שתף קטע נבחר

קפטן אמריקה

מאוריציו, שחקנה של מ.ס אשדוד, נרכש בכלל על ידי עירוני ק"ש, אבל פרץ בדרום. החגיגה שלו אחרי כיבוש שערים במהלכה הוא חובש מסכה של גיבור קומיקס, הפכה לאחד הדברים הכי מרעננים העונה בליגת העל

בדקה ה-32 במשחקה הביתי של מ.ס אשדוד נגד הפועל אשקלון לפני שבועיים, קיבלו חובבי הכדורגל הישראלי רגע של קסם. בנוסף לכך שאשדוד שברה בצורת של למעלה מ-450 דקות ללא שער זכות, נס בפני עצמו, הטאלנט הכי גדול בקבוצה, גדי קינדה, בישל את השער בפעולה שאנחנו רגילים לראות בעיקר ביוטיוב.

 

 

קינדה התחפש באותו משחק לברזילאי עם הגבהה בסגנון ראבונה, והברזילאי האמיתי של אשדוד, מאוריציו, התחפש לקפטן אמריקה. החלוץ נגח לרשת ושלף מיד מסכה של גיבור העל, אקט שגנב את הפוקוס מהבישול של קינדה.

 

מאוריציו וקינדה אחרי השער מול אשקלון (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
מאוריציו וקינדה אחרי השער מול אשקלון(צילום: אבי רוקח)

 

בכל זאת, רוב החגיגות בליגת העל הן די בנאליות ולעתים רחוקות הופכות לסימן ההיכר של שחקן מסוים, כפי שקרה ל"אווירון" אלון מזרחי או לשלו מנשה והנעל הטלפונית. 

 

המסכה נשלפה אתמול בפעם השנייה העונה, וזה כבר היה על הבמה המרכזית מול הפועל באר שבע. השער של מאוריציו אמנם לא החזיק מעמד, ואשדוד הפסידה 3:1, אבל קפטן אמריקה עשה את שלו.

 

 (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
(צילום: אבי רוקח)

 

לאחר המשחק מול אשקלון הסביר מאוריציו כי השימוש במסכה נועד לשמח את בנו הקטן, גוטי, המלווה אותו לכל משחק ליגה. גוטי חובב מושבע של דמויות קומיקס והחיבור עם אביו חזק במיוחד.

 

"יש מאמן חדש שנותן גב"

ממבט על העונה של אשדוד, נראה כי הקבוצה עברה מהפכה מאז המינוי של עמיר תורג'מן ועלתה על המסלול הנכון. עד המחזור השישי צברה אשדוד נקודה בלבד ונפרדה משלושה מאמנים שונים, כל אחד מסיבותיו.

 

בתוך כל האנדרלמוסיה הניהולית והמקצועית, הזעזוע האחרון שהנחית את עמיר תורג'מן באשדוד הביא לקבוצה קצת שקט. שחקן העבר של המועדון הנחיל שיטת משחק התקפית יותר שהניבה כבר ארבעה שערים וארבע נקודות בשלושה משחקים, כולל ניצחון ראשון בשבוע שעבר מול בני יהודה.

 

יש גם מסכה כחולה. מאוריציו ובנו גוטי (צילום: פרטי) (צילום: פרטי)
יש גם מסכה כחולה. מאוריציו ובנו גוטי(צילום: פרטי)

 

תורג'מן, שאימן את בית"ר ת"א/רמלה והיה עוזרו של אלישע לוי בנבחרת, הצליח להחיות כמה שחקנים שנראו כבויים תחת ראובן עטר. אחד מאותם שחקנים הוא מאוריציו.

 

החלוץ הברזילאי, שיחגוג בדצמבר הקרוב את יום הולדתו ה-25, הגיע לישראל בינואר 2016 אחרי שעבר במספר קבוצות קטנות בברזיל. הוא הגיע תחילה לקריית שמונה והושאל מיד לאשדוד איתה עלה לליגת העל (שבעה שערים). את העונה שעברה העביר אצל איזי שרצקי (שני שערי ליגה, שבעה בכל המסגרות) והקיץ שב לאשדוד.

 

"אני מרגיש שחזרתי הביתה", אומר מאוריציו. "בכדורגל אנחנו משתפרים משבוע לשבוע ועושים את הכי טוב שלנו על המגרש. אשדוד העניקה לי את הביטחון גם אחרי שעברתי פציעות והייתי פחות טוב, ובגלל זה אני אוהב את המועדון מאוד".

 

תורג'מן. "מאוריציו לקח את ההזדמנות בשתי ידיים" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
תורג'מן. "מאוריציו לקח את ההזדמנות בשתי ידיים"(צילום: ראובן שוורץ)

 

למרות ההתחלה המגומגמת, מאוריציו נחוש להוכיח שההתעקשות עליו הייתה נכונה. הוא התאהב בישראל, משפחתו מלווה אותו לכל משחק, ונראה שעכשיו הוא פורח מחדש.

 

"המאמן (תורג'מן) שינה את המנטליות בקבוצה", הסביר מאוריציו את השיפור ושלח מסר לראובן עטר. "עכשיו יש לנו גב ותמיכה ממאמן שאכפת לו מאיתנו. כשיש לך מאמנים מהסוג הזה, אתה עובד קשה ונותן את חייך במשך כל 90 הדקות". 

 

גם תורג'מן יודע לפרגן למאוריציו בחזרה: "נתתי לכולם הזדמנות שווה כשהגעתי ומי שמוכן לתת ולהשקיע ממה שיש לו - אקח אותו בחשבון. מאוריציו לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, ואני מאוד מרוצה מהדרך שלו. אנחנו מקבלים ממנו תפוקה לא רעה בכלל".

 

סייע בהכנת הכתבה: ירון משעל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים