שתף קטע נבחר

בשיניים: מכבי ת"א עלתה לגמר הפיינל פור. צפו

הצהובים התקשו מאוד מול הפועל אילת בהיכל, אבל הצליחו לגרד ניצחון 83:85. סקוטי ווילבקין הצטיין עם 21 נקודות, כולל כמה שלשות קלאץ' וחטיפה בשנייה האחרונה. האלופה תפגוש את הפועל ירושלים או מכבי ראשל"צ בגמר

 

מכבי תל אביב הזיעה הערב (שני) מול הפועל אילת בחצי גמר הפיינל פור, אבל הצליחה לגרד 83:85 בהיכל מנורה מבטחים. סקוטי ווילבקין הצטיין עם 21 נקודות, וקלע כמה שלשות קלאץ'. הצהובים יפגשו את הפועל ירושלים או מכבי ראשל"צ בגמר שייערך בחמישי.

 

המשחק היה צמוד לכל אורכו, אבל הניסיון של מכבי ת"א ויתרון הביתיות עשו את ההבדל בדקות הסיום. ווילבקין המושמץ הוכיח שברגעי האמת הוא שם בשביל מכבי, לפחות בליגה, והניצחון הזה רשום על שמו. במהלך האחרון של המשחק הוא חטף את הכדור ומנע מאילת אפשרות להשוות.

 

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים(צילום: אורן אהרוני)

סקוטי ווילבקין  (צילום: אורן אהרוני)
סקוטי ווילבקין (צילום: אורן אהרוני)

ג'ייק כהן וג'יי.פי טוקוטו (צילום: אורן אהרוני)
ג'ייק כהן וג'יי.פי טוקוטו(צילום: אורן אהרוני)

 

חוץ מווילבקין, ג'וני אובראיינט ומייקל רול היו טובים מאוד וקלעו 15 ו-12 נקודות מהספסל, יובל זוסמן (8 נקודות) הפגין קור רוח כשקלע שתי זריקות מהעונשין בסוף המשחק. טאריק בלאק רשם רק 8 נקודות אבל הוריד 11 ריבאונדים והיה פעיל מאוד מתחת לסלים. אילת הייתה קרובה מאוד והפגינה משחק הקרבה מעורר השראה, בעיקר בזכות ג'יי.פי טוקוטו שהיה מצוין עם 22 נקודות (16 בהפסקה), סולימאן בריימו הוסיף 16 ורפי מנקו רשם 10.

 

הוסיפו לקלוע למכבי ת"א: ג'ון דיברתולומאו 8, אלכס טיוס 7, ג'ייק כהן 6, דיאנדרה קיין 3. הוסיפו לקלוע לאילת: אלייז'ה בראיינט 13, יהונתן שולדרבראנד 11, אבי בן שימול 5, עידן זלמנסון 4.

  

צלחת האליפות של ליגת העל (צילום: אורן אהרוני)
צלחת האליפות (צילום: אורן אהרוני)

היכל מנורה מבטחים פיינל פור (צילום: אורן אהרוני)
קרחות בהיכל מנורה מבטחים (צילום: אורן אהרוני)

אוהדי הפועל אילת (צילום: אורן אהרוני)
אוהדי הפועל אילת(צילום: אורן אהרוני)

 

ספרופולוס: "יכולנו לשחק טוב יותר"

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס היה מרוצה מהתוצאה הסופית, אבל לא מהיכולת של קבוצתו: "יכולנו לשחק טוב יותר, אבל המשחקים האלה הם מאוד פתוחים, כל הקבוצות מגיעות לכאן ורחוקות ניצחון אחד מהגמר וניצחון אחד מהתואר. כשאתה מוביל את הטבלה במשך 33 מחזורים ואתה מגיע למשחק אחד, אז ברור שנהיה מתוחים. אנחנו משחקים פיינל פור גם בגביע וגם בליגה, אני לא מבין".

 

שרון דרוקר הוסיף: "ראיתם קבוצה מיוחדת על המגרש. מעבר למה שעברנו, ראיתם חבורה אינטיליגנטית, שהיא ביחד גם מחוץ למגרש, זה הכי יפה בכדורסל. עשינו את הכי טוב שאנחנו יכולים כדי להיות פה, והיינו מרחק זריקה אחת מגמר".

  

מהלך המשחק

פתיחה טובה לווילבקין עם ארבע נקודות מהירות - 2:6 למכבי ת"א שהולכת חזק על ריבאונד ההתקפה. טוקוטו ענה עם סל יפה וזלמנסון השווה ל-8:8. בלאק לקח ריבאונד התקפה נוסף, שם שתיים וסחט עבירה - 8:15 למכבי ת"א. דיאנדרה קיין קיבל עבירה טכנית אחרי דיבורים מיותרים לשופטים ואילת ניצלה זאת כדי לצמק ל-20:18. דיברתולומאו חטף גג על הראש בסיום הרבע הראשון - 20:22 למכבי ת"א.

 

טוקוטו האגרסיבי פתח נהדר את הרבע השני עם ארבע נקודות - 24:24, בינתיים קלויארו מתקשה מולו. אובראיינט, שעלה מצוין מהספסל, קלע שלשה והעלה את הצהובים ל-24:31. שולדרבראנד קלע שתי שלשות רצופות לאילת לאחר שש החטאות קבוצתיות - 31:32 לאילת. טוקוטו (16 נקודות) השווה ל-37:37 אך רול החזיר עם שלשה ו-ווילבקין חתם את המחצית הראשונה עם חדירה בשניות הסיום - 37:42. במהלך ההפסקה כמעט נרשם עימות פיזי בין קיין לזלמנסון.

טאריק בלאק  ועידן זלמנסון  (צילום: אורן אהרוני)
טאריק בלאק ועידן זלמנסון (צילום: אורן אהרוני)

דיאנדרה קיין  (צילום: אורן אהרוני)
דיאנדרה קיין (צילום: אורן אהרוני)

 

קיין המתוסכל ספג עבירה שלישית בתחילת הרבע השלישי, אבל החזיר עם סל ראשון שלו במשחק - 41:46 למכבי ת"א. בן שימול החלש רשם גם הוא נקודות ראשונות. שולדרבראנד ובראיינט השאירו את אילת במשחק עם ריצת 0:6 - 48:48. דיברתולומאו תפר שלשה, מכבי שוב פתחה פער קטן - 52:57 ובסיום הרבע 56:60. איזה רבע אחרון מחכה לנו.

 

טוקוטו הנהדר המשיך להחזיק את אילת בחיים, אובראיינט הגיב עם מהלך של סל ועבירה - 60:65 ודיברתולומאו מיד הוסיף שלשה. בן שימול קלע סל קשה על טיוס - 68:62, אבל אובראיינט שוב קלע. אילת רצה 0:5, ספרופולוס הזעיק פסק זמן - 67:70 למכבי ת"א. מנקו שם שתיים מהעונשין, והוריד לנקודה בלבד. ווילבקין הפציץ שלשה אבל מהצד השני בריימו קלע סל וסחט עבירה - 72:73 למכבי ת"א, 3:42 דקות לסיום.

 

עבירה נעשתה על קיין שנאנק מכאבים וירד מהמגרש, רול זרק במקומו. ווילבקין קלע חמש נקודות במאני טיים - 75:82 למכבי ת"א. נגמר? ממש לא. שלשה אדירה של מנקו הורידה לשתי הפרש בלבד - 82:80. במצב של 83:85 למכבי ת"א, אילת יצאה להתקפה אחרונה, בראיינט נשלח לעונשין, קלע את הראשונה והחטיא בכוונה את השנייה. הכדור התועה עף החוצה והשופטים הכריעו בעזרת המוניטור שהוא הולך לאילת, 1.6 שניות לסיום. האורחת לא הצליחה להוציא זריקה ומכבי ת"א עלתה לגמר עם 83:85.


פורסם לראשונה 10/06/2019 18:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
סקוטי ווילבקין
צילום: אורן אהרוני
מומלצים