שתף קטע נבחר

במכבי ת"א מבטיחים: נישאר הקבוצה עם התקציב הכי גבוה

למרות העונש שקיבלה בעקבות הפרה של חוקי הפייר-פליי, המנכ"ל בן מנספורד משדר עסקים כרגיל: "הסנקציות לא חמורות, אנחנו תחרותיים ונישאר כאלה. נוכל להביא שחקנים חדשים רק במידה שנמכור שחקנים מהסגל הקיים". בפעם הראשונה בעידן מיץ' גולדהאר: הקבוצה תנסה לגייס ספונסר

אחרי שמכבי תל אביב עברה בפעם השנייה על תקנון הפיירפליי הפיננסי, גזרה עליה אופ"א הגבלות משמעותיות לקראת העונה הבאה. המועדון יתנהל תחת פיקוח הדוק ביותר מכיוון שחרג מגירעון אפשרי של עד 30 מיליון אירו בשלוש שנים.

 


 

לפי המנכ"ל בן מנספורד, החריגה של מכבי ת"א מחוקי הפייר-פליי הפיננסי מסתכמת בסכום חד-ספרתי ולא עוברת את 10 מיליון האירו. לטענתו מכבי תל אביב תציב את התקציב הגבוה ביותר בעונה הבאה, אך בשל המגבלות הוא יקטן. "הסנקציות לא חמורות, אנחנו תחרותיים ונישאר כאלה", אמר מנספורד. "ממשיכים הלאה". בפעם הראשונה בעידן מיץ' גולדהאר הקבוצה תנסה לגייס ספונסר.

 

מכבי קיבלה את ההגבלות אחרי שיחות מול גוף הפיקוח הפיננסי על המועדונים של אופ"א (CFCB) בהתאם לתקנון הרישוי. כעת הקבוצה תיאלץ למכור שחקנים ולהתנהל בתקציב שרק במסגרתו תוכל לצרף שחקנים בחלון ההעברות. לא מדובר רק בשכר, אלא גם בהעברות חופשיות, החזרת שחקנים מושאלים ובוודאי שהעברות בתשלום.

 

בשל כך תנסה סגנית האלופה למכור את פרדראג ראיקוביץ', עבורו היא קיבלה הצעה בסך 1.7 מיליון אירו, אבל מעוניינת למכור אותו ב-5 מיליון יחד עם וידאר קיארטנסון. ההערכה היא שמכבי ת"א תזדקק לפחות ל-8 מיליון אירו על מנת להתנהל בשוק ההעברות הנוכחי. מנספורד טען לגביהם כי אם במועדון לא יקבלו עבורם הצעות טובות הם לא יימכרו. ניק בלקמן יעזוב לדרבי ואופיר דודזאדה ישחק בגנט.

 

הקבוצה תוכל לצרף שחקנים, אם על ידי רישומם בהעברה חופשית, החזרת מושאלים או רכישת שחקנים חדשים במסגרת הגבלות התקציב.  עידן ורד, שעליו נאבקות מכבי חיפה והפועל באר שבע, לא יגיע. "אין שלט 'מכירה' על שחקנים", הוסיף מנספורד. "נוכל להביא שחקנים חדשים רק במידה שנמכור שחקנים מתוך הסגל הקיים".

 

מיץ' גולדהאר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
מיץ' גולדהאר(צילום: עוז מועלם)

 

כבר עתה ההגבלות מקשות על התנהלות המועדון, שהציע לקבוצות לרכוש מהן שחקנים ולשלם עבורם רק בשנה הבאה. הצעה כזו הופנתה לבית"ר ירושלים תמורת ורד, אבל אז

הובהר שהדבר לא יהיה אפשרי. כעת, עד שלא יתברר עתידם של השוער הסרבי והחלוץ האיסלנדי יתקשו במועדון לבצע מהלכים. כמו כן, כמות השחקנים אותם יורשה המועדון לרשום למשחקי הליגה האירופית בעונת המשחקים הקרובה תוגבל ל-22 בלבד במקום 25. בנוסף לכך, מכבי תל אביב נקנסה ב-200 אלף אירו שינוכו ע"י אופ"א מתוך המענקים העתידיים עבור השתתפות בגביעי אירופה.

 

המועדון מחויב לחזור בתוך שלוש שנים לגבולות הגירעון המותר (30 מיליון אירו). עבור כל עונה הוגדרו לו יעדים פיננסיים ואם לא יעמוד בהן הוא עשוי לספוג עונשים נוספים.

 

בהודעה שפרסמה מכבי תל אביב נמסר: "תכנית ההתייעלות שהציג המועדון ואושרה על ידי אופ"א, הינה תכנית ארוכת טווח, הגיונית ומציאותית שתאפשר למכבי ת"א שינוי הדרגתי, מפוקח ויעיל תוך שמירה על מטרתו האולטימטיבית להישאר מועדון הכדורגל המוביל בישראל. המטרה העיקרית של הסכם פשרה זה היא להבטיח כי המועדון יעמוד בגרעון השוטף בהתאם לתקנון ה-'פייר פליי' הפיננסי (CLFFP). עקרונות ה-'פייר פליי' של אופ"א, מבקשים להבטיח כי מועדוני כדורגל יתנהלו תחת מגבלות פיננסיות במסגרתן עליהם להגיע לכדי גרעון פיננסי תוך הגבלת הגרעון המצטבר בפרק זמן של שלוש שנים בסכום שלא יעלה על 30 מיליון אירו".

 

גולדהאר ומנספורד צופים במשחק (צילום: עוז מועלם)
גולדהאר, מנספורד ואנגלידיס(צילום: עוז מועלם)

 

ביום ראשון הקרוב תחזור מכבי תל אביב לאימונים. המאמן ולדאדן איביץ' מחפש זרים בעמדות הבלם, מגן שמאלי, חלוץ וקשר קדמי.


פורסם לראשונה 14/06/2018 07:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מיץ' גולדהאר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים