

 

גרשון עלה טוב מהספסל, סווינג ודונלדסון הוסיפו והפער עלה ל-18:30. לונג התחמם עם דאנק, הוסיף שתי קליעות עונשין ואחרי שלשה של סווינג קבר שתיים משלו ואחת נוספת של המילטון - רק 31:33 לב"ש. המילטון השלים מהפך בשתי קליעות עונשין ודאנק גדול ששלח את הדר לפסק זמן נוסף. קולמן עצר ריצת 0:13 בשלשה קשה, המילטון המשיך את הנדנדה אבל ברון ענה מעבר לקשת. דאנק נוסף של המילטון חתם את המחצית הראשונה - 39:40 לראשל"צ.

 

שחקני הפועל באר שבע (צילום: עוז מועלם)
שחקני הפועל באר שבע(צילום: עוז מועלם)

 

איתי שגב (צילום: עוז מועלם)
איתי שגב(צילום: עוז מועלם)

 

סטיבנס הציג יד רכה מבחוץ, קצב צבירת הנקודות נרגע וזיס בנקודת בכורה בליגה הוריד ל-45:43. המילטון ולונג חדרו לצבע, דונלדסון שוב צימק, 49:47. קולשוב עשה סוף לרצף החטאות עם ארבע נקודות רצופות, אבל סיום הרבע היה של באר שבע שעם שש נקודות רצופות קבעה השוותה ל-53:53

בסיום הרבע השלישי.

 

ברבע האחרון, סווינג השלים מהפך בשלשה, המילטון קלע אחת מהקו וצליפות מבחוץ של אריאל ולונג קבעו 56:60 לכתומים. המילטון סגר תשע נקודות ללא מענה בעוד הטבעה, דונלדסון הוריד ל-62:58. סווינג החזיר את האדומים לפיגור נקודה בשתי שלשות, שגב קלע סל חשוב אבל סווינג שוב צימק, 67:66, 17 שניות לבאזר. באר שבע שלחה לקו את לונג, שקלע רק את הראשונה. בלייזר לקח את ריבאונד ההתקפה וקלע גם הוא רק אחת, אבל הריבאונד שוב היה כתום, הפעם של לונג שדייק פעמיים מהקו וסגר את הסיפור, 66:71 לראשל"צ בסיום.

 

נהריה הפסידה לגלבוע/גליל ונותרה אחרונה

איאן מילר קלע שלשת ניצחון לזכות האורחת - 87:89, והשאיר את החבורה של אריק אלפסי במקום האחרון. הקבוצה של אריאל בית הלחמי ברחה ברבע האחרון (21:31) והתגברה על שלשה של דגן יבזורי בדקה האחרונה.

 

שלשות של קרופורד והנרי קבעו יתרון 2:8 בפתיחה לנהריה, קלי עם ארבע נקודות וארצי מתוך הצבע צימקו. אריאל בית הלחמי זעם על החלטת שיפוט וחטף עבירה טכנית והיה קרוב להרחקה אחרי שלא נרגע במשך מספר דקות. זיו דייק מהקו ואלטיט עם דאנק קבעו 8:13 לנהריה. גלבוע/גליל הצליחה להוציא את נהריה מהקצב וסקוט סחט שלשה ועבירה וגלבוע חזרה למשחק 16:15. המילה האחרונה ברבע הייתה של ניב משגב - 24:29 לנהריה בסוף הרבע הראשון.

 

אריק אלפסי עירוני נהריה (צילום: עוז מועלם)
אריק אלפסי (צילום: עוז מועלם)

 

גלבוע פתחה מצוין את הרבע השני עם ריצת 0:10 שכללה שלשה של סקוט ונקודות של ארצי - 29:34. אריק אלפסי הזעיק פסק זמן וקיבל שתי שלשות של יבזורי ונקודות של אלן - 34:37. המשחק נהיה מפוזר ואחרי שלוש דקות ללא נקודות אלן הטביע - 36:39 לנהריה. המארחת חזרה לקצב ושלשה של אלן יחד עם סל ועבירה של זיו הקפיצו שוב את היתרון של נהריה - 40:48 לנהריה בהפסקה.

 

קרפלס ביצע עבירה שלישית ושלח את הנרי לקו - 48:57 לנהריה. המארחת נתקעה בהתקפה וגלבוע/גליל היצלה זאת כדי לחזור עם שתי שלשות של קרפלס ומילר. קרופורד הרגיע את הספסל הלחוץ של נהריה עם שלשה ואלן הוסיף עוד אחת - בסיום הרבע השלישי 58:66 לנהריה.

 

מילר פתח נהדר את הרבע הרביעי וקבר שלשה עם עבירה - 65:68 לנהריה. שוכמן קבר שלשה מדהימה שקבעה 77:78 לגלבוע/גליל. האורחת עלתה ל-84:86 לאחר סל ועבירה של קלי אך יבזורי קלע שלשה גדולה, 35 שניות לסיום. גלבוע/גליל לא אמרה את המילה האחרונה ומילר קלע שלשה ניצחון 16 שניות לבאזר - 87:89 בסיום.

 


פורסם לראשונה 04/02/2019 20:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים