שתף קטע נבחר

כך יוכרע הקרב בתחתית בין אשדוד לאשקלון

שתי הקבוצות יפגשו בעימות גורלי ביום ראשון (19:30) בפלייאוף התחתון. האם לניסיון העדיף של יוסי מזרחי על מסאי דגו יש משמעות? ואיזה שחקנים יעשו את ההבדל? הכל לקראת הקרב הגדול נגד הירידה

ביום ראשון הקרוב (19:30) ייפגשו מ.ס אשדוד והפועל אשקלון בקרב הישרדות קריטי באצטדיון הי"א. לאשדודים יתרון של ארבע נקודות על פני יריבתם, כשנותרו שלושה מחזורים לתום העונה. ניצחון במשחק הקרוב יבטיח להם סופית עונה נוספת בליגה הבכירה.

 

לטבלת ליגת העל

 

יוסי מזרחי התייחס הבוקר (שישי) במסיבת העיתונאים למשחק: "לא צריך להיות מבין גדול בכדורגל כדי לדעת מה החשיבות המשחק הזה. מספיק להסתכל על הטבלה. במצבים כאלה צריך לחזור ליסודות וזה מה שאני מנסה לעשות בימים הספורים האלה כשאני מאמן פה".

 

יוסי מזרחי. לא חושב שלניסיון יש משמעות (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
יוסי מזרחי. לא חושב שלניסיון יש משמעות(צילום: אבי רוקח)
על הפלאשבק מהפעמים הקודמות בהן נקרא לצו 8 באשדוד אמר המאמן החדש-ישן: "ההיסטוריה לא שווה אפילו רבע נקודה. זה דור אחר ושחקנים אחרים, וצריך לדעת להיכנס טוב לראש שלהם ולהתפלל".

 

מזרחי דיבר גם על פערי הניסיון בינו לבין מאמנה הצעיר של אשקלון, מסאי דגו. "במשחק מסוים אין השפעה לניסיון של המאמן. זה מעבר למשחק ליגה רגיל ויש משמעות לדברים הקטנים של הכדורגל. משחקים כאלה יכולים להיות מוכרעים ממצב נייח או טעות לא מחויבת של שני הצדדים. אתה יכול לכוון את השחקנים, אבל אי אפשר לדעת איך יתפתח המשחק".

 

מסאי דגו. רוצה ניצחון שני באשקלון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מסאי דגו. רוצה ניצחון שני באשקלון(צילום: אורן אהרוני)

 

אשדוד מגיעה בסגל חסר למדי, בלי מאוריציו (הרחקה), גדי קינדה, בלסינג אלקה משה אוחיון ויובל יעקובוביץ' (פצועים). הרכב משוער: יואב ג'רפי; טום בן זקן, איגור פיליפנקה, ויקטור גנב, ניר ברדע; קרלו ברוסיץ', וובה בראון, תום מונד; חן עזריאל, אור אינברום, דין דוד.

  

אצל האשקלונים נמצא מירקו אורמוש הפצוע בספק גדול. הרכב משוער: דלה איינוגבה; אייל משומר, בראניסלב יובאנוביץ', אבי מלכה, שי חדד; מושיקו לוגסי, רודי חדד, מילאן סמיליאניץ, סער בנבנישתי; דוד מנגה, טל איילה.

 

אחד על אחד - המצ'אפים המרכזיים במשחק

בכדי לאמוד את סיכויי שתי הקבוצות לקראת המשחק הלוהט, הנה כמה מהמאצ'-אפים הבולטים בין הקבוצות, שעשויים להכריע את ההתמודדות:

 

שחקני המפתח: אשדוד ואשקלון אחראיות ביחד על 49 שערי ליגה בלבד שכבשו ב-60 משחקי ליגה (פחות ממאזנן של ארבע קבוצות בודדות בליגת העל). כדי לשפר את הנתון הזה התחזקו הדרומיות בשני שחקנים, שבעונה שעברה היו מרכזיים במסעות ההישארות שלהן. באשדוד החזירו בינואר את אור אינברום, שניסה את מזלו מעבר לים בגנט ובמאריבור ללא הצלחה.

 

מהעבר השני, החזירו האשקלונים את דויד מנגה, שהגיע בינואר שעבר, כשהקבוצה הייתה עמוק מתחת לקו האדום, כבש שני שערים והיה שותף מלא להישארות של יובל נעים עם הקבוצה. העונה, מנגה חזר מהליגה האזרית ובינתיים עומד על שער ליגה אחד, אותו כבש בהפסד 2:1 למכבי חיפה לפני שבועיים. עבור אינברום שני שערי הליגה שכבש בבית, סידרו ניצחונות נדירים עבור אשדוד, 1:2 על מכבי חיפה ו-2:3 מול הפועל עכו.

 

אור אינברום. חזר כדי לנסות ולהושיע (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
אור אינברום. חזר כדי לנסות ולהושיע(צילום: אבי רוקח)

 

מתחת לרדאר: כאן, נדבר על שני שחקנים משמעותיים נוספים ופחות מדוברים. בצד האשדודי מדובר בשחקן הכנף בנצי מושל. מושל, בן גילם של גדי קינדה, ניב זריהן ואינברום, לא הצליח לצוד

את עיניי המועדונים הבכירים, אך אל תטעו - הקשר יגרום ללא מעט כאב ראש למסאי דגו. בצד השני, ההפתעה הגדולה היא סער בנבנישתי.

 

הקשר בן ה-26 שגדל בראשון לציון, ועבר בהפועל תל אביב וברעננה, הגיע לאשקלון העונה די במקרה, לאחר סגירת חלון העברות בקיץ, כאשר נחשב לשחקן חופשי ובא להיבחן אצל יובל נעים. לא עברו יותר מכמה שעות והוא כבר הוצג במדי הקבוצה, ולאחר מסכת הפציעות שפקדה את אשקלון בתקופה האחרונה, קיבל את ההזדמנות בהרכב וניצל אותה, עם יכולת טובה ושני שערי ליגה עד כה.

 

נקודת התורפה: בעונה שעברה היו יואב ג'רפי ודלה איינוגבה מהאחראים הבלעדיים להישרדות קבוצותיהם בליגת העל. נכון שאם להפועל תל אביב לא היו מופחתות 9 נקודות אשקלון הייתה היום בליגת המשנה, אך השוער הניגרי היה פשוט נהדר אשתקד. ג'רפי היה השוער שספג הכי מעט, למעט דודו גורש ופרדראג ראייקוביץ', אך העונה שני השוערים הדרומיים לא בשיאם. לזכותו של האשדודי ייאמר שרק באמצע העונה הוא חזר מפציעה ממושכת. טעות קטנה של אחד מהם עלולה להיות מכרעת. 

 

דלה איינוגבה. כל טעות קטנה יכולה להכריע את העונה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דלה איינוגבה. כל טעות קטנה יכולה להכריע את העונה(צילום: עוז מועלם)

 

כבוד המאמן: עד לפני כמה ימים היינו בטוחים שעל הקווים יעמדו שני מאמנים חסרי ניסיון, אבל באשדוד החליטו לשנות כיוון. עמיר תורג'מן המקומי הוחלף בשועל הקרבות יוסי מזרחי, שחזר לקדנציה רביעית במועדון. גם בעונת 2007/2008 הגיע מזרחי שלושה מחזורים לסיום העונה במטרה להציל את הקבוצה, שהייתה עמוק במקום האחרון עם 30 נקודות והצליח לעשות את הבלתי יאומן עם שלושה ניצחונות. ניצחון אחד בלבד אמור להספיק הפעם. באשקלון לעומת זאת, תלו המון תקוות במסאי דגו הצעיר, שהיה אמור להעלות את כפר סבא לליגת העל, אך פוטר בבושת פנים, למרות הצלחה גדולה. באשקלון הוא עומד עד כה עם ניצחון אחד בלבד משמונה משחקים, וקשה לראות איך יצליח להערים על מזרחי הוותיק במאבק הישיר.

 

הקהל: שתי הקבוצות לא ממלאות את האיצטדיונים הצנועים שלהן, אך הדריכות בקרב האוהדים לקראת המשחק ביום ראשון גבוהה מתמיד. באשקלון היה זה ראש העיר, תומר גלאם, שלקח על עצמו את היוזמה לרכוש כרטיסים עבור האוהדים המקומיים, ולסבסד חצי מהמחיר (מ-50 שקל ל-25). גם אוהדי קבוצת הכדורסל של העיר, שנאבקת בימים אלו על העלייה לליגה הלאומית, נרתמו למשימה, ובאשקלון מבטיחים תצוגת עידוד מרשימה ביותר שתדרבן את השחקנים. גם באשדוד יצאו בקמפיין נאה. כל אוהד שיגיע עם חולצה באדום-צהוב ייכנס חינם. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
יוסי מזרחי
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים