שתף קטע נבחר

מכבי חיפה הפגינה נגד העירייה: "מגיעה לנו קבוצת נשים"

העירייה הודיעה: "אישרנו תמיכה כספית נוספת לקבוצה", אצל העולה החדשה לליגת העל לנשים בכדורסל חושבים אחרת: "פייק ניוז, מתייחס לתקופה בה שיחקנו בלאומית"

קבוצת הנשים של מכבי חיפה ערכה היום (שני) ברחבת היכל העירייה הפגנת מחאה על כך שלא תקבל, לטענתה, תמיכה עירונית בעונה הקרובה, למרות שעלתה לליגת העל בכדורסל. במהלך ההפגנה חברי מועצה רבים וכן נציגי העירייה ירדו אל המפגינים והמפגינות והביעו תמיכה.

 

בין השלטים שהניפו המפגינים, נרשם: "ספורט נשים רק במדינת תל אביב"; "בבקשה לא לזרוק לנו פירורים"; "כדורסל נשים לא מילה גסה"; "להיות שווה בין שוות"; "מגיע לנו קבוצת נשים".

 

שחקניות מכבי חיפה (צילום: איגוד הכדורסל)
"בבקשה לא לזרוק לנו פירורים". שחקניות חיפה(צילום: איגוד הכדורסל)

כזכור, בתחילת השבוע שעבר שלח מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי, מכתב למנכ"ל עיריית חיפה איתן שטיאסני, ובו הוא מבקש הבהרות על היעדר התמיכה הציבורית לקבוצת הנשים של מכבי חיפה. "ממכתב יו"ר הקבוצה עולה כי היא מופלית לרעה ואינה מקבלת את היחס הראוי והשוויוני לעומת קבוצת הגברים", נכתב. "בעקבות פנייתו אליי, הנחיתי את גורמי המקצוע של מנהל הספורט ליצור קשר עם הגורמים הרלוונטיים בעיריית חיפה במטרה לתת לי מענה לטענות הקבוצה".

 

בעיריית חיפה מסרו היום כי העניין סודר: "בהתערבות מחזיק תיק הספורט

וממלא מקום ראש העיר, מר נחשון צוק, נמצא פתרון ומענק העלייה לקבוצת מכבי חיפה נשים בכדורסל יועבר בשבועות הקרובים לאחר אישור מועצת העיר. בנוסף, ועדת התמיכות של העירייה במסגרת תקציב 2019 ובהתאם לקריטריונים אישרה תמיכה נוספת של כ-115 אלף שקל".

 

יו"ר מכבי חיפה, אילן בק, טוען, לעומת זאת, כי מדובר ב"פייק ניוז". הערב הסביר: "תקציב התמיכות לשנת 2019 מתייחס לתקופה בה שיחקה הקבוצה בליגה הלאומית, וכבר לפני כשלושה שבועות קיבל המועדון את הסכום - 111,200 ש"ח. גם אם כוונת העירייה הייתה כי התקציב ימשיך לשנת 2020, הרי שמדובר בטיפה בים, שכן המינימום אותו מקבלות שאר קבוצות הליגה מהרשויות המקומיות עומד על 550 אלף שקל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הכדורסל
שחקניות מכבי חיפה
צילום: איגוד הכדורסל
מומלצים