שתף קטע נבחר

נפסל מינוי שינו זוארץ ליו"ר ההתאחדות: "מכבד את ההחלטה"

המועמד היחיד לתפקיד לא אושר על ידי חברי ועדת הכשירות שהחליטו לפסול אותו בעקבות זיקתו למכבי פתח תקווה והפועל מרמורק: "אמשיך לשרת את הכדורגל הישראלי". סגן ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך, הוא המועמד החדש

שער
שער "ידיעות אחרונות". נכשל במבחן(מתוך "ידיעות אחרונות")

שער
שער "ידיעות אחרונות". נתנו את ההחלטה(מתוך "ידיעות אחרונות")

 

מינויו של שינו זוארץ ליושב ראש ההתאחדות לכדורגל נפסל, כך החליטה הערב (שני) ועדת הכשירות של ההתאחדות עקב הזיקה שלו למכבי פתח תקווה והפועל מרמורק.

 

"אני מודה לקבוצות הכדורגל בישראל על תמיכה אדירה של למעלה מ-93 אחוז במועמדותי לתפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל", הגיב זוארץ להחלטה. "אני מכבד את החלטת הוועדה. אני אוהב את הכדורגל הישראלי ואשמח לשרת אותו בעתיד".

 

  

שינו זוארץ התאחדות לכדורגל (צילום: ראובן שוורץ)
נפסל. זוארץ במשרדי ההתאחדות(צילום: ראובן שוורץ)

 

כפי שנחשף ב-ynet ספורט מוקדם יותר הערב, בשיחות סגורות של חברי ועדת הכשירות נשקלה פסילתו של זוארץ: "יש בעיה קשה לאשר את המינוי. מבחינתנו הוא דמות שניהלה את מכבי פ"ת, כולל מינוי מאמנים והחתמות שחקנים. קשה להאמין שנאשר את המינוי"

 

"בנסיבות שהובאו לפנינו התרשמנו איפוא שלמועמד קיימת זיקה לכל הפחות לקבוצת מכבי פ"ת בשנתיים האחרונות שקדמו למועד הגשת המועמדות", נכתב בהחלטת הוועדה. "מדובר בזיקה משמעותית שיש בה משום קשר דו כיווני בינו לבין הקבוצה ואורגניה, כאשר גם האוהדים, השחקנים, המאמנים ובעלי התפקידים בקבוצה, כמו גם התקשורת, מודעים לה והם עושים בה שימוש מעת לעת כפי שהעיד על כך המבקש בבקשתו".

 

עוד נכתב: "יתרה מזאת, המעורבות המשמעותית של המועמד בניהול בפועל של קבוצת מכבי פ"ת, כפי שלמדנו עליה, יש בה אולי אף לעורר שאלה לגבי היתכנות של ניגוד עניינים, אך לנוכח המסקנה אליה הגענו, לא מצאנו לנכון להכביר במילים בעניין זה ונמנענו מלקבוע מסמרות בעניין זה. בכך עשה מתקין בתקנות שהצדק גם ייעשה וגם ייראה וכל עוד הוראת הסעיף מצויה בתקנון הנוכחי של ההתאחרות, יש לפרשה כלשונה וכך אנו מורים".

 

"המועמד הודה בהגינותו שהוא נוהג לעתים גם להתבטא באופן שעלול ליצור רושם שמכבי פ"ת שייכת לו למרות שאין הוא מוסמך לחייב את הקבוצה בהחלטותיו. עינינו הרואות: המועמד מעורב מאוד לפי טענותיו שלו בניהול מכבי פ"ת, למרות שאין הוא נושא בכל תפקיד רשמי מטעמה. בדיון שנערך לפנינו ניסה אמנם המועמד להמעיט ככל האפשר בתיאור מעורבותו בהתנהלות מכבי פ"ת אך הנטען בבקשתו מדבר בעד עצמו והדברים ברורים".

 

לסיום נכתב: "על כן הגענו לכלל מסקנה כי לא נוכל לאשר את מועמדותו של מר משה זוארץ לכהונת יו"ר ההתאחדות לכדורגל לעת הזו, משמצאנו כי יש לו זיקה לפחות לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות במהלך השנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות וכי זיקה זו משמעותית היא והיא מקרינה גם על שאר אמות המידה המפורטות בתקנון ההתאחדות לכדורגל".

  

חברי ועדת הכשירות ושינו זוארץ (צילומים: הרשות השופטת, אלעד גרשגורן, אורן אהרוני)
חברי ועדת הכשירות ושינו זוארץ(צילומים: הרשות השופטת, אלעד גרשגורן, אורן אהרוני)

 

"המבקש, מר משה זוארץ, תמך את בקשתו בתצהיר שבו הצהיר שלא הורשע בעבירה פלילית, למעט בעבירות תנועה מסוג ברירת קנס, צירף פירוט קורות חיים וכן מכתבי תמיכה של קבוצות כדורגל מרחבי הארץ. יאמר מיד - המועמד הרשים אותנו בקורות חייו, מהן עולה כי הוא מנכ"ל ובעלים של חברה גדולה ורווחית ומנהל פעילות פילנתרופית עשירה במקביל לעבודתו. משכך, נחה דעתנו כי המועמד אכן בעל רקע וניסיון עשיר בניהול שעשויים לסייע לו במילוי התפקיד מושא הבקשה בהצלחה".

 

"עוד נתנו דעתנו לכך שלמעלה מ-90 אחוזים מבעלי זכות הבחירה (1,145 מתוך 1,240 בעלי זכות בחירה) חתמו על כתבי תמיכה במועמד ותמיכה זו הרשימה אותנו ביותר".

 

בעקבות פסילתו של זוארץ, עלה שמו של סגן ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, והוא נחשב למועמד המוביל לתפקיד.

 

סעיף 19 בתקנון ההתאחדות קובע כי "תפקידי הוועדה הינם לבחון את המועמד בהתייחס לאמות המידה המפורטות להלן ולקבוע האם יש בהן כדי למנוע ממנו מלכהן בתפקיד היו"ר: האם למועמד הייתה זיקה לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות במהלך השנתיים שקדמו למועד הגשת המועמדות".

 

רז קינסטליך ()
רז קינסטליך

 

 

זוארץ, שנעזר בסוללת עורכי דין לקראת הדיון, השיב לשאלות הרבות שהוצגו בפניו במהלך שעה וחצי של שיחה. גורמים משפטיים מטעמו טענו כי "רגע שהוקמה המינהלת, שיש לה יו"ר שאחראי על הליגות המקצועניות, נושא הזיקה אפילו לא רלוונטי. יו"ר ההתאחדות אחראי על ליגות נמוכות, נבחרות, נוער ונשים".

 

בתצהיר שהגיש הבהיר זוארץ כי על פי העצה המשפטית שקיבל בפעילותו בכדורגל אין זיקה ברורה מאחר שהוא שימש כספונסר בלבד. לטענתו, גם אם הייתה זיקה, מדובר בזיקה חלשה שאין בה כדי למנוע ממנו את תפקיד היו"ר משום שהוא לא מילא תפקיד רשמי כמו חבר הנהלה.

  

 

ועדת האיתור שהתכנסה אתמול אמנם החליטה לנסות ולסגור עם האוסטרי

וילי רוטנשטיינר כמנהל הטכני החדש, אלא שמראש בהתאחדות היו מאוד זהירים עם ההודעה, כשהבהירו כי "ינסו למצות את התהליך מולו".

 

היום התכנסה הוועדה לדיון נוסף על מנת לקבל עדכונים בנוגע למגעים שהסתבכו עם האוסטרי. לא מדובר בעניין כלכלי, השכר ינוע בין 300-250 אלף אירו והוא ידוע לשני הצדדים מראש. נראה כי הפערים קשורים בעניינים אישיים, כאלו שעשויים להשפיע על מידת הגעתו לארץ וכיו"ב. במידה והאוסטרי לא ימונה, האיטלקי פיליפו גאלי בכל מקרה לא ימונה במקומו ויחפשו מועמד אחר.

 


פורסם לראשונה 04/06/2018 20:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
שינו זוארץ
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים