שתף קטע נבחר

מחפשות בית

לקבוצות הישראליות שנשארו באירופה נותרו עוד שלושה סיבובים כדי לסדר לעצמן מקום בשלב הבתים בליגת האלופות או בליגה האירופית. היום הן יגלו מי תהיה היריבה בשלב הבא, אם כמובן יגיעו אליו

היום בצהריים (שני) ידעו שלוש הקבוצות הישראליות שנותרו במפעלים האירופיים מי יהיו היריבות הבאות שלהן במוקדמות ליגת האלופות והליגה האירופית. או יותר נכון, היריבות הבאות-באות, כיוון שכדי לפגוש את אלה מולן יוגרלו היום צריכות הפועל באר שבע, מכבי תל אביב והפועל חיפה לעבור סיבוב נוסף שייפתח השבוע. הגרלה רודפת הגרלה, משחק רודף משחק, והעונה הדרך לחורף אירופי ארוכה וקשה הרבה יותר.

 

בית"ר ירושלים מעדה ראשונה, כשהודחה מול יריבה נחותה ממנה על הנייר והשאירה את הכדורגל הישראלי עם שלוש קבוצות שמחפשות בית חם. בכל אחת משתי העונות הקודמות היו לישראל שתי נציגות בליגה האירופית, באר שבע ומכבי ת"א, ועונה קודם לכן שיחקו הצהובים בשלב הבתים של ליגת האלופות.

בן ביטון ואלירן עטר. כולם רוצים חורף חם (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
בן ביטון ואלירן עטר. כולם רוצים חורף חם(צילום: ראובן שוורץ)

 

ארוכה הדרך לצ'מפיונס

בשנתיים האחרונות לא הצליחה אלופת ישראל להפיק מצלחת האליפות את צלילי מנגינת ליגת האלופות. העונה יש לה משוכה אחת יותר מבעבר, והמטרה שלה היא להצליח בניסיון השלישי. היא חלפה בקלות מעל פלורה טאלין, אבל יש עוד שלושה סיבובים בדרך לארץ המובטחת. הראשון יתחיל מחר מול יריבה חזקה יותר - דינמו זאגרב הקרואטית.

 

על הנייר זאגרב עדיפה מעט על באר שבע, אבל לפחות במשחק הראשון בזאגרב יחסרו לה כמה שחקנים מובילים, כך שאלופת ישראל, שנחתה אתמול בקרואטיה, יכולה לנצל זאת לטובתה. הסיכויים נוטים טיפה לכיוון הקרואטים, אבל בהתחשב במצב הנוכחי, כולל העובדה שעדיין אין תיאום בין השחקנים החדשים של דינמו, ייתכן שנראה מאבק צמוד.

 

כאמור, כבר היום בצהריים יגלו באר שבע וזאגרב מי תהיה היריבה הבאה של המנצחת. יש שש אפשרויות, והקשה ביותר היא ככל הנראה זלצבורג (אוסטריה), שהעפילה ישירות לשלב השלישי. היריבות האפשריות הנוספות, שעוד צריכות לעבור סיבוב נוסף בעצמן, הן סלטיק (סקוטלנד), לגיה ורשה (פולין), לודוגורץ (בולגריה), אסטנה (קזחסטן) וקראבך (אזרבייג'ן). מובן שאם אחת הקבוצות האלה תודח בשלב הנוכחי, באר שבע תשחק בסיבוב השלישי מול זו שתנצח אותה.

 

מאור מליקסון וחנן ממן חוגגים (צילום: עוז מועלם)
מליקסון וממן. זלצבורג וסלטיק בין היריבות האפשריות(צילום: עוז מועלם)

 

הסיבוב הרביעי והאחרון יכול לכלול אותן הקבוצות, בתוספת פ.ס.וו איינדהובן (הולנד) החזקה שתצטרף להתמודדות. חשוב לציין שאם באר שבע תנשור ממוקדמות הצ'מפיונס, לא משנה באיזה שלב, היא תעבור להתמודד על מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית.

 

מכבי תל אביב: החיים כמדורגת

גם מכבי ת"א עברה סיבוב אחד מתוך ארבעה, אבל מעבר לכך שמדובר במפעל שעל הנייר קל יותר להגיע לשלב הבתים שלו, עומדת לזכותה גם העובדה שתהיה מדורגת לכל אורך הדרך, כנראה. בהגרלה היום תהיה מכבי אחת המדורגות, וסיכוי גבוה שכך יהיה גם בהגרלת הסיבוב האחרון. כיוון שהסיבוב השני עדיין לא שוחק, האפשרויות בהגרלת השלב הבא עצומות, אבל כמות זו תצומצם לפני ההגרלה.

 

בין השאר יכולה מכבי לקבל קבוצות בעלות שם גדול כמו היידוק ספליט (קרואטיה), ויטסה (הולנד) או ברונדבי (דנמרק). היא עשויה להיות מוגרלת מול קבוצות מליגות טובות, או לפחות כאלה שלא נופלות מישראל, כמו אוקראינה, טורקיה, פולין, יוון, שווייץ ואוסטריה. היא יכולה גם לזכות ביריבה נחותה ממנה כמו קוסטנאי (קזחסטן), טרנצ'ין (סלובקיה) ועוד.

 

מכבי תל אביב פרנצווארוש  (צילום: אורן אהרוני)
עטר וריקן. משימה אפשרית בהחלט(צילום: אורן אהרוני)

 

קודם לכן, ביום חמישי הקרוב, תנסה מכבי לנצח במשחק הראשון מול רדניצקי הסרבית, שחוזרת לאירופה אחרי יותר משלושה עשורים בזכות עונה מצוינת שהסתיימה במקום השלישי בליגה המקומית. לרדניצקי יש שחקני התקפה מסוכנים, במיוחד באגף ימין, אבל מכבי עדיין עדיפה עליה. הסרבים פחות טובים מפרנצווארוש, אותה עברה מכבי בסיבוב הקודם, כך שהצהובים פייבוריטים.

 

הפועל חיפה: מתחיל נוח, מסתיים קשה

הפעם האחרונה שבה הפועל חיפה שיחקה מול יריבה אירופית במפגש רשמי הייתה לפני 17 שנים, במסגרת האינטרטוטו המנוח. הזכייה בגביע המדינה החזירה אותה למאבקי היבשת אחרי לא מעט שנים, ולא רק זאת - בזכות אותה זכייה, את מוקדמות הליגה האירופית היא תתחיל שלב אחד אחרי מכבי ת"א ובית"ר, כלומר תזדקק לשלושה סיבובי מוקדמות כדי להגיע לבתים.

 

הפועל חיפה לא הייתה מדורגת גם בהגרלה הקודמת, אבל זכתה ליריבה נוחה יחסית. ביום חמישי היא תתמודד מול FH האיסלנדית, ולמרות עליית הכדורגל באיסלנד בשנים האחרונות מדובר בקבוצה לא ממש מקצוענית. רק שההגרלה הזו טומנת בחובה גם קוץ - אם הפועל חיפה תעבור ו"תיקח" איתה לשלב הבא את הדירוג של FH, שאינו גבוה מאוד, לא תהיה מדורגת גם היום. זה מתחיל נוח, יחסית, אבל יהיה לה הרבה יותר קשה בהמשך.

 

ניר קלינגר (צילום: אלעד גרשגורן)
קלינגר. המשוכה הראשונה סבירה, הקושי הגדול צפוי לבוא אחר כך(צילום: אלעד גרשגורן)

 

כשאנחנו אומרים קשה, אנחנו מתכוונים ליריבות אפשריות כמו סביליה (ספרד), זניט סנט פטרסבורג (רוסיה), בשיקטאש (טורקיה), אולימפיאקוס (יוון), ברנלי (אנגליה), בורדו (צרפת), לייפציג (גרמניה) ופיינורד (הולנד). ואלה רק חלק מהאפשרויות. האופציות הנוחות יותר הן רייקה (קרואטיה), אפולון לימסול (קפריסין) ומולדה (נורווגיה), אבל גם מולן מחזיקת הגביע אינה פייבוריטית. הפועל חיפה כן תרוויח אם קבוצה חזקה שמולה תוגרל תודח, אז היא תקבל יריבה פחות מפחידה.

 

בכל מקרה, להפועל חיפה, אם תגיע כל כך רחוק, יחכה עוד סיבוב מול אותן יריבות קשות אפשריות. כמו באר שבע ומכבי ת"א, היא צריכה לעבור מעכשיו עוד שלושה סיבובים. שלוש קבוצות, שלושה סיבובים כל אחת, עם מטרה אחת - לסדר לכדורגל הישראלי נציגה (או יותר) בשלב בתים אירופי גם בעונה הקרובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
חנן ממן ודור מיכה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים