שתף קטע נבחר

איך חוזרים מהטורניר? / עושה היסטוריה

רפאל נאה נזכר בסיפורים הגדולים משנות הסיקור שלו, והפעם, לאור גל ביטולי הטיסות לו גרם וירוס הקורונה, נזכר בטורניר פתיחת היורוליג ב־2002 ממנו לא ידע איך יחזור אחרי השבתת חברת התעופה. איך הגרמנית עזרה לו, מה הייתה חלוקת העבודה עם הכתב השני ואיך מכבי ת"א נמנעה מכל הבלגן

אנחנו נמצאים בעיצומם של ימים קשים, של התמודדות עם וירוס הקורונה שתוקף את העולם. הוא הוביל גם לביטולי טיסות ואיסור כניסה של תיירים ממדינות מסוימות, מה שהחזיר אותי לאחד הסיפורים ההזויים ביותר שעברתי בכל שנותיי במטוסים ובנמלי תעופה. נזכרתי בו לאחרונה אחרי ששמעתי מבתי, סוכנת נסיעות, על צרות של לקוחות שנתקעו בחו"ל עם כרטיסים שכבר לא היו שווים את הנייר עליו הופיעו.

 

רק מה? למרות שהכתובת הייתה על הקיר אז ב־2002, איש לא ציפה שזה יקרה לחברה איתה טסתי לטורניר פתיחת העונה של היורוליג בלובליאנה, סלובניה, חברה מבוססת ומפורסמת. בשבועות שלפני הנסיעה, כאשר התפרסם בתקשורת על הקשיים של החברה, שכבר לא עמדה בחובותיה וספגה איומים חוזרים ונשנים על קרקוע מטוסיה, סוכנת הנסיעות שלי הרגיעה אותי. גם בסמוך לטיסה היא אמרה כי אם אצליח להמריא עם החברה הזו מת"א לציריך, אוכל גם לחזור באותה דרך ואין לי מה לדאוג.

 

אילוסטרציה (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
אילוסטרציה(צילום: ירון ברנר)

 

אימן את מכבי ת"א ב-2002/03. דייויד בלאט (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
אימן את מכבי ת"א ב-2002/03. דייויד בלאט(צילום: מור שאולי)

 

אבל אני וכתב נוסף שנסע איתי, היום דובר איגוד הכדורסל חגי סגל, גילינו עם הנחיתה עד כמה גרוע המצב. איך שהגענו לציריך שמענו מדי דקה בערך, ואולי אפילו פחות, את מערכת הכריזה מודיעה על ביטולי טיסה אחר טיסה (בגלל שאני דובר גרמנית הבנתי כל מילה). הלוחות האלקטרוניים נדלקו עם טיסות מבוטלות, בזמן שבכריזה הודיעו בצער כי לחברה אין יותר כסף ואף יכולת לתדלק את המטוסים שנתקעו בכל חמש היבשות. מזוודות הנוסעים שנתקעו נאספו באולם, האנגר אחד ענק. כשהודיעו בערב, אחרי כמעט 12 שעות שהיינו תקועים שם, כי עלינו לאסוף את הכבודה, החלה המולה בלתי רגילה, כשאלפים רצו לשם, דחפו והפילו אחד את השני.

 

איך חוזרים לארץ מסיקור הטורניר? החברה הודיעה בנימוס כי כל מי שמחזיק בכרטיס לטיסותיה, צריך לקנות כרטיס חדש בחברה אחרת – ועל חשבונו, כמובן. חגי ואני התפצלנו: מחשש שלא נמצא חדר ללילה, מה שאלפי אנשים ניסו לעשות, השארתי אותו לחפש את המטען שלנו, בזמן ש"טסתי" עד כמה שאפשר למלון באזור השדה. לנו עוד היה מזל, כי המונים נשארו ללא מזוודות שנעלמו בבלגן. את הכדורסל כבר שכחנו אחרי כל העסק הזה. ומכבי ת"א? איכשהו עברה שם יומיים לפני ונמנעה מכל הטירוף.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
אילוסטרציה
צילום: ירון ברנר
מומלצים