שתף קטע נבחר

"ההחלטה להעביר את המשחק לירושלים הייתה של קומטק"

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי, התנער מאחריות משרדו על ההחלטה להעביר את משחק הידידות בין ישראל לארגנטינה מחיפה לטדי. במכתב תשובה לתנועה לאיכות השלטון כתב: "סוגיית מיקום המשחק הייתה בידי היזם בלבד", זאת על אף שהמשרד הציע להקצות 2.7 מיליון שקלים לטובת העניין

"ההחלטה לקיים את המשחק באצטדיון טדי הייתה של היזם, יחד עם ההתאחדויות לכדורגל בישראל ובארגנטינה והיזם הארגנטינאי" - זה עיקר התשובה במכתב שהגיע בלעדית ל-ynet ספורט, שהעביר היום (חמישי) מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי לפנייתה של התנועה למען איכות השלטון, בנוגע לקשר של המשרד הממשלתי להעברת משחק הידידות שתוכנן להתקיים בין ישראל לארגנטינה מחיפה לירושלים.

 

בסופו של דבר ההתאחדות הארגנטינאית החליטה לבטל את המשחק ימים ספורים לפני שהוא היה אמור להתרחש. זה קרה אחרי לחץ פוליטי מצד ארגוני החרם נגד ישראל ומצד ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית. לאחר מכן הושמעו טענות על כך ששחקני נבחרת ארגנטינה, ובהם לאו מסי, ספגו איומים על חייהם - אך לא הוצגו ראיות לכך.

 

מנכ
יוסי שרעבי. גלגל את הכדור לעבר דני בנעים(צילום: אורן אהרוני)

 

"כל סוגיית ההחלטה היכן לקיים את המשחק בוצעה על ידי היזם (חברת קומטק) מול ההתאחדות הארגנטינאית לכדורגל, ועל ידו בלבד", כתב שרעבי. בכך למעשה משרד התרבות והספורט מתנער כעת מהבקשה שלו להעביר את המפגש לירושלים ושם את האחריות כולה על היזם דני בנעים.

 

אלא שראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא אחרת בעניין בזמנו כשאמר: "ההחלטה להעביר את המשחק לירושלים לא הייתה שלי. אני לא פניתי או ביקשתי שהמשחק יעבור לירושלים. אני לא יודע מה היו הלחצים שהופעלו. מירי רגב ביקשה ולא דרשה להעביר את המשחק לירושלים". השרה מירי רגב מסרה את גרסה אחרת באותה עת: "ראש הממשלה הוא זה ששלח מכתב לנשיא ארגנטינה מאקרי לפני ארבעה חודשים בבקשה להגיע לשחק בירושלים".

 

אלה העובדות: על פי התוכנית המקורית המשחק אמור היה להתקיים בטדי, אלא שאז היזם קיבל הצעה מעיריית חיפה ומשפחת עופר שרצו להעביר אותו לאצטדיון בחיפה, בתמורה לסיוע של שלושה מיליון שקלים. כשמירי רגב שמעה על המעבר הצפוי לחיפה, היא הפעילה מכבש לחצים כדי שהמשחק יחזור לירושלים והציעה לתגמל את היזם ב-2.7 מיליון שקלים מתקציב ממשלתי, כשגם יואב הורוביץ ממשרד ראש הממשלה ביקש מהיזם להחזיר את המשחק לבירה.

 

שרעבי טען במכתבו: "במסגרת דיוני מינהלת השבעים על קיום משחק הידידות, בדיון אחד ב-18 במרץ, הוחלט לשבץ אותו בתאריך הייעודי במסגרת הפעילויות והאירועים לשנת השבעים למדינה". על הבקשה של התנועה לאיכות השלטון לפרט את העלויות של המפגש, הגיב: "למשרד לא היה כל חלק בחישוב עלויות אירוח משחק הידידות".

 

מסי (צילום: AFP)
מסי. לא הגיע לישראל בסופו של דבר(צילום: AFP)

 

על סאגת הכרטיסים הוסיף שרעבי: "אין בידי המשרד המידע המבוקש, ממליצים לפנות להתאחדות לכדורגל ולחברת לאן כרטיסים. יודגש כי עובדי משרד התרבות והספורט ויתרו על האפשרות לרכוש כרטיסים למשחק במסגרת פעילות הרווחה לעובדי המשרד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יוסי שרעבי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים