שתף קטע נבחר

הקצין שאהד את מכבי חיפה ומנצ'סטר יונייטד

סגן יפתח שרייר ז"ל, קצין ולוחם בגדוד 101 של הצנחנים, הסביר לחייליו מהי מהות השמירה על הבית לפני שנפל במלחמת לבנון השנייה

סגן יפתח שרייר ז"ל, קצין ולוחם בגדוד 101 של הצנחנים, נפל במלחמת לבנון השנייה סמוך לכפר מרון א-ראס.

 

"המלחמה תהיה קשה, המראות גם כן, אך אנו צודקים במשימתנו, אנו מגינים על המדינה, הבית והמשפחות. אם עליי למות למען המדינה אני גאה למות לצדכם". במילים האלה, רגע לפני הכניסה ללבנון במלחמת לבנון ב-2006, הסביר יפתח לחיילי המסייעת שהיו תחת פיקודו, מה מהות השמירה על הבית. השמירה על המדינה. אבל נדמה שבמילים האלה יפתח בעיקר הסביר - מיהו מפקד.

 

סגן יפתח שרייר ז
סגן יפתח שרייר ז"ל

 

יפתח נולד יחד עם אחיו התאום ירדן ב-1984. הוא למד בבית הספר היסודי "הרצל" והיה חבר בשבט "תדהר" בתנועת ה"צופים". בנעוריו שימש יפתח כמדריך, מרכז ובהמשך כראש גדוד ב"צופים". בחטיבת הביניים והתיכון למד יפתח בבית הספר "חוגים" וסיים אותו כתלמיד למופת. זה לא הפריע לו לאהוד בכל נשמתו את מכבי חיפה ואת מנצ'סטר יונייטד.

 

במרץ 2003, התנדב יפתח לשרת בצנחנים. הוא עבר טירונות כלוחם והמשיך לקורס מ"כים, אותם סיים בהצלחה. משם הדרך לקורס קצינים הייתה מובנת מאליה. יפתח סיים בהצטיינות את קורס הקצינים בנובמבר 2004, והדרך לגדוד 101 הייתה פתוחה בפניו.

 

סגן יפתח שרייר ז
סגן יפתח שרייר ז"ל

 

כשפרצה מלחמת לבנון השנייה ביולי 2006, והגדוד עמד להיכנס ללבנון, ההמולה הייתה גדולה. יפתח לקח פסק זמן, כינס את המחלקה של המסייעת ודיבר איתם על המלחמה שעתידה לפרוץ. יפתח דיבר עם החיילים על ציונות ועל הקרבה, וכך היה.

 

יפתח היה הקצין הראשון מגדוד 101 שנפל בכפר מרון א-ראס ביום א' באב תשס"ו (26.7.2006). בן 21 היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה. הותיר אחריו הורים ושלושה אחים - יריב, יונת ואחיו התאום ירדן.

 

אופיר מזרחי מכבי חיפה יום הזיכרון (מתוך האתר הרשמי של מכבי חיפה)
אופיר מזרחי על קברו של סגן יפתח שרייר ז"ל(מתוך האתר הרשמי של מכבי חיפה)

 

אופיר מזרחי שמע את סיפורו של יפתח ואמר בקול חנוק: "האיש הזה הוא מפקד שצריך ללמוד ממנו על ערכים, על גבורה ועל פטריוטיות. אני עומד ומצדיע ליפתח שרייר, קצין שהוא מקור להשראה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים