שתף קטע נבחר

תומאס הצטיין, הפועל י-ם ניצחה את ראסטה וכטה

הפורוורד (23 נקודות, 10 מ-10 מהשדה) היה נהדר והוביל את האדומים ל-74:83 בגרמניה בליגת האלופות. ג'ון הולנד רשם 17 נקודות בבכורה באירופה

הפועל ירושלים שברה נאחס במשחקי החוץ באירופה כשניצחה הערב (שלישי) 74:83 את ראסטה וכטה הגרמנית. בכך היא קטעה שלושה הפסדי חוץ רצופים בליגת האלופות ועלתה למאזן של 3:7. טיישון תומאס הצטיין עם 23 נקודות וערב מושלם מהשדה של 10 מ-10, כולל שלשה אחת מוצלחת. הוא "הרס" לעצמו מאזן מושלם בכל הטווחים כשהחטיא זריקה מהעונשין.

 

לטבלאות הישראליות בליגת האלופות

 

ג'ון הולנד ערך בכורה נהדרת באירופה ורשם 17 נקודות באחוזים טובים לצד הגנה לא רעה בכלל, ג'יימס פלדין הוסיף 13 נקודות, ג'ייקובן בראון וסולימאן בריימו 11 כל אחד. ירושלים קלעה 8 שלשות בפחות מ-30 אחוז, אבל פיצתה עם 84 אחוז מהשתיים - נתון די מדהים.

 

ג'יימס פלדין (צילום: FIBA.COM)
ג'יימס פלדין(צילום: FIBA.COM)

טיישון תומאס (צילום: FIBA.COM)
טיישון תומאס(צילום: FIBA.COM)

 

תמיר בלאט הוסיף 6 נקודות ועידן זלמנסון 2, נמרוד לוי ומינדאוגאס קופשאס שיחקו ולא קלעו, בר טימור לא קיבל אפילו דקה. אצל הגרמנים ג'ורדן דייויס בלט עם 19 נקודות, סטיב וסטוריה הוסיף 16.

קטש: "שמח על ההתאקלמות של הולנד"

עודד קטש אמר בסיום: "זה היה משחק קשה מאוד וטוב שלנו. פרט לכמה דקות בחצי השני שהיריבה רצה ועשתה סלים גדולים, נצמדנו לתוכנית המשחק שלנו. שיחקנו עם רוטציה יחסית קצרה, עשינו עבודה טובה מאוד מולם, זאת קבוצה שכופה המון איבודי כדור על היריבה שלה, עשינו עבודה טובה בעניין הזה יחסית, מאוד גאה באיך ששיחקנו. זה היה המשחק הראשון של הולנד באירופה, היינו צריכים אותו להרבה דקות, זה רק מראה כמה היה חסר לנו שחקן בעמדה הזו, אני מאוד שמח על הדרך המהירה שהוא התאקלם אצלנו".

 

הולנד עצמו אמר: "זה היה משחק טוב, אין משחקים קלים בליגת האלופות, בעיקר במשחקי חוץ. מה שהכי חשוב הוא שעמדנו במטרות שלנו. אני מרגיש מצוין בקבוצה אבל אני חייב לתת קרדיט לשאר החברים שלי כאן שהכניסו אותי לעניינים כבר בימים הראשונים שלי על הפרקט, אני באמת מעריך את זה שהם עשו את המעבר שלי קל".


עודד קטש (צילום: FIBA.COM)
עודד קטש(צילום: FIBA.COM)

 

מהלך המשחק

וויינרייט ניצל ריבאונד התקפה של הגרמנים כדי להעלות ל-2:5 בפתיחת הרבע הראשון, תומאס החזיר את היתרון עם ארבע רצופות. בריימו האגרסיבי לקח ריבאונד התקפה והטביע - 9:10 לירושלים. הולנד דפק חסימה מרשימה בעוד ניסיון לשלשה של הגרמנים (1 מ-8), אבל קופשאס ביצע עבירת תוקף בצד השני. וסטוריה התעורר עם שתי שלשות רצופות - 14:15 לגרמנים, אך הולנד השיב בשלשה משלו. ירושלים איבדה כדור וחטפה שלשה מיאנג עם הבאזר - 17:18 לווכטה בסיום הרבע הראשון.

 

מסירה קשה של בלאט הגיעה איכשהו לתומאס שהשתלט על הכדור ושם שתיים - 20:22 לירושלים בפתיחת הרבע השני, והוסיף שלשה בדרך לשבע הפרש, פסק זמן גרמני. זה לא ממש עזר וירושלים סגרה ריצה של 4:17 מפתיחת הרבע - 22:34. תומאס המצוין עדיין לא החטיא (6 מ-6 מהשדה) והולנד המשיך לעשות קצת מכל דבר - 11:28 ברבע חד-צדדי ו-29:45 לירושלים בהפסקה.

 

תמיר בלאט  (צילום: FIBA.COM)
תמיר בלאט (צילום: FIBA.COM)

 

ג'ון הולנד שומר על סטיב וסטוריה (צילום: FIBA.COM)
ג'ון הולנד שומר על סטיב וסטוריה(צילום: FIBA.COM)

 

הרבע השלישי התחיל עם אלי-הופ למרפי, בצד השני הולנד מסר אסיסט יפה לבריימו והוסיף שלשה על הפנים של השומר - 34:50. סימפסון דפק דאנק על הראש של קופשאס וצימק ל-54:41. די לאו תפר שלשה והוריד את ההפרש לחד-ספרתי, בראון הרגיע עם סל מחצי מרחק. תומאס לקח ריבאונד התקפה, קלע סל וסחט עבירה במהלך - 50:61. דייויס קלע שתי שלשות רצופות והוריד את ההפרש, זלמנסון קבע 56:63 בסיום הרבע השלישי.

 

הולנד המשיך גם ברבע האחרון להציג יד טובה משלוש, אבל ירושלים עשתה שטויות והשאירה את וכטה במשחק עם הגנה חלשה ואיבודים - 62:68. תומאס המושלם הטביע אחרי מסירת אלי-הופ, אך וסטוריה ניצל חור בצד השני כדי להשאיר את וכטה קרובה. די לאו קלע שתיים במתפרצת והוריד לארבע בלבד - 76:72, 1:50 דקות לסיום. בראון העלה ל-72:80 עם חדירה נהדרת, 1:11 דקות לסיום. מזה הגרמנים לא חזרו, 74:83 לירושלים בסיום.


פורסם לראשונה 07/01/2020 20:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים