שתף קטע נבחר

משחקי גביע המדינה יידחו למועד לא ידוע

בעקבות מה שמוגדר על ידי ההתאחדות לכדורגל כהפקעת מחירים של חברות הביטוח, קבוצות ליגה א' אינן יכולות לעמוד בתשלומים. ח"כ רזבוזוב ייזום פטור לספורטאים. מספר הזרות בליגת העל לנשים יעלה לחמש

הנהלת ההתאחדות החליטה היום (חמישי) כי משחקי גביע המדינה בהשתתפות קבוצות ליגה א' שתוכננו להיערך בשבוע הבא יידחו למועד לא ידוע. הסיבה לדחייה היא ההתייקרות החריגה והבלתי סבירה לטענת ההתאחדות של תעריפי הביטוח לספורטאים לפי חוק הספורט.

 


 

הקבוצות החובבניות, ובעיקר 32 קבוצות ליגה א', אינן יכולות לעמוד בסכומים החדשים. מספר חברים המייצגים את הליגה טענו בישיבת ההנהלה כי עקב ריבוי תביעות, נוצר מצב שרק חברת ביטוח אחת מוכנה לבטח את הספורטאים, כך שתעריפי הביטוח הוכפלו.

 

רזבוזוב. התחייב לפעול למען הספורטאים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
רזבוזוב. התחייב לפעול למען הספורטאים(צילום: אורן אהרוני)

 

בהתאחדות דורשים שייערכו באופן מידי תיקוני חקיקה ורגולציה בחוק הספורט. בהמשך לישיבת ההנהלה הודיע ח"כ יואל רזבוזוב מ"יש עתיד" שהוא ממשיך במאבק מול חברות הביטוח ויוזם הצעת חוק שתפטור את כל הספורטאים מחובת ביטוח.

 

לפי רזבוזוב מדובר בניסיון גס של חברות ביטוח מסוימות לכסות על ירידה בהכנסות שהחוק גרם לחברות הביטוח. "אנו עדים לרדיפת בצע מצד חברות ביטוח מסוימות. במקום לפעול בהתאם לרצון הציבור ובהתאם לקביעת המחוקק ולהפחית את עלויות הביטוח, הם משיתים את ההפסד של הכסף שלקחנו להם והחזרנו לציבור, על מאות ספורטאים שנותרו עדיין חייבים בביטוח. אני לא מתכוון לתת לזה לקרות וגם אותם אני אפטור מחובת הביטוח המיותרת. כבר חסכנו עשרות מיליוני שקלים בכל שנה למאות אלפי ספורטאים, ואין לי כוונה לעצור בזה".

 

מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי (מימין). תומכים במאבק של רזבוזוב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי (מימין). תומכים במאבק של רזבוזוב(צילום: אורן אהרוני)

 

בימים האחרונים פועל ח"כ יואל רזבוזוב יחד עם מרכזי הספורט ויחד עם אנשי אגף הביטוח במשרד האוצר ואנשי ספורט שונים, בכדי ליזום הצעת חוק שתפטור את מאות הספורטאים שנפגעו מהעלאת הדרישה הכספית של חברות הביטוח מהתשלום המוגזם.

 

מנכ"ל מרכז מכבי ישראל, נאור גלילי, אמר: "בשם מרכזי הספורט אנו תומכים ושותפים למאבק שמוביל ח"כ יואל רזבזוב כנגד מחירי הביטוח האסטרונומים שגובים בגין ביטוחי הספורטאים ומטילים עול כספי קשה מנשוא על גב הקבוצות".

 

גברי לוי. הישיבה נפתחה בדקת דומייה לזכרו (צילום: יובל חן ) (צילום: יובל חן )
גברי לוי. הישיבה נפתחה בדקת דומייה לזכרו(צילום: יובל חן )

 

מלבד הצעת החוק החדשה שתבטל את חובת הביטוח לספורטאים, רזבוזוב ואנשי ספורט נוספים נמצאים במגעים עם חברות ביטוח גדולות מחו"ל, שיהיו מוכנות לבטח את הספורטאים בעלות פחותה. כמו כן, מתקיימות שיחות מול אנשי המפקח על הביטוח במשרד האוצר, אנשי הביטוח הלאומי ואנשי משרד הספורט בנוגע לשינויים בדרישת הרכיבים הביטוחיים הדרושים לספורט. החלטה נוספת שהתקבלה בישיבת ההנהלה נוגעת למספר הזרות בליגת העל לנשים, שיעלה בעונה הקרובה מארבע לחמש. בסיום העונה תיערך בחינה מחודשת של הנושא. ישיבת ההנהלה נפתחה היום בדקת דומייה לזכרם של גברי לוי, יו"ר ההתאחדות לשעבר, ומוחמד אזברגה (אבו סובחי), בעבר חבר הנהלה, שהלכו לעולמם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
הפועל חיפה מניפה גביע
צילום: אורן אהרוני
מומלצים