שתף קטע נבחר

במינהלת הכדורסל דורשים תשובות תוך 48 שעות

חזרה לשגרה או סיום רשמי של העונה? משרד הבריאות ומשרד הספורט עדיין לא גיבשו החלטה סופית ובמינהלת מתחילים לאבד סבלנות. יו"ר ארגון השחקנים: "אנחנו חרדים לעתיד הענף"

חזרה לשגרה או סיום העונה? במינהלת הליגה הציבו אולטימטום ודורשים לקבל תשובות בנוגע לעתיד העונה ב-48 השעות הקרובות. יו"ר המינהלת, שמואל פרנקל, שלח בשבוע שעבר מכתב למשרדי הבריאות והתרבות והספורט ובו פירט את תוכנית החזרה למגרשים של המינהלת. פרנקל דרש תשובות עד ה-1 במאי, אך החלטה בנושא עדיין לא התקבלה.

 

נושא נוסף שנמצא על סדר היום הוא מתן פיצוי כספי לקבוצות הכדורסל, בשל אובדן ההכנסות שנגרם להן. גם אם יתקבל בסופו של דבר אישור בריאותי לחזור לפעילות, ייתכן שדווקא הנושא הכלכלי הוא שיימנע מהליגה להתחדש. הקבוצות טוענות להפסד שמוערך ב-100 מיליון שקל.

 

שמואל פרנקל מגיע לישיבה (צילום: יאיר שגיא)
שמואל פרנקל. במינהלת מחכים(צילום: יאיר שגיא)

גם יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון, קרא לשרת הספורט להחזיר את הכדורסל ובהודעה מטעם הארגון נכתב: "זה הזמן להחזיר גם את הכדורסל הישראלי לחיים. שחקני הכדורסל הישראלים יושבים שבועות בבתים, כמו כולם, ומחכים. חרדים לעתיד הענף, לעתיד המקצועי שלהם. עכשיו, כשהחלטת בהחלטה אמיצה מאין כמוה שהכדורגל חוזר - אנחנו קוראים לך להשיב גם את הכדורסל לפעילות מידית.

 

הנזק בגלל המשך ההדממה יהיה עצום. ניתן למצוא מתווה יצירתי. הפעלת האולמות פשוטה משל האצטדיונים. רק תגידו מתי ואיפה, בלי כמה - אנחנו נהיה שם, נעלה על מדים ונחזור למגרש. בואו נסיים את העונה בסל ניצחון מלא גאווה, ונרים מחדש על הרגליים את הכדורסל בישראל".

 

דני אבדיה וג'ייקובן בראון (צילום: עוז מועלם)
דני אבדיה וג'ייקובן בראון. יחזרו בקרוב?(צילום: עוז מועלם)
 

 

במינהלת יודעים שיהיה קשה להחזיר לישראל את הזרים, שרובם הגדול עזבו את הארץ כשהחל משבר הקורונה ומכיוון שצריך גם להכין את התשתיות ולבודד את השחקנים, חייבים לקבל תשובות בקרוב.

 

זוהי שיטת המשחקים שתכננו במינהלת: השלמת המחזור ה-22 (6 משחקים), סיבוב שלישי בית עליון ותחתון - חמישה מחזורים. סדרת רבע גמר פלייאוף (הטוב משלושה) ופיינל פור לאחר מכן. סך הכל 51-47 משחקים, במקום 100 שהיו צריכים להיערך במקור. כל קבוצה תשחק פעמיים בשבוע, ולא יותר מכך מחשש לפציעות. כל יום ייערכו שלושה משחקים (15:00, 17:30 ו-20:00) בשני אולמות (שישה משחקים בסך הכל). המטרה של המינהלת היא לסיים את הליגה עד חודש יולי, כדי שיוכלו לפתוח את עונת 2020/21 ללא איחור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
דורסי וטימור
צילום: עוז מועלם
מומלצים