שתף קטע נבחר

"מועדון הפועל ת"א בדרכו להתפרק ולהיעלם"

ביום שאחרי, בקבוצה האדומה מתל אביב מנסים להבין מה בדיוק קורה והאם בכלל יש סיכוי לשרוד. השחקנים הבכירים כבר לוטשים עיניים למקומות אחרים, מה הנאמנים אומרים וההודעה הנואשת לעובדי המועדון

 

"למרבה הצער, הדרמה לה אנו עדים נמצאת בדרכה להפוך לטרגדיה. מועדון הכדורגל של הפועל ת"א בדרכו להתפרק ולהיעלם. גלולת רעל בלתי פתירה הושארה בה ומרתיעה מתעניינים מרכישתה", אלו המילים הנוקבות שהשתמשו בהם נאמני הפועל ת"א בדו"ח שהגישו אמש לבית המשפט המחוזי בת"א, לאחר שבסיום שבועיים של מכרז, לא הוגשה אף הצעה לרכישת המועדון, שנמצא בדרך לפירוק מיידי.

 

ההחלטה של הפועל ת"א ללכת להליך משפטי שנחשפה לראשונה ב"ידיעות אחרונות", אלא שמי שחשב כי כניסה להקפאת הליכים תוביל להבראתו, מוצא עצמו עתה במהלך ימים גורליים לקיומו של אחד ממועדוני הפאר הגדולים ביותר בישראל.

 

קוטלר. הדרמה בשיאה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קוטלר. הדרמה בשיאה(צילום: אורן אהרוני)

 

המשמעות מהודעתם של הנאמנים כי לא נמצא רוכש, היא כי סאגת הפחתת תשע הנקודות כבר אינה רלוונטית ונותרה כעת רק הפלומבה הסופית בעניין של בית המשפט, אולם כניסה להליך של פירוק, מעבר לאספקט הכלכלי, בכך שלא יהיה הסדר נושים וכל 98 מיליון השקלים של החובות לא ישולם לאף אחד מהם (למעט חובות פיפ"א/אופ"א), מוביל לכך שדינו כפיטורין של הצוות המקצועי, גיא לוזון ואלי גוטמן, יחד עם שחקנים שיעזבו בסיטונאות החל מחמישי הבא, פתיחת חלון ההעברות ("יש לנהוג בשחקנים בהגינות ולאפשר להם להשתלב מקצועית במסגרות אחרות").

 

יחד עם זאת, במועדון עוד ניסו להביע אופטימיות, טענו כי הפירוק יוביל אנשי עסקים ישראלים שהמתינו לסיטואציה הזו, ויצליחו לשנות את הגזיר, אלא שיש לציין כי מבחינה עסקית, אין הבדל מבחינתם בין סטטוס של הקפאת הליכים או פירוק. גורמים במועדון ממשיכים לטעון כי יאתרו עד לשבוע הבא רוכש, וכי הפעם מדובר בהזדמנות אחרונה להצלת המועדון, אחרי הכשלון במכרז המקורי.

 

השופט איתן אורנשטיין עשוי להעניק לנאמנים תקופת מחיה של שבועיים נוספים על מנת למצות את אופציית הרכישה, שבכל מקרה תהיה תחת סטטוס של פירוק, על מנת להימנע מאפשרות ריאלית של מחיקתה. במקרה ועד לדיון או במהלכו יאותר רוכש, ייפתח עימו מו"מ מזורז ואותו איש עסקים יממן את השארת הסגל הנוכחי עד לסיום העונה. "יש סיכוי ריאלי מאוד לתרחיש כזה, נקבל שבועיים מהשופט ונסגור את העניינים", אמרו גורמים המעורים בעניינים מאחורי הקלעים.

 

שחם. היה קרוב לרכישה (צילום: ראובן שוורץ ) (צילום: ראובן שוורץ )
שחם. היה קרוב לרכישה(צילום: ראובן שוורץ )

 

החשש בהפועל כי המועדון יפעל תחת סטטוס של הדממת פעילות (הפסקה מיידית או עם קבוצת הנוער), מה שיוביל להורדתו לליגה נמוכה או יכולת תימחור בעיתית. כבר במשחק בשבת נגד מכבי פ"ת המימון של המשחק יוקצה מגיוס ההמונים של האוהדים (גויסו 450 אלף שקלים). קוטלר אמר אתמול: "המשחק מול פ"ת יהיה כנראה האחרון של הפועל ת"א. בלי רוכש, יהיה פירוק והדממה שמשמעותה ירידה לליגה נמוכה. אני קורא למי שאוהב את הפועל ת"א להצילה אותה, אין לנו כסף מעבר לחמישה בינואר". אנשי עסקים רבים התעניינו במועדון בהם גם נתי מאיר, שהורשע בעבר בפלילים.

 

המאמן גיא לוזון שאמר בימים האחרונים בשיחות סגורות: "אני האחרון שאכבה את האור בוולפסון, כל עוד יהיה אפילו הסגל הזה ופחות תשע נקודות, אשאר ואצליח לעמוד במשימת ההישארות", צפוי לכנס היום את שחקניו לאסיפה, אחרי שאתמול לא התקיים אימון כמתוכנן. לוזון עדיין לא מוכן לשתף את שונפלד, ואחד השחקנים אמר: "אני מקווה שהמשחק בשבת הוא לא האחרון של הפועל ת"א בליגת-העל, אנחנו נגיע להתאבד בכל משחק".

 

יחד עם זאת, כשנותרו שמונה ימים בלבד לפתיחת חלון ההעברות, שחקנים כבר מחפשים קבוצות. עומרי אלטמן מועמד למכבי חיפה ולהפועל באר שבע, חן עזרא עשוי לעבור לבית"ר ירושלים, בעוד שמואל שיימן על הכוונת של הפועל חיפה, ארון שוינפלד עשוי לעבור למכבי תל אביב, שמעוניינת בו כזכור כבר תקופה ארוכה.

 

לוזון. האחרון שיעזוב את וולפסון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
לוזון. האחרון שיעזוב את וולפסון(צילום: אורן אהרוני)

 

השחקנים קיימו ביניהם שיחה ארוכה, ולמרות שקיבלו רק שכר חלקי בשבועות האחרונים, הבהירו כי כל עוד המועדון מתקיים, הם יישארו. הקפטן אביחי ידין הוציא הודעה בשמם: "כמו שגיא (לוזון) אמר בשבת, אנחנו עדיין מתפללים שיבוא רוכש ונוכל להישאר ביחד. אנחנו מבטיחים לאוהדי הפועל שנמשיך לתת את הכל עד הרגע האחרון. אנחנו משחקים על הכבוד של המועדון וגם שלנו. אסור לתת למועדון כמו הפועל ת"א ליפול ואנחנו קוראים לאוהדים בעלי היכולת להתגייס ולהציל את המועדון".

 

במקרה של עזיבת מרבית הסגל הרזה גם כך, כשבמשחק הליגה האחרון ישב רק שחקן בוגרים אחד על הספסל (דודו ביטון), בנו הנאמנים תקציב הפעלת חירום, שיוביל לשימוש בשחקני נוער שמותר על פי תקנון ההתאחדות (איו הגבלה במקרים כאלו לאיכות סגל) כפי שציינו בדוח לבית המשפט: "הוא יבוסס על מערך שחקנים ששכרם זול, שחקני נוער וחצאי משכורות", אלא שגם הפעלת תקציב כזה יעלה למועדון בין 800 אלף שקלים ל-1.1 מיליון שקלים מידי חודש (כולל אבטחה, תשלום לאיצטדיון ועוד).

 

בהיעדר רוכש, הנאמנים לא יכולים להפעיל את המועדון אחרי חמישי הקרוב ללא כניסה של גרעון שכבר תעמוד על שני מיליון שקלים, תקציב גרעוני שנאסר על ידי בית המשפט, ולכן לא יוכלו לעמוד בתקציב המינימלי עד לסיום העונה, שמבשר על ירידת ליגה הבטוחה ללאומית של שבעה מיליוני שקלים, ולפיכך, בהיעדר רוכש, ישנן שתי אופציות: הפסקת פעילות, כלומר הקבוצה לא תופיע לאחד המשחקים, והמשמעות הורדת שתי ליגות והפסקת פעילות אוטומטית , כך שליגת-העל תורכב אוטומטית מ-11 קבוצות בלבד ויורדת אחת, או במקרה של הבנה כי לא ניתן לכלכל יותר את המועדון, מחיקה מרישומי ההתאחדות ואפשרות להירשם בעונה הבאה רק בליגה ג'.

 

שחקני הפועל ת"א. הרוב יעזבו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שחקני הפועל ת"א. הרוב יעזבו(צילום: עוז מועלם)

 

הנאמנים חוששים כי המצב התדרדר ויוביל לכך שבתקציב הפעלת חירום לא יירכשו כרטיסים למשחקי הקבוצה. "היתרון בתקציב הפעלת חירום הוא השלמת בירידצ הקבוצה ליגה אחת והמשך חיפוש רוכש, אןולם מניעת ירידתה לליגה האחרונה שיתרחש אם תופסק הפעילות בכלל".

 

גורמים משפטיים שנחשבים לבכירים בתחום הפירוק, אומנם טענו כי מצבה של הפועל חמור, אולם לא פסלו כי מדובר במשבר יזום מצידם של הנאמנים על מנת לנער את הרוגשים האפשריים. אותם גורמים, יחד עם מקורבים למספר מתעניינים, אמרו: "אף אחד לא מופתע שלא היתה הצעה, אנחנו משוכנעים שעד לחמישי הבא, יחלו מגעים רציניים עם רוכש שיבוא וייקח את הפועל, תבדוק אותנו".

 

בדו"ח שהגישו הנאמנים, הם ביקשו לקבוע דיון לכל היותר עד רביעי הקרוב, זאת בשל בהיעדר הצעות והרצון להגיע להחלטה עוד לפני פתיחת חלון ההעברות (השופט איתן אורנשטיין עשוי להקדים את הדיון), ובשל כך הם דרשו: להורות על סיום הקפאת ההליכים ולהתיר פירוק (המשמעות: ירידה מיידית של תשע נקודות, שחרור מאסיבי של שחקנים ), להורות לשחקנים לאתם עם הנאמנים את מעברם לקבוצות חדשות (ביה"מ או הועדה למעמד השחקן יקבעו את תג המחיר שלהם) ולהותיר צוות מצומצם שיסייע בסגירת מתחם ומשרדי המועדון.

 

קוטלר. גם הוא לא יכול להושיע (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
קוטלר. גם הוא לא יכול להושיע(צילום: ראובן שוורץ)

 

הנאמנים סיפרו כי מבין 16 המתעניינים ברכישת המועדון, רק ארבעה חתמו על סודיות ושלושה קיבלו

חומרים מתקדמים. למי שמעוניין במועדון, יודע כי תקציב של שבעה מיליון שקלים יציל את המועדון ממחיקה, אולם שווה ירידה לליגה הלאומית , ולכן על פי ההערכות יצטרך מי שחושב בכל זאת לרכוש את המועדון ולהשאירה בליגה, למרות הפחתת תשע הנקודות על מנת לשמר את הסגל הנוכחי לפחות, תקציב של 12 מיליוני שקלים, אולם יהיו מקורות שיפחיתו את ההשקעה שלו: מכירה של ארון שונפלד כבר בימים הקרובים, ששווה לפחות שלושה מיליוני שקלים ועוד 900 מיליון שקלים שצפויים להגיע מגוונז'ו בשל דמי סולידריות בגין מעברו של ערן זהבי לסין. הבעיה הגדולה שציינו הנאמנים כי הרוכש הפוטנציאלי חשוף לעשרה מיליוני שקלים תביעות מפיפ"א, כל ההקצבות לעונה הנוכחית כבר שועבדו.

 

עו"ד קוטלר אישר כי הגורם הרציני ביותר לרכישת המועדון היה סתיו שחם מהפועל כפ"ס (מה שיצר אנטגוניזם ענק בקרב אוהדיה שדורשים עזיבתו). "הגורם הרמיני ביותר היה סתיו שחם שפעל לבירור יתרת ההקצבות ודנו בדרכים לפתור את נושא הצינון". צוינו עוד גורמים מקומיים, יחד עם כאלו מחו"ל שלטעמם בשל הכריטסמס והזמן המוגבל לא הבשילו חשום מקום. "ככל שישנם גורמים שמעוניינים להציל את המועדון מקריסה ומחיקה, זוהי משימת הגיוס הכספים המיידית הברורה והדחופה, הפעלה לחודש אחד נוסף אינה מטרה בפני עצמה ואין בה כדי לפתור דבר", סיימו הנאמנים את דבריהם.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
גיא לוזון
צילום: עוז מועלם
מומלצים