שתף קטע נבחר

ייני: "אני לא קשר אחורי שנותן שואו כמו אוגו"

קפטן מכבי ת"א ענה לביקורות מהתקשורת על תפקידו בקבוצה: "אני זוכה בהרבה תיקולים, אבל הם לא יפים לעין כמו של אחרים ואתם לא סופרים אותם. סוג אחר מקאנטה שהוא חזק ושחור". קרויף: "אני ביחסים טובים עם גולדהאר ואנגלידיס"

 

אחרי שעלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית והכניסה כ-15 מיליון שקלים, המטרה של מכבי תל אביב כרגע היא להתחזק בשלושה שחקנים עד לתום מועד ההעברות. ג'ורדי קרויף הבהיר כי לאחרונה הוצעו סכומים גבוהים למספר שחקנים. פרט לאלירן עטר שיחתום בקרוב, במכבי גם ינחיתו זרים איכותיים בעמדות הבלם והקישור האחורי.

 

וידאר קיארטנסון ישוחח עם בן ארצו וקפטן נבחרת איסלנד, ארון גונארסון מקרדיף (28), וינסה לשכנע אותו להגיע. חלוץ מכבי ת"א כבר סיפר שהם דיברו על שיתוף פעולה אפשרי בארץ. הצעה נוספת הועברה לג'ו לדלי הוולשי שכרגע לא מעוניין לחתום.

  

 
 
הקפטן שרן ייני, שכבש את השער החשוב של מכבי, שיתף את התקשורת בסיום במה שעובר עליו, כולל הביקורות על תפקודו כקשר בצורה כנה וגלויה למדי: "לא היה תפקיד שהתקשורת אהבה אותי באופן מוחלט, אולי כבלם שהייתי עם מוטי איוניר. יש כל מיני סוגים של קשרים אחוריים. קאנטה שהוא חזק ושחור כזה, ג'ון אוגו שהוא גדול, בוסקטס שנותן את הפסים המיוחדים, ויש את פירלו שלא חטף כדור בחייו, אבל נותן את הפסים הכי טובים. אני שחקן שמחבר את הכדור להתקפה בצורה הטובה ביותר".
 

ייני המשיך במונולוג: "יש שחקנים שמגיעים למשחק ואתה רואה מה נותנים, אצלי צריכים להיכנס לסטטיסטיקה ולהבין מה אני נותן לקבוצה. אני לא שחקן בולט לעין. אנשים לא מבינים למה אני משחק אצל כל מאמן, למה הייתי בנבחרת. הכי חשוב מבחינתי שהצוות שלי מבסוט ממני, שהשחקנים מרוצים ממני. דיברתי עם דור מיכה וברק יצחקי מה רוצים שאעשה יותר טוב. אביא את שלי, תנו לי קצת זמן, אתם יכולים לאהוב או לא לאהוב".

 

ואז הגיעה ההשוואה לאוגו. "לא חושב שתמצאו הרבה משחקים שלא זכיתי במרבית התיקולים", אמר ייני. "אני חוטף הרבה כדורים, אצלי זה לא 'או-אה', כמו חילוץ של אוגו שנראה יותר יפה. אני קורא את המשחק, נכנס לפני טיבי, אתם לא קוראים לזה אפילו חטיפה, אתם לא סופרים את זה. הציפיות ממני להיות עוצמתי, כי אתם משווים אותי לאוגו אבל אני לא טיפוס של שואו. לא היה תפקיד אחד ששיחקתי בו למשך זמן ארוך ולא השתפרתי בו".

 

ייני אחרי השער (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ייני אחרי השער(צילום: עוז מועלם)

 

על האפשרות שינחיתו קשר אחורי זר, אמר: "כל מה שטוב למועדון הזה אני אעשה. אם אני לא הבן אדם הנכון להוביל אותו, זה בסדר. לא אתאכזב משום דבר, אהיה מחליף ואהיה מרוצה מזה".

 

על הגעת סטיב מקלארן: "לא הביאו לג'ורדי מישהו על הראש, אין לכם מושג. זה אומר ששומרים טוב את הכל במכבי ת"א". הבלם איתן טיבי סיכם: "זה שאתם חושבים שהביאו מישהו להיות מאמן, אנחנו לא מרגישים את זה. יש לנו בלמים מצוינים, אם ירצו להביא בלם נקבל את זה. לא נבוא ונגיד שלא רוצים להחתים בלם".

 

קרויף ומכבי ת"א חוגגים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
קרויף ומכבי ת"א חוגגים(צילום: עוז מועלם)

 

גם המאמן ג'ורדי קרויף המשיך בקו הכנה: "אני לא אדם שקל לעבוד איתו. כשהגעתי למכבי לא חשבתי שאהיה כאן יותר משלוש שנים, והנה אני מתחיל עונה שישית. גם לא האמנתי שאהיה מאמן ולא חשבתי על זה. יש לי יחסים טובים עם ג'ק (אנגלידיס) ומיץ' (גולדהאר). לפעמים יש מריבות, לא תמיד מסכימים על הכל, כי אני לא איש שקל לעבוד איתו. אם אני כאן כל כך הרבה זמן, הקרדיט מגיע להם כי אני לא האיש הכי נוח. אני ממשיך במכבי". 

 

בנושא החיזוק הבהיר קרויף כי ינסה להשלים בתוך שבוע, עד לתום מועד רישום השחקנים לשלב הבתים של הליגה האירופית: "ההצעות שהוגשו בקיץ הזה היו הגבוהות ביותר בחמש השנים האחרונות. מקווה שנקבל החלטות נכונות ונהפוך את השבוע האחרון של אוגוסט לשבוע הטוב ביותר של הקיץ".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר מכבי ת"א
שרן ייני
צילום: אתר מכבי ת"א
מומלצים