שתף קטע נבחר

שלומי הרוש: "לא פחות טובים מהשנתיים הקודמות"

קפטן חולון שלהט עם 21 נקודות ב-85:90 על אילת, מקווה שקבוצתו יצאה לדרך חדשה. וגם: ההישג של פניני, דדאס הבין את הפוליטיקה הפנימית במועדון, והחלום להחזיר את הולוויי

 

הרבע הראשון אתמול (רביעי) בניצחון 85:90 על הפועל אילת הראה עד כמה הלחץ וחוסר הביטחון בהפועל חולון משמעותיים. שחקניו של סטפנוס דדאס הגיעו לזריקות פנויות ונוחות מאוד, אבל הן לא נכנסו. האמת היא שהן בכלל לא היו בכיוון. לא סתם הקבוצה נקלעה לפיגור 39:21.

 

לטבלת ליגת העל בכדורסל

 

באותם רגעים מי שהחזיקו את הסגולים איכשהו מעל המים הם גיא פניני (18 נקודות, 4 מ-5 לשלוש - הגיע ל-600 שלשות בליגה, השני אחרי דורון ג'מצ'י שמגיע לציון הדרך הזה) וטי.ג'יי קליין (19 נקודות). בכלל, הישראלים של חולון היו אנשי המפתח בניצחון הזה, ומעל כולם בלט שלומי הרוש.

 

פוסטר והרוש (צילום: יאיר שגיא)
הרוש ופוסטר חוגגים(צילום: יאיר שגיא)

 

בקאמבק האדיר של המקומיים, לקפטן הסגול היה תפקיד סופר משמעותי. את החצי הוא סיים עם 2 נקודות, אבל אז התייצב על הבלטה שהוא הכי אוהב בהיכל טוטו, זאת שבפינה השמאלית של קשת השלוש, והחל לתפור צ'אקה אחרי צ'אקה. זה הסתיים עם 21 נקודות, הכי הרבה שהוא קלע מאז עונת 2016/17. זו לא רק הקליעה של הרוש, הגארד גם חטף כדור קריטי ברגעי ההכרעה ולקח ריבאונד התקפה שסגר את הסיפור ונתן לחולון ניצחון חמישי ברציפות בבית.

 

בכל הבלגן שעובר על חולון העונה, שכלל את פיטורי שרון דרוקר, החלפות זרים וביקורת רשמית של אנשי הנהלה נגד שחקנים, מי שהיו סוג של אתרוגים הם הישראלים המנוסים, גיא פניני, יוגב אוחיון (שהיה פצוע רוב הזמן) והרוש. אז אתמול הם החזירו בגדול. השלושה, יחד עם טי.ג'יי קליין קלעו 64 מתוך 90 הנקודות של קבוצתם.

 

גיא פניני  (צילום: יאיר שגיא)
פניני. ברשימה עם ג'מצ'י(צילום: יאיר שגיא)

 

צריך לזכור שחולון שיחקה אתמול בלי שני גבוהים מרכזיים שלה - ריצ'רד האוול הפצוע וג'ו אלכסנדר שהשחרור הבינלאומי שלו לא הגיע מכיוון שמשרדי פיב"א סגורים (חופשת סילבסטר). אם כבר דיברנו על אלכסנדר, המתאזרח, שזו הקדנציה השנייה שלו בקבוצה, התקבל כמו כוכב רוק כשנכנס לאולם שתי דקות לפני פתיחת המשחק, כשכל הקהל נעמד על הרגליים והריע לו.

 

גם לדדאס עשו כבוד בבכורה הביתית שלו על הקווים. עוד במהלך החימום הושמעו שירים ביוונית כדי לתת לו הרגשה של בית, ובהצגת השחקנים הקהל מחא כפיים במשך זמן רב לבוס החדש. "הניצחון הזה מוקדש לאוהדים הנהדרים שלנו, ובעיקר ל-200 שהגיעו לחיפה וראו אותנו מובסים שם. אני בטוח שזה היה קשה להם, אז הניצחון הזה הוא עבורם", אמר היווני בסיום, והזכיר מאמן אחר מאותה מדינה שאוהב לפרגן לאוהדים שלו, והבין את הפוליטיקה הפנימית מהר מאוד, יאניס ספרופולוס במכבי ת"א.

 

סטפנוס דדאס (צילום: יאיר שגיא)
דדאס. ניהל טוב את המשחק(צילום: יאיר שגיא)

 

הרוש סיכם את המשחק מנקודת המבט שלו: "מה שראיתם היום זו בדיוק הפועל חולון של העונה הזאת - עליות וירידות תוך כדי משחק. האם אני חושב שהקבוצה הזאת יכולה לשחזר את מה שעשינו בשנתיים הקודמות? מבחינת פוטנציאל, למה לא? אם מסתכלים שחקן-שחקן, אז רואים שיש פה סגל מצוין, אבל בסוף זה הכל עניין של חיבור. אם נצליח להתחבר, אז אפשר לעשות דברים יפים".

 

ואחרי כל החגיגה, נקודת התורפה של חולון זועקות לשמיים. טרוי קופיין היה אתמול ביום נוראי עם 0 נקודות ב-23 דקות (מינוס 7 במדד), אוחיון ניהל את המשחק טוב, אבל גם הוא סבל מעליות וירידות, ובכלל הוא ממעט לאיים על הסל (שלוש זריקות בכל המשחק). לא סתם בקבוצה מפנטזים על חזרה של טו הולוויי, שסובל מאוד בריטאס וילנה הן מהקור והן מהעובדה שהוא האמריקני היחיד בקבוצה. המספרים שלו בליגה המקומית וביורוקאפ מראים זאת בצורה הטובה ביותר – 7 נקודות ב-21 דקות.

 

הולוויי. יחזור ללבוש סגול? (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הולוויי. יחזור ללבוש סגול?(צילום: ראובן שוורץ)

 

ועדיין, חולון לא מתכוונת לבצע כעת חילוף בזרים, שגם יהיה האחרון שלה לעונה (ביצעה כבר שבעה משמונת החילופים שמותרים לה), אבל ככל שהעונה תתקדם והסגל יתייצב, בעיקר בעמדות הפנים, הגעה של הולוויי שיבוא לסייע לאוחיון בהובלת הכדור ובעיקר ייצור לעצמו ולאחרים, נראית כמו הדבר המושלם עבור הסגולים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
גיא פניני, שלומי הרוש
צילום: עוז מועלם
מומלצים