שתף קטע נבחר

מייק דאנטוני: "בשיחות עם יוסטון על הארכת החוזה"

מאמן הרוקטס שמסיים את חוזהו בסוף 2019/20, עשוי להישאר לפחות עד קיץ 2022: "הכל יתבהר בעתיד הקרוב"

יוסטון רוקטס סיימה מבחינתה את העונה בצורה מאכזבת אחרי שהפסידה, שוב, לגולדן סטייט בפלייאוף, הפעם בחצי גמר המערב (4:2). למרות זאת, מאמנה מייק דאנטוני (68) צפוי להמשיך במועדון עוד מספר שנים, ואולי אף לסיים את הקריירה בו. לדאנטוני חוזה לעוד עונה, ובראיון לרשת פוקס אמר: "אנחנו נמצאים בשיחות, וכרגע מדברים על משך הזמן של החוזה החדש. אני חושב שאוכל לאמן עוד שנתיים-שלוש ברמות האלה. הכל יתבהר בעתיד הקרוב".

 

דאנטוני חתם ביוסטון בקיץ 2016 ובשלוש העונות שלו כמאמן הקבוצה מאזנה עומד על 173 ניצחונות ו-73 הפסדים. בכל עונותיו ניצחה הקבוצה לפחות סדרת פלייאוף אחת, אבל לא הצליחה להגיע לגמר ה-NBA.

 

מייק דאנטוני במשחק (צילום: AP)
דאנטוני. צפוי להישאר בטקסס עוד כמה שנים(צילום: AP)

 

על ההדחה על ידי הווריורס העונה, אמר דאנטוני: "הפסדנו לקבוצה באמת טובה, שלא סתם זכתה באליפויות ונחשבת לפייבוריטית לזכייה שוב. הם ביצעו מהלכים גדולים בזמן הנכון, אנחנו לא. זה מאכזב עבור כולם, אבל באותו הזמן אני גם גאה במה שהבחורים שלי השיגו. יש לנו זמן עכשיו בקיץ לתכנן דברים מחדש ולהבין איך אנחנו מטפסים שוב על ההר".

 

בניגוד לגולדן סטייט, שנמצאת בחוסר ודאות בנוגע לשחקניה המרכזיים בעונה הבאה (קווין דוראנט וקליי תומפסון מסיימים חוזים), החמישייה הראשונה של הרוקטס, שכוללת את כריס פול, ג'יימס הארדן, אריק גורדון, פי.ג'יי טאקר וקלינט קאפלה, חתומה גם לעונה הבאה. כבר עכשיו ברור ליוסטון כי היא תהיה חייבת לעבות את הספסל הדל שלה לקראת העונה הבאה, שהוא כרגע אחת מנקודות החולשה של הקבוצה.

 

ג'יימס הארדן יוסטון רוקטס (צילום: AFP)
הארדן. השת"פ עם דאנטוני יימשך(צילום: AFP)

 

פעמיים מאמן העונה

לדאנטוני הייתה קריירה נהדרת כשחקן (זכה פעמיים בגביע אירופה לאלופות עם מילאנו ונבחר לאחד מ-50 האנשים המשפיעים בהיסטוריה של המפעל), וגם כמאמן הוא נחשב לאחד המובילים ב-NBA בשני העשורים האחרונים.

 

ב-2005 נבחר למאמן השנה אחרי שהוביל את פיניקס של סטיב נאש ואמארה סטודמאייר למאזן מדהים - 20:62 בעונה הסדירה. ב-2017 זכה שוב בתואר, הפעם כמאמן יוסטון. כמו כן אימן פעמיים במשחק האולסטאר. הקבוצה הראשונה שהדריך ב-NBA הייתה דנבר ב-1998/1999. בהמשך עבד במשך חמש עונות בפיניקס. ב-2008/2009 חתם בניו יורק ניקס, אותה אימן ארבע עונות. התחנה הבאה שלו לפני יוסטון הייתה לוס אנג'לס לייקרס (2014-2012).

 

1,127 משחקים בעונה הסדירה אימן עד כה דאנטוני ב-NBA (מדורג במקום ה-26 בכל הזמנים, וחמישי מבין המאמנים הפעילים) - מאזנו: 628 ניצחונות ו-449 הפסדים (55 אחוזי הצלחה). בפלייאוף הוא אימן 98 משחקים - 49:49.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים