שתף קטע נבחר

תנו לגלעד לוי לשחק / טור

הוא מתנשא לגובה של 2.16 מ', נחשב לאחד הכישרונות הגדולים שיש לכדורסל הישראלי להציע ואפילו קיבל חוזה ארוך טווח באסטודיאנטס הספרדית. אז מדוע דווקא בנבחרת הנוער הסנטר בן ה-17 בקושי משותף?

 

נבחרת הנוער בכדורסל שמשחקת בימים אלה באליפות אירופה דרג ב' ברומניה הביסה ב־‭47‬ הפרש את נורווגיה, ב־‭69‬ את לוקסמבורג וב־‭44‬ את איסלנד, והיא רחוקה שני ניצחונות בלבד מחזרה לדרג הראשון אחרי שלוש שנים. אבל מה שקורה על הפרקט, ובעיקר על הספסל של הכחולים־לבנים באולם הקטן באורדאה, הוא הזוי.

 

גלעד לוי נחשב לאחד הפרוספקטים הכי מבטיחים שיש היום לכדורסל הישראלי להציע - בגובה של ‭ 2.16‬ מטר ואחרי עונה אחת מצוינת במחלקת הנוער של אסטודיאנטס הספרדית, שמתמחה בטיפוח שחקנים צעירים. הסנטר שחגג לאחרונה ‭ 17‬ מיובש ובקושי מקבל דקות. במשחק האחרון נגד בוסניה הבין כנראה המאמן אורן אהרוני את הטעות שלו מההכנה והמשחקים הראשונים בטורניר ונתן לראשונה ללוי כמות סבירה של דקות (17).‬ ואיך הסנטר ענה? ניחשתם נכון. בצורה נהדרת עם עשר נקודות ב־‭100‬ אחוז מהשדה, שמונה ריבאונדים וגם שתי חסימות.

 

גלעד לוי בפעולה (צילום: FIBA.COM)
לוי. חייב לשחק(צילום: FIBA.COM)

 

במדינות אחרות לוקחים שחקן כזה, זורקים אותו לפרקט ולא נותנים לו לרדת, גם על חשבון הצלחה קבוצתית, כי בכל זאת מדובר בכדורסלן שיש לו פוטנציאל לשחק ב־‭,NBA‬ או במקרה הגרוע "רק" ביורוליג, ויכול להיות הסנטר הבא של הנבחרת הבוגרת לשנים רבות. צריך רק להקשיב למה שאומרים המומחים בקבוצתו הספרדית שמבינים קצת בגבוהים. הם בכל זאת גידלו שחקנים כמו אנטוניו ופליפה רייס, וגם את חואן הרננגומס שמשחק היום בדנבר נאגטס.

 

מסתבר שלשיטה של הנבחרת, לוי כנראה לא מתאים. המטרה המרכזית של הצוות המקצועי כפי שהציבו להם באיגוד היא להעפיל לדרג א' ולשחק עם הקצפת של אירופה בקיץ הבא. אבל יכול להיות שמדובר בטעות? כי מה בסוף השתתפות בדרג הראשון נותנת אם על הדרך מפספסים שחקן כמו לוי. למזלו של הסנטר המבטיח הוא עשה את הבחירה הנכונה בקריירה ולא יהיה תלוי בגחמות של מאמנים ישראלים בשנים הקרובות, בגלל שימשיך לשחק באסטודיאנטס ואף יתאמן החל מהעונה הקרובה גם עם הקבוצה הבוגרת שמשחקת בליגה הראשונה. אנחנו כנראה נמשיך לבכות על זה שאין גבוהים בארץ (יש, פשוט לא עובדים איתם נכון, ומסתבר שגם לא מאמינים בהם) וזאת בזמן שבאירופה הם גדלים כפטריות אחרי הגשם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים