שתף קטע נבחר

"גם אם תדרוס אותך משאית, אחרי ניצחון על הפועל אתה מאושר"

מכות לפני המשחק? "מה רע? זה חלק מהמשחק". הפועל ת"א? "אנחנו לא רוצים שהם יירדו, תן להם לדשדש בתחתית ושניתן להם כל עונה בראש". מימר? "רצינו את גיא לוזון, אבל מאמינים שגם לו מימר ייתן בראש". בארגון לה פמיליה ממשיכים להפציץ

המשחקים בין בית"ר ירושלים להפועל ת"א תמיד היו טעונים ועם פוטנציאל לאלימות בין מחנות האוהדים. גם המשחק שלשום (ב') באצטדיון המושבה היה כזה, ובסיום הערב הנפיץ במהלכו נרשמה קטטה בין הצדדים נעצרו 37 אוהדים, מתוכם 25 מהצד של בית"ר ירושלים, שכולם חברי לה פמיליה.

 

לטבלת ליגת העל

 

הניצחון (1:2) בעשרה שחקנים על הפועל ת"א, אחרי שזו הובילה כבר בדקה השלישית, שימח מאוד את אנשי לה פמיליה, ואחד מבכירי הארגון תיאר עד כמה: "מכיר את השיר 'יש לי יום-יום חג'? ככה אנחנו מרגישים. משחקים נגד סכנין והפועל ת"א מאוד חשוב לנו לנצח. הכי חשוב. גם אם תדרוס אותך משאית, אחרי

שניצחת את סכנין או הפועל - תהיה מאושר".

 

למרות השמחה ביציעים מאות חברי הארגון החרימו את המשחק בגלל שההנהלה ערכה הגרלה ולא העבירה לכם מכסת כרטיסים.

"הרוב הקשיבו לנו ולא נכנסו למשחק. היו חבר'ה שאמרו: 'תבינו אותנו, אנחנו לא יכולים להישאר בחוץ', אבל נשארו הרבה בחוץ".

 

והיו אלה שהלכו מכות עם אוהדי הפועל ת"א במגרשי החניה?

"נו, מה רע? זה חלק מהמשחק, לא?"

 

אלימות, מקלות ואבנים זה ממש לא חלק מהמשחק.

"אלה טענות של המשטרה, ולדברים האלה אנחנו לא מתייחסים. אחרי כל מה שהיה לנו עם המשטרה, עדיף כבר לא להתייחס אליהם".

 

 

"אנחנו מגיעים לכל חור". אוהדי בית"ר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
"אנחנו מגיעים לכל חור". אוהדי בית"ר(צילום: ראובן שוורץ)

המחאה נגד ההנהלה בגלל נושא הכרטיסים תימשך?

"אנחנו רוצים כרטיסים רק מסיבה אחת: אנחנו מגיעים לכל חור. אנחנו לא מזלזלים בשום אוהד, אבל עם כל הכבוד - אנחנו מגיעים לאירופה, למשחקי חוץ, לקריית-שמונה, תמיד תראה אותם פרצופים. אז הכעס שלנו טבעי, לא? יש מקום שלא הגענו? שלא עשינו? גם השקענו אלפי שקלים לתצוגה במשחק מול הפועל ת"א. שבועיים לפני אנחנו מתחילים לעבוד על זה".

 

ובסוף, בגלל המחאה שלכם לא היה כלום.

"הפעם בגלל ההגרלה לא הייתה תצוגה ולא היו תופים. מבחינת עידוד - היה שמח ביציע, אבל העידוד היה על הפנים יחסית למשחק כזה. זה באמת כואב, כי גם במועדון יודעים שהאנשים מהארגון הם הלב. הם אלה שמגיעים לכל מקום, ולא משנה מה מצב הקבוצה. נניח בית"ר הייתה מפסידה, מה היו אומרים? איפה הקהל שלא תמך. יש פה מהלך שלא היה צריך להיעשות. כל קבוצה מכובדת בעולם ובארץ משריינת כרטיסים לגוש שמעודד קבוע ומביא איתו תפאורה. ההגרלה לא הייתה בדיוק הגרלה. אבל זה לא בראש מעיינינו עכשיו".

 

מה כן?

"העיקר שהשארנו את הפועל במקום האחרון, למרות שתשעים אחוז מאוהדי בית"ר רוצים שהפועל יישארו בליגה ויסבלו. אנחנו לא רוצים שהם יירדו. תן לתת להם לדשדש בתחתית ולקבל מאיתנו כל שנה בראש. אין דבר שיותר כואב להפועל מלראות אותנו, בית"ר, שמחים על הגב שלהם. תן לאדומים להישאר ולסבול כמו שאנחנו סבלנו מהם. הנה הגיע התור שלהם. זה אושר עילאי".

 

מחיתם גם נגד ההחתמה של שרון מימר, טענתם שההנהלה הולכת על בינוניות, וזה עוד לפני שהבנאדם ניהל משחק אחד.

"עם כל הכבוד, יבוא לך מאמן שאין לו רזומה בכדורגל הישראלי, אין לו נקודות זכות והוא לא משופשף, מה תגיד? הצעקה שלנו הייתה טבעית לאוהדים שרוצים קבוצה בצמרת. זה לא נגד מימר או נגד הקבוצה. אם מסתכלים על הרזומה, הוא לא בא עם קבלות. אם הוא ימשיך להביא קבלות, אז מה טוב. אנחנו נהיה מבסוטים. מישהו יכול לבוא עכשיו בטענות למימר? בינתיים הוא מביא תוצאות. המחאה הייתה על הבינוניות. אנחנו רצינו את גיא לוזון פה. אבל אנחנו מאמינים שמימר ייתן גם לגיא לוזון בראש".

 

מה ייחשב הצלחה העונה?

"רצינו ללכת קדימה, להילחם על אליפות. אחרי הפתיחה הרעה עם בן־שמעון, מקום שלישי וזכייה בגביע זה יהיה מעולה".

 

הפיטורים של רן בן-שמעון הגיעו כי טביב הקשיב לכם?

"לא יודע אם אלי טביב הקשיב, הוא שם לב בעצמו. יש לו עיניים והוא ראה מה קורה בקבוצה".

 

"שם לב מה קורה". אלי טביב (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"שם לב מה קורה". אלי טביב(צילום: עוז מועלם)

 

נציגי לה פמיליה הגיעו גם לתמוך באלאור אזריה. אתמול נקבע שהוא יילך לשנה וחצי בכלא.

"האמת היא שרצינו דאבל, לנצח את הפועל ושאלאור ישוחרר. לצערי זה לא קרה. העונש הזה הוא ביזיון. ביזיון בכלל שהוא הורשע בהריגה".

 

החשדות: אירועי אלימות וניסיון לרצח

ארגון לה פמיליה פועל כבר משנת 2005 וחבריו נחשבים למיליטנטים שבאוהדי בית"ר ירושלים. במסגרת פעילות יזומה של משטרת ישראל הופעל סוכן סמוי למעלה מחצי שנה בארגון ששמו נקשר באירועי אלימות רבים בכל רחבי הארץ. פעילותו של הסוכן בוצעה בהנחיה ובהובלה של היחידה המרכזית במחוז חוף, והגיעה לשיאה בפשיטה לילית על בתיהם של עשרות מחברי הארגון המכונים "הקומץ" ומעצר של 56 חשודים.

 

חברי הארגון שנעצרו במבצע משולב של כוחות משטרה במקומות שונים בארץ, מהצפון ועד הדרום, נחקרו בגין אירועי אלימות קשים, בין היתר, ניסיון לרצח, חבלה במזיד, תקיפה בנסיבות מחמירות, החזקה וסחר בנשק, ונדליזם ושימוש באמצעים פירוטכניים אסורים במגרשי הכדורגל. כוחות המשטרה אף מצאו ברשות החשודים רימוני הלם, חומרי נפץ, רימוני גז, רימוני עשן, רימונים מאולתרים ועוד.

 

במשטרה ציינו כי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת שהסתכמה במעצרים איכותיים רבים וכי מדובר בארגון בעל דפוסי התנהלות כשל ארגון פשע. נגד החשודים הוגשו כתבי אישום ובימים אלו מתנהל ההליך המשפטי בעניינם.

 

בהכנת הכתבה השתתף אלי סניור

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
אוהדי בית"ר ירושלים
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים