שתף קטע נבחר

מרכזי מכבי והפועל ניסחו שינוי בתקנון: ימונה נשיא להתאחדות

עופר עיני, שנוטה לא להמשיך כיו"ר ההתאחדות לכדורגל וצפוי להצהיר בישיבת ההנהלה בשני הקרוב על החלטתו, דרש להגדיר את התפקיד הבא שלו כנשיא ולא כנשיא כבוד. המרכזים כבר סיכמו ביניהם עקרונית על הגדרות המשרה החדשה והוכנה טיוטה שאושרה

מרכזי הפועל ומכבי גיבשו ביניהם הסכמות על שינוי בתקנון לטובת איוש תפקיד חדש שלא היה קיים עד כה - נשיא להתאחדות לכדורגל. עופר עיני עשוי להתמנות לתפקיד עם תום הקדנציה שלו כיו"ר, במה שיכול להוציא לפועל את המתווה שנחשף לראשונה ב-ynet ספורט ועשוי להציב את שטרן חלובה בעמדת יו"ר ההתאחדות.

 

עיני התחייב להצהיר בישיבת ההנהלה בשני הקרוב לגבי עתידו. מאחורי הקלעים מופעלים לחצים גדולים מצד גורמים משמעותיים כמו מרכז מכבי, אלונה ברקת ואחרים שימשיך בתפקידו כיו"ר, אולם הנטייה שלו כרגע היא לא להמשיך. עיני מודע לדרישות התפקיד בארבע השנים הקרובות, ואחרי שהצליח במשימת השיקום הכלכלי של ההתאחדות, יחד עם העיסוק הפוליטי בפיפ"א בסוגיית הפלסטינים, היו"ר הבא יידרש להתמקד בעיקר בעניינים מקצועיים ובתשתיות.

 

ימשיך לפעול מול המוסדות הבינלאומיים. עיני בקונגרס פיפ"א (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ימשיך לפעול מול המוסדות הבינלאומיים. עיני בקונגרס פיפ"א(צילום: רויטרס)

 

עיני הרחיב את עסקיו בחו"ל וירצה להתמקד בהם, לכן עלתה האפשרות של מינוי איש מקצוע לצידו, או עזיבתו והפיכתו לנשיא - שיהיה אחראי על הקשר מול משרדי הממשלה ויהיה נציג מול פיפ"א ואופ"א.

 

בישיבת ההנהלה הקרובה יוצג בין היתר הדו"ח של הוועדה לשיפור פני הכדורגל ויובא לאישור. במקרה שעופר עיני אכן יודיע על עזיבה, הוא צפוי שלא להיות חלק מבחירת המאמן הבא, מה שעשוי לעכב מעט את בחירת ועדת האיתור. מרכזי מכבי והפועל, שתומכים בעיני, כבר הכינו טיוטה של השינוי הנדרש בתקנון שיאפשר את קיומו של תפקיד הנשיא החדש. עיני סירב לכך שההצעה תעבור בישיבת הנהלה בעודו מכהן כיו"ר.

 

עיני. ככל הנראה לא ישתתף בבחירת המאמן הלאומי הבא (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
עיני. ככל הנראה לא ישתתף בבחירת המאמן הלאומי הבא(צילום: ראובן שוורץ)

 

מתוכן הטיוטה שהגיע לידי ynet ספורט עולה בין היתר שעיני יוגדר כנשיא, יהיה אחראי על עבודות מול משרדי האוצר, הספורט וראש הממשלה, ויהיה אחראי על עניינים הקשורים למוסדות הבינלאומיים - עבודה שתיעשה בהתנדבות.

 

חמישה חודשים לפני מועד הבחירות ליו"ר ההתאחדות, שטרן חלובה עדיין לא הצהיר כי ירוץ לתפקיד אולם הוא המועמד המוביל גם כעת וזוכה לתמיכה די נרחבת של הקבוצות, בין היתר מצידו של יעקב שחר ועופר עיני עצמו. עיני, שנמצא בקשר רציף עם חלובה, צפוי להיפגש איתו בימים הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדב צנציפר
עופר עיני
צילום: נדב צנציפר
מומלצים