שתף קטע נבחר

"הספורט הישראלי קיבל סטירה לפרצוף"

קבוצות ליגת העל בכדורסל קיבלו באכזבה גדולה את הסירוב של האוצר לסייע כלכלית: "מעדיפים לחסל את הספורט". חומסקי: "לא נוכל לפתוח את העונה הבאה בלי פיצוי". ויש גם כאלו שחושבים אחרת: "אין ערך לחזור לשחק חודש אחד"

עונת 2019/20 בכדורסל הישראלי קרובה לביטול אחרי שהיום (שלישי) נפגשו ראשי המינהלת עם שרת הספורט מירי רגב ונציגי האוצר, שהבהירו כי אין להם כוונה לכסות את הבור הכלכלי שנפער בעקבות השבתת הליגה.

 

למעשה, בישיבה התגלו פערים עצומים בין הרצון להחזרת הליגה ובין היכולת הכלכלית של הקבוצות, כשבאוצר הבהירו שהם לא מתכוונים לפצות את הקבוצות באופן מלא על ההפסדים שלהם.

 

גינת, רפפורט ובלייזר (צילום: עוז מועלם, יאיר שגיא)
"נראה שהפתרון של המדינה הוא ספורט אאוט". אכזבה בליגת העל(צילום: עוז מועלם, יאיר שגיא)

 

קבוצות הליגה כמובן זועמות ואכזבה נשמעה אצל שחקנים רבים, כמו גם ראשי מועדונים. "הספורט הישראלי המקצועני קיבל סטירה לפרצוף בצורת ההתייחסות אליו", אמר ידידיה רפפורט, נציג הבעלים הפרטיים בהפועל תל אביב. "הקבוצות ללא יוצא מהכלל, גם בכדורגל וגם בכדורסל, רוצות לעשות דבר אחד, לחזור לשחק".

 

רפפורט המשיך: "בחיים אי אפשר לחיות רק 'מאהבה' ובספורט אי אפשר לחזור לשחק כי 'רוצים', חייבים להתניע את המהלך עם עזרה כלכלית כדי לעזור לקבוצות להתרומם אחרי ההפסדים הכבירים שהן ספגו. כל הגופים הרלוונטיים במדינה מעדיפים לחסל את הדבר שיכול להחזיר חיוך לכולם. לפגישה היום נשלח 'פקיד האוצר' כץ. מבלי לזלזל בכבוד האיש שאיני מכיר, אני חושב שלפגישה כזאת מן הראוי שיגיע שר האוצר. כל ההתייחסות מראה כי הפתרון של המדינה הוא ספורט אאוט. חבל".

 

כוכב האדומים תומר גינת חיזק אותו בדבריו: "מאוד מבאס, במהלך השבועות האחרונות כולנו חיכינו בסבלנות וקיווינו שהמצב ישתפר ונוכל לחזור לעשות את העבודה שלנו, ואת הדבר שאנחנו הכי אוהבים. הכדורסל מפרנס עשרות אלפי אנשים, וכמו שהמדינה מסייעת לעסקים, היא צריכה לסייע בתקופה הזו גם לספורט".

 

אייל חומסקי, מבעלי הפועל ירושלים, שנכח בפגישה היום, אמר: "יצאתי מאוד פסימי. הבנתי שהמצב הכלכלי של המדינה לא טוב, ויצאתי בהרגשה שמשרד האוצר לא רואה בספורט (הכדורגל והכדורסל) כדבר משמעותי. בלי פיצוי מהמדינה לעונה הזאת, ובטח לעונה הבאה אם היא תהיה בלי קהל, הוא משהו שלא נוכל לעמוד בו, לא נוכל לחזור לשחק וגם לא לפתוח את הליגה בעונה הבאה. זה מאוד מדאיג אותי, גם בגלל הפסדים כספיים גדולים וגם מדאיג אותי ברמה הלאומית, שהמדינה לא רואה חשיבות בספורט. אני מקווה שבסופו של דבר ההיגיון הבריא ינצח".

 

אייל חומסקי במסיבת העיתונאים (צילום: עמית שאבי)
"זה מאוד מדאיג אותי, גם ברמה הלאומית". חומסקי(צילום: עמית שאבי)

פורוורד מכבי ראשון לציון עוז בלייזר: "עצוב לראות הודעה כזאת, שהספורט שנותן כל כך הרבה למדינה, אם זה כבוד, הנאה לאוהדים ובנוסף מקום עבודה לכל כך הרבה אנשים, לא חשוב פתאום בעיני המדינה. כנראה שזה בסדר מבחינתם שבתחום הספורט אנשים יישארו מובטלים הרבה אחרי שכל המשק יחזור".

 

מנכ"ל הכתומים גלעד זיו: "הדירקטורים יצטרכו לשבת בפגישות שנקבעו, צריך לראות ברמת ההנחיות אם נוכל לעמוד בכולן, ברמה הכלכלית צריך לראות אם הקבוצות יפוצו באיזשהו אופן. אם אנחנו נראה שאנחנו שאין פיצוי ושקבוצות לא יוכלו לשלם אז אין שום סיכוי לחדש ליגה, כי אף אחד לא ילך להתאבדות. אבל קודם צריך לראות מה יהיה בפגישות הבאות".

 

פורוורד עירוני נס ציונה טל דן: "כואב הלב, אני חושב שהמון משפחות מתפרנסות מענף הכדורסל. פשוט חבל, אנחנו מאוד מתגעגעים לספורט שאנחנו כל כך אוהבים וחבל שזה קורה בגלל עניינים בירוקרטיים. אנחנו מנסים בכל כוחנו לצמצם את הפערים מהצד שלנו, השחקנים, אנחנו מוכנים לחזור לשחק ולוותר על המון כסף, אנחנו רק רוצים לחזור לשחק. אנחנו מבינים את המצב ורוצים שדברים יסתדרו, אבל כנראה שזה לא ממש תלוי בנו".

 

איתי שגב, שחקנה של עירוני נהריה: "זה עצוב מאוד, אם הלך הרוח הוא לכיוון של לא לחזור לשחק אז זה עצוב מאוד. אני רק מחכה לטלפון שיגידו לי לבוא ולשחק כדורסל. המצב מורכב, כולם מבינים את זה, הספורט הוא חשוב, הוא משמח לבבות, אני שמח שהמקצוע שלי יכול לעזור לשמח ולרגש אנשים וזה חלק מהכיף שלי במקצוע הזה. אני מקווה שיבינו את הערך שלנו למשק, מקווים שיקצו לזה תקציבים".

 

שגב חוגג (צילום: אורן אהרוני)
"זה עצוב מאוד, מקווה שיבינו את הערך שלנו למשק". שגב(צילום: אורן אהרוני)

שחקן ב"ש עדי כהן סבן: "אני חושב שפשוט לא סופרים אותנו, בין אם זה מקבלי החלטות ובין אם התקשורת, כשכל הזמן הזה של אי הוודאות דיברו רק על הכדורגל. אנחנו אלה שגילינו בגרות לאור המצב, הבנו מה קןרה במשק ויצאנו לחל"ת ללא כל בעיה והתנגדות כדי לעזור לענף ולבעלי הקבוצות".

 

"עדיף שנתכונן כולם לעונה הבאה"

למרות שנראה שרוב הקולות נגד ביטול העונה, יש כאלו שדווקא חושבים אחרת. "במידה שאכן זו תהיה ההחלטה, לצערי אני חייב לומר שזוהי ההחלטה הנכונה", טען תומר ירון מנכ"ל הפועל באר שבע. "נקלענו כולנו למצב כלכלי לא ברור, ספונסרים, רשויות מקומיות ושאר המקורות הכספיים נעצרו. החזרת הליגה, לפחות בהיבט של המועדון שלנו, דירות, רכבים, טיסות ומשכורות, היו עלולות לגרום להוצאות של כ-1.2 מיליון שקל, דבר שכרגע ללא סיוע לא נוכל לעמוד בו. זה הזמן לקרוא מכאן לכל הגורמים בענף: איגוד הכדורסל, מינהלת הליגה, ארגון השחקנים, משרד הספורט וכל מי שהענף חשוב לו, לעשות יד אחת ולהתחיל לחשוב על העונה הבאה".

 

ג'רמאר גאלי, כואב הפועל גלבוע/גליל, הסכים: "את האמת, זה לא הגיוני לחזור לשחק עם כל מה שקורה עכשיו. אין ערך בלחזור ולשחק חודש אחד וזהו, זה לא שווה את זה. חלק מהשחקנים לא נגעו בכדור חודשיים ויש פה סיכון רציני של פציעות. עדיף שנתכונן כולם לעונה הבאה".

 

גאלי זורק (צילום: הרצל יוסף)
"אין ערך בלחזור לשחק חודש אחד". גאלי(צילום: הרצל יוסף)

 

אורן אלמוג (יו"ר הפועל אילת): "התשובה לא חד משמעית. מצד אחד, כולם כולל כולם רוצים לראות את הליגה ממשיכה ואת העונה מגיעה לסיום על המגרש, מצד שני, הנזק הכלכלי והמקצועי שיכול להיגרם מפאת יציאה לדרך ללא תשובות לכל הבעיות (תחרות ספורטיבית, לוגיסטיקה, תקציבים) עלול ליצור מצב שבו הכדורסל (מועדונים ושחקנים) יינזק לשנים קדימה. בשלב הזה הייתי רוצה לראות חשיבה מחוץ לקופסה (טורניר קיץ לכל הישראלים בשילוב הקבוצות, תוכניות שיפור מקצועי לקיץ כולל תחרויות וכדומה). אני מאמין בכדורסל הישראלי שנמצא את הדרך הנכונה לצאת מחוזקים מהאתגר שעומד בפנינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם, יאיר שגיא
גינת, רפפורט ובלייזר
צילום: עוז מועלם, יאיר שגיא
מומלצים