שתף קטע נבחר

הסיפור הגדול של השבוע / טור

דני אבדיה הוכיח בשני הניצחונות האחרונים שהוא כבר שייך לרמות הגבוהות עם תצוגות ומהלכי כדורסל לפנתיאון. מכבי ת"א שוב הראתה כמה אופי יש לה למרות כל הבעיות

עכשיו גם יאניס ספרופולוס יודע מה משמעות התוצאה 77:78 במכבי ת"א. יש בה משהו מיסטי מאז הניצחון ההיסטורי בגמר האירופי הראשון בבלגרד. גם אותלו האנטר, שקלע את סל הנצחון נגד פנרבחצ'ה, כבר מבין כי זו התוצאה האהובה ביותר על הצהובים.

 

לטבלת היורוליג

 

אוי, המאסטרו ז'ליקו אוברדוביץ' לא ישכח הרבה זמן את ארבע השניות האחרונות, את המסירה המבריקה של אנג'לו קלויארו (ממשיך להוכיח את עצמו) שמנעה מקבוצתו ניצחון שביעי בשמונה משחקים. אבל זה נועד להיות הערב של יאניס ומכבי. בעיקר דני אבדיה, שהיה בשיאו עם כמה מבצעים לפנתיאון. הוא הסיפור הגדול של השבוע, ומזכיר את אבדיה של נבחרת העתודה. בעצם, הוא כבר התבגר - לא עתודה, אלא שחקן ראוי ליורוליג.

 

דני אבדיה ואותלו האנטר (צילום: getty images)
כבר לא הדבר הבא, אלא הדבר הנוכחי. אבדיה חוגג עם האנטר(צילום: getty images)

 

על הנייר - עוד שני משחקים במרתון שנקרא "יורוליג". אבל הם היו הרבה יותר מזה. זה היה שבוע קריטי במיוחד עבור הקבוצה, שלא יוצאת לרגע ממשבר הפציעות והייתה חייבת את שני הניצחונות האלה כדי לשמור על סיכוי לביתיות בפלייאוף. סקןטי ווילבקין לא שיחק בראשון ולא היווה פקטור בשני, הצוות המקצועי תפס את הראש בכל פעם שאחד השחקנים נפגע, אבל מכבי סירבה להיקלע למשבר ונלחמה דרך ההגנה. השחקנים הוכיחו כי יש להם אופי, שהם יודעים לשמור על כבודם שלהם ושל הקבוצה.

 

ניצחון כפול על פנר הוא לא דבר של מה בכך. הטורקים עשו שיפור גדול מאז ההפסד בארץ, ומכבי פגשה הלילה עשרת אלפים צופים מוטרפים, שיחד עם אוברדוביץ' מפעילים לחץ בלתי רגיל על השופטים. אבל ההפסד הזה, ההחטאות בזמן אמת והקשיים בהשתלבות של ננדו דה קולו הם הוכחה שלא כל הבעיות של הקבוצה נפתרו.

 

ומה תגידו על ההבדל בין שני הניצחונות. מול חימקי זה היה קרב חפירות מכוער, בטורקיה ראינו מחצית ראשונה שהתקרבה לרמה של ה-NBA, עם משחק שוטף, קצב נהדר, שורה של סלים ומבצעים אטרקטיביים ומאמנים שהגיבו זה למהלכים של זה.

 

ובעניין אחר לגמרי. שנה חלפה מאז הלך לעולמו שמואל "שמלוק" מחרובסקי, מנהל הקבוצה המיתולוגי, שהפך במשך שנים למוסד. עבור השחקנים הוא תמיד היה כמו אבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
אבדיה מול וסלי
צילום: getty images
מומלצים