שתף קטע נבחר

רפורמת הזרים בליגה הלאומית

על פי החלטת מינהלת הליגות, כל קבוצה תוכל לרשום עד שני שחקנים זרים החל מהעונה הבאה במקום שלושה העונה. עוד נקבע שכל מועדון יחויב לכלול בטופס המשחק לפחות שישה שחקנים בגילאי 23 ומטה. נשים וילדים עד גיל 8 ייכנסו חינם למגרשים. יו"ר המינהלת ארז כלפון: "רגע חשוב עבור הליגה הלאומית"

 

מינהלת הליגות הודיעה היום (שלישי) על ביצוע רפורמה בליגה הלאומית, במסגרתה מספר הזרים בכל קבוצה יקטן בהדרגה לאחד וישולבו יותר שחקנים צעירים ישראלים בסגל.

 

 

על פי התוכנית במהלך עונת 2018/2019 כל קבוצה תהיה רשאית לרשום עד שני שחקנים זרים (במקום שלושה העונה) - ובעונת 2019/2020 כל קבוצה תהיה רשאית לרשום רק שחקן זר אחד. בנוסף יושם יותר דגש על שחקנים צעירים: ב-2018/2019 כל קבוצה תחויב לרשום בטופס המשחק לכל הפחות שישה שחקנים בגילאי 23 ומטה. בעונה שלאחר מכן המספר הזה יגדל לשבעה וכעבור שנתיים לשמונה. הנהלת ההתאחדות לכדורגל אשר תתכנס סוף החודש אמורה לדון בהחלטת המנהלת וככל הנראה לאשר אותה בתקנון.

 

יו"ר מינהלת הליגות ארז כלפון (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל) (צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)
יו"ר מינהלת הליגות ארז כלפון(צילום: מינהלת הליגות לכדורגל)

 

"המהלך נעשה במטרה לקדם את מעמד שחקן הכדורגל הישראלי בכלל, ושילובם של שחקנים צעירים בתחרויות מקצועניות בפרט ובתיאום עם ארגון השחקנים", נמסר מהמינהלת. בנוסף, כדי לעודד הגעה למגרשים תתאפשר החל מהעונה הבאה כניסה חינם לנשים ולילדים עד גיל 8.

 

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: "זהו רגע חשוב עבור הליגה הלאומית המתחילה במסע למיצובה כליגה ישראלית, מרגשת וצעירה. ברצוננו להעצים את חוויית הצפייה של ילדים, נשים ומשפחות וזאת לצד יצירת חממת גידול לשחקנים ישראלים צעירים. אנחנו מאמינים כי המהלך יעודד את ההשקעה בשחקני בית, שילובם ויצירת זהות קהילתית חזקה של המועדון. כלפון הוסיף עוד: "אני רוצה להודות למנהלי המועדונים שהתאחדו כולם לקידום הרפורמה החשובה הזאת, תוך ראייה ארוכת טווח של קידום הכדורגל הישראלי ורצון כנה להצעיד את הליגה הלאומית קדימה".

 

 

היוזמה החדשה כבר זכתה לשבחים בקרב מספר רב של קבוצות ליגת העל. לדברי גורם באחת הקבוצות, העובדה שמידי שנה נפלטים שחקנים מוכשרים מקבוצות הנוער ואינם מוצאים עצמם בקבוצות אחרות מלבד אולי בליגות הנמוכות, מהווה הפסד לכדורגל הישראלי. מי שפועלת באופן דומה כבר מספר עונות היא מכבי תל אביב שמשתפת פעולה עם בית"ר תל אביב/רמלה והחל מהעונה הבאה גם עם רמת השרון, ומעבירה אליהן שחקנים שסיימו את גיל הנוער. גם מכבי חיפה השאילה העונה מספר גדול של שחקנים לקבוצות אחרות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
הפועל חדרה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים