שתף קטע נבחר

דייויד בלאט: "אני כותב ספר, אולי אמשיך בייעוץ"

אחרי שסיים את תפקידו כיועץ המקצועי בניקס, המאמן הישראלי התראיין לאתר "יורוהופס": "עובד על הרבה דברים שקשורים בדיפלומטיה". וגם: הקדנציה ב-NBA והעונה החלומית במכבי ת"א

שבוע אחרי שסיים את תפקידו כיועץ המקצועי של ניו יורק ניקס, באתר "יורוהופס", פרסמו הערב (חמישי) ראיון מקיף עם דייויד בלאט.

 

בלאט נשאל בתחילה על הזכייה עם מכבי ב-2014, עונה שכידוע נפתחה בצליעה. "באמצע העונה מצאנו את הדרך שלנו והתחברנו", אמר בלאט. "זה תהליך נורמלי. אנשים שוכחים איך עונה אמורה להיראות. העניין הוא איך אתה מסיים ולא איך אתה מתחיל. אחת הטעויות הכי גדולות שקבוצות עושות היא שהן שמות את המטרה הסופית לפני המחויבות ולפני התהליך. אתה חייב שדברים יהיו מסודרים כדי להגיע לרמה אליה אתה צריך להגיע. הקבוצה ההיא עברה תהליך של גדילה והתפתחות ומבחינתי, זו תמיד היתה הדרך הנכונה. השנה ההיא הוכיחה זאת".

 

"לא הגעתי ל-NBA בגלל הזכייה ביורוליג". בלאט (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
"לא הגעתי ל-NBA בגלל הזכייה ביורוליג". בלאט(צילום: gettyimages)

 

על הקדנציה שלו ב-NBA בקליבלנד, סיפר בלאט: "לא הגעתי ל-NBA בגילל הזכייה ביורוליג. הייתי בתוכניות מצליחות עוד לפני כן. כשהגעתי, הקבוצה לא היתה אמורה להתחרות על אליפות, זו היתה אמורה להיות קבוצה לבנייה. כל זה השתנה מהר מאוד כשהצלחנו להחזיר את לברון ולהביא את קווין לאב, ופתאום הפכנו למועמדת לאליפות. עדיין צריך היה לעבור תהליך. קבוצות חדשות בדרך כלל לא זוכות באליפות בעונה הראשונה. כמובן שבגמר היינו ללא קיירי אירווינג וקווין לאב, ועדיין הסדרה היתה תחרותית".

 

על הגעתו הקיץ לניו יורק ניקס, אמר: "זה לא היה הדבר הכי חשוב בקריירה שלי, אבל זו כן היתה דרך נחמדה להישאר בכדורסל לאחר שהייתי צריך לפרוש מאימון, למרבה הצער. מצבי הפיזי הבהיר לי שזה הצעד הנכון עבורי. זה לא שרציתי להפסיק לאמן, אבל חשוב יותר להיות בריא. זה היה מאוד מעניין ומאוד מספק".

 

משפחת בלאט (צילום: ראובן שוורץ)
בקרוב הספר? בלאט(צילום: ראובן שוורץ)

 

ומה התוכניות שלו בעתיד? "אני עובד על הרבה דברים שקשורים בדיפלומטיה מחוץ לספורט. אני גם כותב ספר. אני גם מתכנן להעביר הרצאות אימון באינטרנט ואולי גם קצת דברים בטלוויזיה. אולי גם אמשיך במסלול שהתחלתי עם הניקס, של ייעוץ. אולי גם יקרה משהו בתחום של ניהול, אולי ג'נרל מנג'ר, בעיקר באירופה, אבל לא נראה לי שזה יקרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים