שתף קטע נבחר

אלי אוחנה: "משה חוגג מעורב גם בנושא המקצועי"

יו"ר בית"ר ירושלים התראיין ברדיו ירושלים, לראשונה מאז החלפת הבעלים: "רואים מציאות אחרת בבית"ר. זו קבוצה טובה והיא תהיה בצמרת". על הקהל: "חוגג החליט ללכת בשיטת המקל והגזר". על גיא לוזון: "מאמן מצוין. תזכירו לי מי הצליח במכבי חיפה בשנים האחרונות?"

אלי אוחנה התראיין היום (שישי) לראשונה מאז שאלי טביב עזב את בית"ר ירושלים, והתייחס לסוגיות שונות שעל הפרק כמו החלפת הבעלים, פתיחת העונה הצולעת והיחס לקהל.

 


 

בריאיון לרדיו ירושלים אמר אוחנה: "המצב היום שונה. הגיע בעלים חדש עם גישה שונה, התנהלות אחרת. השחקנים בינתיים נראים מצוין. משה חוגג מעורב בכל דבר בקבוצה. גם בעניין המקצועי, כמו שצריך להיות. כל בעלי הבית מעורבים ורוצים לדעת, לחוות דעה. בסופו של דבר מתקבלות החלטות, אבל משה חוגג מעורב בהכל בבית"ר ירושלים".

משה חוגג בית
אלי אוחנה עם משה חוגג. "הוא לא מפזר כספים"(צילום: אוהד צויגנברג)

על עזיבת אלי טביב אמר יו"ר בית"ר ירושלים: "צריך לשים את זה מאחור. היו דברים פחות נעימים בסיום הקשר, מקצועית וגם אישית. זה כבר שייך להיסטוריה. בשבועות האחרונים יש בעל בית חדש. מה שחשוב בסוף זה המועדון. אני מעדיף לזכור את הדברים הטובים שהיו לי עם אלי טביב".

 

"טביב הסתכל איפה אפשר לחסוך. גם משה חוגג לא מפזר כספים, אבל הוא בא בגישה אחרת. רואים מציאות אחרת בבית"ר", ציין אוחנה. "בסופו של דבר צריך להגיד שטביב, עם כל מה שקרה, ניהל את הקבוצה בצורה שונה. אני לא חושב אם זה טוב או רע, זה מה שהוא החליט לעשות. טביב עשה הרבה דברים טובים לבית"ר, ואת זה צריך לזכור. אולי היו בעיות עם ההתנהלות שלו, לא עם הניהול שלו".

 

אלי אוחנה אלי טביב בית
עם טביב. "היו דברים פחות נעימים בסיום הקשר, מקצועית ואישית"(צילום: ראובן שוורץ)

 

אוחנה המשיך: "משה חוגג בא עם מטרה מסוימת ואג'נדה. הוא השקיע מאוד במתקנים, וזה כרוך בהשקעה כספית לא קטנה. טביב בחר בדרך אחרת. בסך הכל בית"ר בתקופת טביב התנהלה בצורה שפויה כלכלית. אלי נהג להסתכל איפה אפשר לחסוך וזה בסדר גמור".

 

על השאיפות המקצועיות הוא אמר: "המטרה שלנו להיות בצמרת, כמו שמועדון גדול צריך לשאוף. אני לא מקבל את הגישה הזאת של 'לקחנו מה שהיה בשוק'. בית"ר התחילה את העונה בשלב מאוחר בגלל המכירה. היה צריך למלא את הסגל כדי שיהיה איכותי. אני שלם עם כל הרכישות שנעשו. באו שחקנים שכמעט כל מאמן היה רוצה אותם".

 

גיא לוזון בית
גיא לוזון. מקבל גיבוי מהיו"ר(צילום: אלעד גרשגורן)

 

"גם בבאר שבע, גם במכבי תל אביב, ועכשיו גם אצלנו דיברו על בעיות אגו", אמר אוחנה. "כשיש הרבה שחקנים טובים שחושבים שמגיע להם לשחק אז שומעים דברים כאלה. אז מדברים על אגו, אבל זה אחד מתפקידי המאמן. התוצאות בסוף קובעות, ואם הן טובות הדברים נרגעים. לקחנו שחקנים בגיל 30 ומעלה, מנוסים וטובים, שיכולים לשדרג את הקבוצה. אם נחשוב שצריך לעשות עוד שינויים, נעשה. בסופו של דבר בזמן הקצר שהיה לנו העמדנו סגל טוב ותחרותי, שיכול להוות פקטור רציני מאוד בצמרת".

 

על הקהל של בית"ר אמר אוחנה: "כל בעל בית שהגיע לבית"ר הגיע עם אג'נדה. כל בעלי הבית ניסו לקרב את הקהל. חוגג החליט ללכת בשיטת המקל והגזר. העונה שעברה הייתה אחת העונות השקטות בבית"ר מנקודת המבט של האוהדים. חוגג ממשיך בדרך הזאת. החלק הקטן באוהדי בית"ר שעשה בעיות מתחיל להבין שזו הדרך הנכונה, כי בית"ר יותר חשובה ויותר חזקה מכל שחקן ומאמן. אני מעריך שזה יימשך ככה. בינתיים הדברים נראים מצוין".

 

אוהדי בית
אוהדי בית"ר. "בינתיים הדברים נראים מצוין"(צילום: אורן אהרוני)

 

"אנחנו מקווים שנשחק יותר טוב", הודה אוחנה, "אבל צריך לקחת דברים בפרופורציות. נזדקק לזמן להתחבר, וזאת לא קלישאה. באר שבע הביאה שחקני על בכדורגל הישראלי וגם היא עדיין מקרטעת. גיא לוזון הוא מאמן מצוין, אנחנו במחזור רביעי. כשלוזון מונה כולם אמרו שזה מינוי מצוין. נכון, שומעים קצת קולות, אבל מי שמתעסק בכדורגל לוקח דברים בפרופורציות. מזכירים את הכישלון שלו במכבי חיפה, תזכירו לי מי הצליח שם בשנים האחרונות? לא נכון להפיל הכל על מאמן. יש אחריות גדולה מאוד לשחקנים. סבלנות צריכה להיות מילת מפתח. בית"ר טובה ותהיה בצמרת, אני מקווה שבין ארבע הטובות בליגה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים