שתף קטע נבחר

קלישאות הכדורגל המאוסות ביותר

לך תגדיר מה זה "קבוצה מאומנת" ואיך רואים את זה במגרש. אם מפמפמים שקבוצה מסויימת "חשובה לליגת העל", יש סיכוי לא רע שהמסר יחדור לתודעה של השופטים. רגע לפני הפלייאוף, צביקה נעים מביא את הקלישאות הכי מעצבנות

 

 

כשהכדורגל בינוני כיף לדעת שתמיד יישארו כמה קלישאות שאפשר לברוח אליהן, לגלגל בפה ולהישמע כאילו אנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים (וזה יכול להיות מאמנים, שחקנים או פרשנים). רגע לפני פרוץ משחקי הפלייאוף, בואו ננסה לנתח ולפרק שלוש מהקלישאות הכי אהובות בענף:

 

1. "מדובר בקבוצה מאוד מאומנת": קבלו את המחמאה הכי מבריקה, הכי מקצועית והכי ריקה מתוכן. היא מבריקה כי יש בה פרגון כפול: גם למאמן הקבוצה וכמובן גם לדובר שבמהלך תיקו אפס משמים יש בו את היכולת לזהות יסודות מוטמעים של אימון.

 

על הפועל רעננה אפשר לומר "קבוצה מאומנת" (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
על הפועל רעננה אפשר לומר "קבוצה מאומנת"(צילום: אלעד גרשגורן)

 

מה שעוד מתוחכם בקלישאה הממזרית הזו היא העובדה שאין שום דרך לבחון עד כמה היא נכונה או קשורה למציאות. לך תגדיר מה זה "מאוד מאומנת" ואיך בכלל רואים את זה במגרש. האם יש קבוצות שהן "קצת מאומנות" או סתם רק "מאומנות"?

  

 

אבל מה שיותר מדאיג זה שפתאום אתה מגלה שיש קבוצות מאומנות ויש כאלה שהן לא. רגע, אז אצל אלה שהן לא, מה הכדורגלנים עושים רגע אחרי שהם מנשקים את האישה, יוצאים מהדלת וצועקים לה "מאמי, יצאתי לאימון"? מה, הם מסתובבים כל אחה"צ בקניון?!

 

הוראות שימוש: את הקלישאה הזו אפשר להצמיד לקבוצות כמו הפועל רעננה. העובדה שהן משעממות פחד ולא מאמינות בעניין הפופוליסטי הזה שנקרא כיבוש שערים, לא מפריעה לחזק את התזה, אולי להיפך.

 

על הפועל ת"א אומרים שהיא "חשובה לליגת העל" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
על הפועל ת"א אומרים שהיא "חשובה לליגת העל"(צילום: אורן אהרוני)

 

2. "זו קבוצה שחשובה לליגת העל". קחו קבוצה עם קהל גדול וססגוני, תוסיפו כמה תארים, תפזרו מלמעלה קצת מסורת ושימו אותה בתחתית ומיד תגלו כמה היא חשובה לליגת העל. בגדול, אפשר לגמרי להבין: כולם רוצים שבליגת העל ישחקו הקבוצות שמעוררות הכי הרבה עניין וביציעים שלהן יש אלפי אוהדים מוטרפים, אבל הקלישאה הזו מצליחה גם לעצבן. קודם כל כי היא מבטלת את האחרים, ושנית כי קבוצה שהיא חשובה לליגת העל גם תדע לעלות אליה בחזרה. די עם ההיסטריה.

 

והכי גרוע: כשחושבים על זה לעומק, מדובר בגרסת הכדורגל ל"שווים ושווים יותר". כי אם מפמפמים במשך חודשים שהקבוצה הזו "חשובה לליגת העל", יש סיכוי לא רע שהמסר יחדור לתודעה ולא רק של חובבי כדורגל נייטרלים, אלא גם אצל, נניח, שופטי כדורגל.

 

אוהדי הפועל תל אביב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אוהדי הפועל תל אביב(צילום: אורן אהרוני)

 

וכל מי שטוענים שזה לא משפיע ואנשי מקצוע יודעים לעשות הפרדה, מוזמנים לראות שוב את המשחק של ברצלונה נגד פריז סן ז'רמן.

הוראות שימוש: חפשו צבא אוהדים אדום, פרצוף מודאג של מנחם קורצקי ותתחילו לפמפם.

 

חפשו את הפרצוף שלו ותפמפמו. קורצקי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
חפשו את הפרצוף שלו ותפמפמו. קורצקי(צילום: אורן אהרוני)

 

3. "זו קבוצה שחשובה לפלייאוף העליון": מדובר בבת הדודה המעט יותר עשירה ונוצצת של הקלישאה הקודמת. כל הנאמר לעיל, תופס גם כאן.

הוראות שימוש: חפשו את המבוגר הנרגן ביציע, פרצוף מוטרף של גיא לוזון ותתפסו מקום בחנייה של סמי עופר.

  

טביב, שרצקי ושחקני בייסבול

בטח שמתם לב ש:

1. נבחרת הבייסבול של ישראל מככבת באליפות העולם. אה, לא שמתם לב? חבל, השחקנים שם שמים כיפה בהמנון.

 

2. בית המשפט פסק שאלי טביב יצטרך לשלם מע"מ על העברתם של סמואל יבואה, דגלאס דה סילבה ואביחי ידין להפועל ת"א ב-2008. אפילו הבלמים של הפועל כפר-סבא מהירים יותר מטחנות הצדק.

 

3. נפתח המכרז תחת הכותרת מי רוצה לאמן אצל איזי שרצקי. המועמדים שמתכוונים להגיע ליום הראיונות מתבקשים להשאיר את עמוד השדרה בבית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
הפועל רעננה
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים