שתף קטע נבחר

פלייאוף הליגה האירופית: ב"ש עשויה לפגוש שוב את דינמו זאגרב, מכבי ת"א את רייקה

אם תעבור את אפואל ניקוסיה, תשחק האלופה מול המפסידה במפגש בין הקרואטים לבין אסטנה מקזחסטן. הצהובים שיתמודדו כבר מחר (ג') מול פיוניק הוגרלו נגד המנצחת בין סגנית אלופת קרואטיה וסרפסבורג מנורבגיה. אם הפועל חיפה תדהים את אטאלנטה היא תפגוש את קופנהאגן או צסק"א סופיה

 

מכבי תל אביב והפועל חיפה גילו היום (שני) מי הקבוצות שיחכו להן בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית - האחרון לפני שלב הבתים - אם כמובן יעפילו אליו. המשחק הראשון בשלב הפלייאוף יתקיים ב-23 באוגוסט והשני שבוע לאחר מכן ב-30 באוגוסט.

 

נקמה מול זאגרב או נסיעה ארוכה לקזחסטן

הפועל באר שבע שעדיין צריכה לעבור את אפואל ניקוסיה בשלב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית תשחק מול המפסידה במפגש בין אלופת קזחסטן, אסטנה ודינמו זאגרב, שהעיפה אותה רק לפני שבוע ממוקדמות הצ'מפיונס.

 

את אלופת קרואטיה אין צורך להציג. רק בשבוע שעבר היא ביקרה באצטדיון טוטו-טרנר וסיימה בתיקו 2:2, זאת אחרי שהביסה 0:5 את באר שבע במשחק שנערך בזאגרב. גם אסטנה מוכרת היטב לחובבי הכדורגל הישראלי. בשנה שעברה היא נפגשה עם מכבי תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית וניצחה פעמיים, כולל 0:4 מוחץ בביתה. מדובר בקבוצה קשוחה ואיכותית, שזכתה ארבע פעמים ברציפות באליפות קזחסטן. בסגל שלה ניתן למצוא לא מעט זרים, כולל שחקן נבחרת סרביה אנטוניו רוקאבינה הוותיק.

 

ברק בכר (צילום: עוז מועלם)
צריך קודם לעבור את אפואל ניקוסיה. בכר(צילום: עוז מועלם)

 

סגניתה הקשוחה של זאגרב או ההפתעה מנורבגיה

במסלול השני של המוקדמות, מכבי תל אביב, שעדיין צריכה להתמודד מול פיוניק ירבאן (המשחק הראשון כבר מחר בארמניה), הוגרלה מול המנצחת במפגש בין סגנית אלופת קרואטיה, רייקה וסרפסבורג מנורבגיה. המשחק הראשון אם וכאשר יתקיים בחוץ ב-23 באוגוסט והשני שבוע לאחר מכן בנתניה.

 

רייקה היא כח עולה בכדורגל הקרואטי ולפני שתי עונות אפילו הצליחה לעשות היסטוריה ולקחת אליפות ראשונה בהיסטוריה, על חשבון האלופה הנצחית דינמו זאגרב. בדומה למכבי ת"א, גם סגנית אלופת קרואטיה מתמודדת בשנים האחרונות בהצלחה בזירה האירופית. היא העפילה כבר שלוש פעמים לשלב הבתים של הליגה האירופית, ורשמה ניצחונות על קבוצות כמו שטוטגרט ורד בול זלצבורג בשלבי המוקדמות השונים. חובבי הפיקנטריה גם ישמחו לשמוע שאקס הצהובים, רוברטו פונצ'ץ', משחק בקבוצה.

 

איתי שכטר (צילום: עוז מועלם)
איתי שכטר. מכבי ת"א צריכה עוד לעבור את פיוניק(צילום: עוז מועלם)

 

סרפסבורג הנורבגית היא קבוצה צנועה בהרבה וללא הישגים מיוחדים. בעונה שעברה סיימה הקבוצה במקום השלישי בליגה והפסידה בגמר הגביע הנורבגי והעונה היא מדורגת במקום החמישי בליגה אחרי 17 מחזורים. זאת הפעם הראשונה שהמועדון משתתף במפעלים האירופיים והוא עושה זאת בהצלחה. בסיבוב הראשון ניצחו הנורבגים את IBV האיסלנדית ואילו בשלב הקודם הפתיעו את סנט גאלן השווייצרית בזכות שערי חוץ.

 

אימפריה עולה או אימפריה שוקעת

להפועל חיפה מחכה אתגר עצום בדמות אטאלנטה, ואם תייצר סנסציה ותעלה שלב תשחק נגד פ.צ. קופנהאגן מדנמרק או צסק"א סופיה מבולגריה. אם תצליח להעפיל, תארח חיפה את המשחק הראשון בסמי עופר ב-23 באוגוסט.

 

פאפאזוגלו (צילום: ראובן שוורץ)
תנאסיס פאפאזוגלו. לפני הכל מחכה אטאלנטה החזקה(צילום: ראובן שוורץ)

 

פ.צ קופנהאגן היא אימפריה של ממש בכדורגל הדני וזכתה עד היום ב-12 אליפויות ושמונה גביעים. גם באירופה מדובר במועדון עם מסורת ארוכה שמשתתף כמעט בכל שנה בשלב בתים אירופי. בעונה שעברה העפילו הדנים לשלב 32 הגדולות אחרי שסיימו במקום השני בשלב הבתים והודחו רק על ידי מחזיקת הגביע, אתלטיקו מדריד.

 

צסק"א סופיה, זכתה באליפות ארצה לא פחות מ-31 פעמים, אך מאז הפכה לודוגורץ לקבוצה החזקה בבולגריה, מתקשה סגנית האלופה לשחזר את ימיה הגדולים. עם זאת, מדובר במועדון עם מסורת ארוכה ומפוארת בכדורגל האירופי שבעונת 1981/1982, אף הגיע לחצי גמר גביע אירופה לאלופות, שם הפסידה הקבוצה לבאיירן מינכן.

 


פורסם לראשונה 06/08/2018 08:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
טוני ווקאמה
צילום: עוז מועלם
מומלצים