שתף קטע נבחר

הלך לעולמו שופט העבר דוד דגן

אבל בכדורסל הישראלי: אחד השופטים הבכירים בישראל נפטר כשהוא בן 72. מאיגוד הכדורסל נמסר: "משתתפים בצער המשפחה". מינהלת הליגה: "מרכינים את ראשינו"

שופט העבר דוד דגן הלך הערב (שלישי) לעולמו בגיל 72. דגן נחשב לאחד השופטים הבכירים בישראל והחל לשפוט כבר בשנת 1964.

 

מאז הספיק להתקדם ובשנות השבעים הפך לשופט בינלאומי והספיק לשפוט באליפות אירופה ב-1977 וב-1979 וכן באולימפיאדת לוס אנג'לס (1984). בנוסף שפט את גמר גביע קוראץ' ב-1993 ובאליפות העולם לנשים ב-1995. בתום עונת 1996/97 פרש.

 

דוד דגן (צילום: אורן אהרוני)
דוד דגן בתקופתו כמשקיף(צילום: אורן אהרוני)

 

לאחר פרישתו משיפוט המשיך כמבקר, משקיף ואף כיהן בין היתר כיו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים.

 

מאיגוד הכדורסל נמסר: "משתתפים בצער המשפחה". הודעה על מועד הלווייתו תפורסם לכשתקבע.

 

מינהלת הליגה מסרה: "המינהלת והקבוצות מרכינות ראשן עם פטירתו של דוד דגן, מגדולי שופטי הכדורסל בישראל. בשנים האחרונות שימש דגן כמשקיף בליגה וכיהן בהנהלת איגוד השופטים. אנו משתתפים בצער המשפחה ומוקיריו, יהי זכרו ברוך".

 

ממכבי תל אביב נמסר: "המועדון מרכין ראש על לכתו של דוד דגן, מגדולי שופטי הכדורסל ומקצוען שהיה חלק בלתי נפרד מנוף הענף בישראל מזה למעלה מחמישה עשורים. יהי זכרו ברוך".

 

מאיגוד השופטים נמסר: "האיגוד אבל עם לכתו של דוד דגן ז"ל. שהיה מבכירי שופטי הכדורסל בישראל ובחול, וחינך דורות של שופטים לשיפוט מקצועי והוגן. משתתפים בצער המשפחה, יו"ר איגוד שופטי הכדורסל, חברי ההנהלה ושופטי הכדורסל".

 

ח"כ עודד פורר, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו: "דוד גייס אותי לקורס שופטי כדורסל, הדריך אותי וזכיתי לשפוט לצידו וללמוד ממנו רבות. עולם הספורט בישראל איבד את אחד השופטים המובילים בישראל ובזירה הבינלאומית. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
דוד דגן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים