שתף קטע נבחר

קרלסן: "במצב הקיים לא היה טעם להמשיך במכבי חיפה"

המנהל המקצועי לשעבר של הירוקים התארח בפודקאסט בנורווגיה וירה לכל הכיוונים: "אם לא שער המאוחר של קיארטנסון ב-2:2 מול מכבי ת"א, לא חושב שהייתי עכשיו בבית. לוזון לא אהב את ההחתמות של איולפסון ואזמי מההתחלה"

טור-קריסטיאן קרלסן, המנהל המקצועי של מכבי חיפה בעונה האחרונה, התראיין פעם אחת מאז עזב את הקבוצה והדברים שלו, לפחות ברובם, היו ביקורתיים כלפי הקבוצה בפרט והכדורגל הישראלי בכלל. הערב שוב חזר לאותם נושאים, ואף יותר,ושוב ברור מדבריו שגיא לוזון הונחת עליו ללא רצונו, מבלי שהכיר אותו כלל, ושעזיבתו קשורה לנושא המאמן ולא לעניינים משפחתיים כפי שנטען.

 

קרלסן התארח בפודקאסט "פוטבולקלוב", תכנית בעלת מוניטין בנורווגיה, ושוחח רק על מכבי חיפה במשך למעלה משעה. לדבריו, הרגע שהכריע את גורלו וגורל המאמן רנה מולנסטיין במועדון הוא המשחק מול מכבי ת"א שהסתיים בתיקו 2:2. "אם לא השער המאוחר של וידאר קיארטנסון אני לא חושב שהייתי עכשיו בחזרה בבית בנורווגיה", הוא אמר.

 

"החודשים האחרונים שלי בחיפה היו מתוחים". קרלסן (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
"החודשים האחרונים שלי בחיפה היו מתוחים". קרלסן(צילום: ראובן כהן)

 

חלקים נרחבים מדבריו של קרלסן דומים למה שאמר בראיון לטלוויזיה הנורווגית לקראת סוף העונה, אבל הוא הוסיף פרטים פיקנטיים שונים. "החודשים האחרונים שלי היו מאוד אינטנסיבים ומתוחים", סיפר קרלסן. "התחלנו ממש טוב והגעתי לקבוצה עם ראש פתוח, אבל אחרי כמה חודשים הבנתי שחזרנו בדיוק לנקודת ההתחלה. רנה מולנסטיין הביא איתו אנרגיה מצוינת ושיחקנו טוב עד דצמבר. האמת באוקטובר ונובמבר שיחקנו ממש טוב, אבל פתאום הכל התפרק. עבדתי צמוד עם רנה ואני לוקח אחריות על החלק שלי בכך שדברים לא עבדו. ואז רנה נאלץ לעזוב".

 

"מאמן חדש הגיע (לוזון) ולא הכרתי אותו. השיטות שלו באימונים ובניהול הקבוצה הן גם משהו שלא הכרתי. בסוף חודש מארס כבר הבנתי שבמצב הזה אין שום טעם בשבילי להמשיך את הקריירה במכבי חיפה".

 

חיכוכים מהרגע הראשון. לוזון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
חיכוכים מהרגע הראשון. לוזון(צילום: אורן אהרוני)

 

בהמשך לחילופי המאמנים ושחקנים שהגיעו באמצע העונה הוסיף קרלסן: "זה לא היה אופטימלי שאיולפסון ואזמי הגיעו מחופשה אחרי סיום הליגה בנורווגיה. רנה שמח מאוד משתי ההחתמות האלה, אבל לוזון לא אהב אותם מההתחלה ואפשר לומר שפחות או יותר הם ישר נכנסו לרשימת ההעברות".

 

בשלב בו ענה לשאלות המאזינים והתבקש לציין משהו שאהב בשנה האחרונה אמר המנהל המקצועי "האוהדים מדהימים", אבל על נושאים אחרים הקשורים לכדורגל הישראלי לא היו לו מילים טובות. "אני חושב שקשה להכין את עצמך לפני שמתחילים לעבוד לראשונה במקום כמו ישראל", הוא ציין. "צריך לשאול 'למה כל כך מעט שחקנים זרים מצליחים בישראל'? הרבה יותר קל לעבוד במקומות אחרים עם מבנה טוב יותר. במונאקו יש משמעותית פחות לחץ מאשר במכבי חיפה".

 

"יש המון לחץ במכבי חיפה. העבירו עלי ביקורת בתקשורת בישראל על זה שאני העברתי ביקורת בעצמי על התקשורת. הם מאוד צהובים, זה יותר גרוע מאנגליה. לא מבינים בישראל ששחקן צריך זמן להסתגל לסביבה חדשה. זמן ללמוד את האימונים ואיך לתפוס מנהיגות בקבוצה. למדתי הרבה בזמן שלי שם. אם אני צריך להעביר ביקורת על עצמי אז הייתי צריך להיות יותר החלטי בדרך בה נהגנו עם חלק מהשחקנים. אולי היינו נחמדים מדי עם חלק מהשחקנים. בישראל זקוקים למנהיגות קשוחה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
טור-קריסטיאן קרלסן
צילום: גיל נחושתן
מומלצים