שתף קטע נבחר

חוקרים קוראים: לעודד זקנים להגיע למגרשים

לפי מחקר חדש, רמת אלימות האוהדים וגילויי השנאה שלהם במגרשי הספורט יורדת ככל שגילם עולה. המסקנה: סבים וסבתות יכולים לשמש דוגמה חיובית לצעירים

להחזיר את סבא וסבתא למגרשים: חוקרים קוראים לעודד אוכלוסייה מזדקנת להגיע למגרשי הספורט, בעקבות מחקר חדש שמצביע על כך שככל שאנשים מתבגרים הם מווסתים את רגשותיהם בצורה יעילה יותר. בהתאם לכך, החוקרים מצאו שבגילים מאוחרים אנשים דיווחו על רמות נמוכות יותר של שנאה, ולכן על רמה פחותה של אלימות.

 

המחקר חדש בוצע על ידי ד"ר ענת תודר אלון מהמרכז האקדמי פרס וד"ר תמר איצקסון מאוניברסיטת בן גוריון, ופרופ' אביחי שוב-עמי מחברת היעוץ העסקי-שיווקי USP ניהול. לפי תוצאות המחקר, בעוד שבכלל האוכלוסייה רמות גבוהות של הזדהות מגבירות את רמות האלימות של האוהדים ואת הנכונות שלהם לקבל אלימות מילולית ופיזית במגרשים, בקרב האוכלוסייה המזדקנת לא מתקיים קשר זה. למרות ההזדהות הגוברת בתחרויות הספורט, רמות האלימות באוכלוסייה הזו דווקא יורדות.

 

רוב המאמץ השיווקי של תעשיית הספורט מופנה לצעירים בגילי 20 עד 35, אך החוקרים קוראים לשים דגש דווקא על האוכלוסייה המזדקנת. מעבר לכך שהאוכלוסייה הזו בעלת משאבים, זמן ואנרגיה, לטענת מבצעי המחקר סבים וסבתות יכולים להעביר לנכדיהם הצעירים ערכים ונורמות התנהגות.

 

החוקרים טוענים שמשווקים ומנהלים של מועדוני ספורט צריכים לעודד את האוכלוסייה המבוגרת להגיע למגרשים ולעודד באמצעות תוכניות שממוקדות בקהלים האלה. לטענתם, אחת הדרכים לעשות את זה היא קידום תחושת השייכות של אוהדים מזדקנים על ידי חיזוק ההיסטוריה והמסורת של הקבוצה, באמצעות הדגשת ערכים מסורתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אוהדים בגמר הגביע
צילום: אורן אהרוני
מומלצים