שתף קטע נבחר

יצחק פרי: "נתפלל שהמצב אצלנו יהיה כמו בסין"

יו"ר מכבי ראשון לציון מספר על הרגע בו בישר לשחקנים על הפסקת הליגה ("היו לי דמעות בעיניים"), חושש מהעתיד ("מפחד מהנזקים בשנים הבאות") ומוכן לסיים עם העונה עם סגל ישראלי בלבד: "קונה את המצב הזה בשתי ידיים"

"יש תחושות מאוד לא נעימות מכל האווירה שיש בארץ בגלל הקורונה, הבעיה של הספורט היא רק חלק מתמונה מאוד רחבה שמשפיעה על החיים של כולנו. כשרואים בטלוויזיה על אלפי עובדים שיצאו לחל"ת, אז הספורט הוא בעיה מאוד קטנה". כך טוען יו"ר מכבי ראשל"צ, יצחק פרי, אחרי ההחלטה של מינהלת ליגת העל בכדורסל על הפסקת פעילות עד להודעה חדשה.

  

פרי הוסיף: "זה עצוב מאוד אחרי שבונים עונה ספורטיבית ומכינים קבוצה. הדוגמה הכי קשה היא של ליברפול, שאחרי 30 שנה שלא זכתה באליפות, מובילה את הפרמייר ליג ב-25 נקודות ואולי לא יכריזו עליה כאלופה. זה מראה את הקיצוניות של מה שיכולה הקורונה לגרום לספורט. ליברפול זכתה מעשית בתואר ובסוף לא תקבל אותו".

 

יצחק פרי (צילום: אורן אהרוני)
"היה לי מאוד קשה בשיחה עם השחקנים". יצחק פרי(צילום: אורן אהרוני)

 

פרי סיפר על המפגש עם השחקנים וצוות האימון של מכבי ראשון לציון בנוגע למצב: "הודעתי להם על ההחלטה של המינהלת לקחת הפסקה של חודש. אנחנו מעריכים שתוך חודש נדע אם הליגה תמשיך או תפסיק. מכבי ראשל"צ תמיד הייתה משפחה והיה לי מאוד קשה לומר את הדברים האלה. אפילו היו לי כמה דמעות בעיניים, אבל יש לי תקווה מאוד גדולה שבעוד חודש נוכל להתחיל להתאמן ואולי הליגה תחזור בעוד חודשיים".

 

ניתן להבין מדבריך שהעמדה שלך בדירקטוריון המינהלת הייתה להפסיק ולא להודיע על סגירת הליגה.

"נכון. כל עוד יש סיכוי שאפשר לשחק אז לא יקרה שום דבר אם המשחקים ימשיכו לתוך הקיץ, גם לא מתוכננים משחקי נבחרת בקיץ, וגם אם היו אז בפיב"א היו מזיזים אותם על מנת שהליגות יוכלו להסתיים. צריך להסתכל לאט לאט מה קורה בעולם ואם הקורונה מחמירה בכל המקומות, או כמו בסין, שם אפשר לראות שהם חוזרים למצב הקודם אחרי שלושה חודשים והליגה חוזרת שם בעוד חודש. נתפלל שאצלנו זה יהיה כמו שם". 

  

מה בנוגע למשכורות השחקנים?

"כדאי שמישהו יבהיר את הבעיה בצורה חדה, ואני אנסה להבהיר אותה. יש משולש, בפירמידה שלו יושבות הקבוצות ובשתי הצלעות למטה נמצאים השחקנים וכל הגופים שממנים את הליגה כמו הטוטו, ספונסרים וכו'. לא יכול להיווצר מצב שכל הגופים שנותנים את הכסף יגידו שעקב הקורונה והפסקת הליגה הם לא נותנים את הכסף, ומצד שני הקבוצות שאין להן כסף זמין אחר יצטרכו לשלם את השכר לשחקנים. צריך להיות קשר בין אלה שנותנים ומקבלים את הכסף. אמרתי לשחקנים גם בשיחות אישיות שאנחנו נעשה את המקסימום על מנת שהם וצוות האימון ייצאו במינימום נזק, אבל לבוא ולהגיד שאנחנו נוכל לשלם את כל ההתחייבויות? אני לא מאמין".

 

אתה חושב שהנזקים הכלכליים יובילו לקריסה של קבוצות?

"אמרתי בשיחות עם הקבוצה שאני הרבה יותר מפחד ממה שיכול לקרות בשנים הבאות מאשר מהנזקים של השנה. בתרחיש קיצון שחקנים לא יקבלו משכורת של שלושה חודשים. נכון שזה לא נעים, אבל אף אחד לא ימות מזה. יהיה מאוד קשה לליגה להציב בשנה הבאה 12 קבוצות עם ביטחונות ותקציבי מינימום, כי אם כל הנושא של הקורונה ייגמר אי שם ביולי-אוגוסט, את חושבת שנוכל להביא ספונסרים ומפרסמים ולמכור מינויים כדי שנוכל להגיע לתקציב מינימום ולהעמיד ביטחונות לבקרה התקציבית? אני לא מאמין היום שהליגה תוכל לעבוד במתכונת של השנים הקודמות גם בעונה הבאה. אני מסתכל קדימה ויותר מפחד מהשנים הבאות. ואגב, זה לא רק בכדורסל, זה גם במקצועות הספורט האחרים".

 

יצחק פרי גיא גודס (צילום: אורן אהרוני)
יצחק פרי וגיא גודס(צילום: אורן אהרוני)

 

עם כל התקווה לכך שהליגה תחזור, יהיה קשה לממש את זה אחרי שהזרים יעזבו את הארץ.

"אני פחות חושש מזה, כי חלק יחזרו לארץ כשיבקשו מהם בגלל שהם מתפרנסים מזה. אפשר לתת כדוגמה

את מלחמת המפרץ שהייתה בשנת 1991, כשהתחילו הטילים ליפול בסביבות תל אביב. כל הזרים ששיחקו אז בקבוצות המרכז עזבו את הארץ, פרט לזרים של הפועל חולון שעברו לגור בקיסריה. אז, כשהיו טילים רק בלילה, העבירו את המשחקים לשעות היום ואנחנו שיחקנו בהרכבים ישראליים. הייתה ליגה מאוד מעניינת. אני מאמין שחלקם הגדול יחזור, אבל גם אם הם לא יחזרו  והליגה תחזור זה אומר שמבחינה בריאותית המדינה התמודדה עם המצב, שיש שקט בעולם והגבולות פתוחים. אני קונה בשתי ידיים את המצב הזה בו תהיה ליגה רק עם ישראלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יצחק פרי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים