שתף קטע נבחר

גיא לוזון הוצג במכבי חיפה: "אני חי מהאתגרים האלה"

המאמן החדש, שחתם לעונה וחצי, אמר במסיבת עיתונאים: "היו לי הצעות לאמן מועדונים יותר קטנים בבלגיה, אבל אני צריך ריגוש. מוטיבציה זה קשקוש, בלי ידע אי אפשר להגיע לכלום. צריך למצוא את הבעיות כמה שיותר מהר ולפתור אותן"

מכבי חיפה מתחילה תקופה חדשה עם מאמן שלישי העונה. אחרי שרנה מולנסטיין (שבעצמו החליף את רוני לוי בתחילת העונה) פוטר מתפקידו בעקבות הכשלונות האחרונים, חתם אתמול (ב') גיא לוזון על חוזה לעונה וחצי במועדון.

 

לוזון ישתכר 80,000 דולר עד לסיום העונה הנוכחית ובעונה הבאה ירוויח 200,000 דולר. הוא ינסה להוביל את הירוקים לפלייאוף העליון ואולי אף להשיג את הכרטיס לאירופה. היום (ג') הוא הוצג במסיבת עיתונאים רשמית.

 

 

לוזון, קרלסן ואסף בן דוב (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
לוזון, קרלסן ואסף בן דוב(צילום: גיל נחושתן)

 

מולנסטיין פוטר אתמול מתפקידו בעקבות התבוסה המבישה 3:0 להפועל חיפה בדרבי, אשר סיבכה את מכבי חיפה במאבק על מקום בפלייאוף העליון. היה זה ההפסד השביעי של הקבוצה העונה ונכון לעכשיו היא מרוחקת שתי נקודות מעירוני קריית שמונה המדורגת שישית.

 

אחרי מסיבת העיתונאים נפגש לוזון עם שחקניו החדשים והעביר את האימון הראשון. בשבת הוא יעמוד לראשונה על הקווים במשחק מול הפועל כפר סבא במחזור ה-23 בליגת העל. אסף נמני ישמש כעוזרו.

 

"הגעתי כי הייתי שלם עם ההחלטה". גיא לוזון (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
"הגעתי כי הייתי שלם עם ההחלטה". גיא לוזון(צילום: גיל נחושתן)

 

"לפני שאני חותם אני צריך להיות שלם במאה אחוז שזו החלטה נכונה", התייחס לוזון במסיבת העיתונאים לטענות לפיהן לא חתם בבית"ר ירושלים בגלל שחיכה להצעה מחיפה. "בית"ר ירושלים זה מועדון ענק בקנה מידה ישראלי. מאוד רציתי להגיע לשם בקיץ. זה לא יצא והרגשתי שבפרק זמן כזה לא נכון לי להגיע למועדון. אם הייתי מרגיש אותו הדבר עם מכבי חיפה, לא הייתי מגיע. קבוצה זה לא בית או חפץ שקונים ומעבירים אותו ממקום למקום. זה לא אומר שמכבי חיפה יותר טובה מבית"ר ירושלים, זו התחושה האישית שלי".

  

 

על המטרות להמשך העונה אמר לוזון: "בטוח שיש בעיות במועדון. אם הכל היה הולך חלק לא הייתי מגיע. אם הייתי יכול לבחור - הייתי מעדיף להגיע בקיץ, אבל לא הכל תלוי בנו. אשקר אם אומר שאני יודע מה כל הבעיות, כי דברים שרואים משם לא רואים מכאן. אני מקווה למצוא את הבעיות כמה שיותר מהר. אני מאמין בקשר ישיר בין מאמן לשחקן במטרה לשפר ולקדם. לא אצא בהצהרות, המועדון הזה כבר שבע מהצהרות בשנים האחרונות. צריך להיות צנועים, לפתור את הבעיות ולתקן. המטרה הראשונית היא לנצח בשבת את הפועל כפר סבא. נעבור שבוע של אימונים ואז, אחרי היכרות קצרה, אדע מה ההרכב הכי טוב".

 

ההודעה של מכבי חיפה על מינויו של לוזון (צילום: מכבי חיפה) (צילום: מכבי חיפה)
ההודעה של מכבי חיפה על מינויו של לוזון(צילום: מכבי חיפה)

 

על עצמו ולגבי הטענות לפיהן הוא בעיקר מוטיבטור, אמר לוזון: "אני לא אחראי למה שאומרים עליי. אני יכול להיות רק אני ולא אף אחד אחר. רק עם מוטיבציה אי אפשר להגיע לשום מקום. מאמן זה חבילה שלמה, בלי ידע אי אפשר להגיע לשום מקום. לצעוק לא יביא אותך לשום מקום. שחקנים יעריכו מאמן רק אם הוא יגרום להם להשתפר. מוטיבציה זה נחמד, אבל זה קשקוש, כי בלי ארגון ובלי חוקים וכללים אין שום סיכוי. הקהל של מכבי חיפה לוקח אותי אחורה לליאז', בכל משחק יש 28 אלף צופים. אני חי מהאתגרים האלה. היו לי המון הצעות לאמן קבוצות בסדר גודל יותר קטן, גם עכשיו בבלגיה, אבל אני אני צריך ריגוש ואתגר. אם אין לי את זה אני בא עצוב לעבודה ולא יכול להצליח".

 

לוזון הוסיף: "אין לי תשובות למה עד עכשיו המועדון לא סיפק את התוצאות הדרושות ואין לי מושג מה יהיה בעתיד. לחץ תמיד עושה לי טוב. מכבי חיפה זה מועדון שלא רווה נחת בשנים האחרונות, כנראה שהיו בעיות כאלה ואחרות והביאו אותי כדי לפתור אותן. אני בן אדם פשוט וזה שאני מאמן לא עושה אותי יותר גאון מאחרים. אנשים מעריכים אמת ויושר".

 

מנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
מנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב(צילום: גיל נחושתן)

 

על הקשר האישי עם אלירן עטר אמר לוזון: "כשבאתי לבני יהודה הוא היה פצוע וידעתי שיש בו משהו מיוחד. הוא שחקן מוכשר, אבל בחור מאוד רגיש וטיפוס מאוד מורכב". על העבודה עם טור כריסטיאן קרלסן: "כל בעל מקצוע רואה את הדברים בדרכו, מחליפים דעות והמאמן צריך לקבל החלטות. אני לא אחד עם אגו, אני אוהב לשמוע את כולם ותמיד צריך לשמוע דברים ולהתקדם".

 

על הקשר עם סוכנו דודו דהאן: "דיברו על זה כשהייתי באולימפית וזה היה קשקוש, דברים הזויים. כשאני קובע הרכב לא מעניין אותי מי הסוכן של כל שחקן, אלא הצלחת הקבוצה. ככה צריך להיות. לא מתקבל על הדעת שנבוא למשחק והאוהדים יחשבו שלא נתנו מאה אחוז".

 

לוזון סיפר כיצד דילג לפני תשע שנים מעל גדר כדי לצפות באימון של צ'לסי ואמר על גרנט: "אברם הוא חבר, לא הייתה לו השפעה על ההחלטה שלי להגיע לכאן. ביקרתי בהמון מועדונים בעולם ומכל מקום לקחתי את הדברים הטובים".

 

"מכיר את הרקורד של גיא". טור כריסטיאן קרלסן (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
"מכיר את הרקורד של גיא". טור כריסטיאן קרלסן(צילום: גיל נחושתן)

 

המנהל המקצועי, טור כריסטיאן קרלסן, אמר: "זה עצוב מה שקרה בשבוע האחרון. למרבה הצער מה שקרה עם רנה קורה בכדורגל. החלטנו שהמאמן החדש יהיה מקומי, כי יש לנו לא

רק מטרות לטווח ארוך, אלא גם לטווח הקצר מכיוון שאנחנו נמצאים באמצע העונה. אני מכיר את גיא הרבה שנים ויודע מה הוא עשה בקריירה. אני יודע שהוא בנה נבחרת צעירה טובה מאוד לפני ארבע שנים, שניצחה את אנגליה ביורו עד גיל 21. הוא מכיר היטב את השחקנים הישראלים, אבל יש לו גם ניסיון עם שחקנים מהעולם. זו הסיבה שיש לנו ביטחון בו ואנחנו חושבים שהוא יעזור לנו להשיג את המטרות".

 

מנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב: "פנו אלינו הרבה מאמנים. הגענו למסקנה שאנחנו צריכים מאמן ישראלי שיוכל להצעיד אותנו קדימה, ישבנו עם גיא וראינו שיש לנו חשיבה משותפת, אז קיבלנו החלטה מהירה שגיא יאמן בעונה וחצי הקרובות. אנחנו יוצאים לדרך שהיא לא דרך חדשה, אלא דרך המשכית. אני משוכנע שביחד עם הקהל המדהים שלנו נממש את המטרות".

 

בן דוב הוסיף לגבי חילופי המאמנים בשנים האחרונות: "כל מי שעושה טועה. אנחנו עושים את כל התהליך והסיפור הוא לא לבחור מאמן נכון. כולנו חלק מהבנייה לקראת התוצאה ומאמן הוא חלק מזה. המטרות שלנו ברורות ואם לא נגיע אליהן בזמן מוגדר נסתכל אחורה, אבל זה לא יהיה נכון להפיל את הכל רק על המאמן".


פורסם לראשונה 14/02/2017 10:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
גיא לוזון
צילום: גיל נחושתן
מומלצים